Mulla sähkö siirtoinern reilu 70€ ja kaukolämpö 140 € tammikuussa..
No samoissa näköjään mennään. Ei minusta mitään kauhisteltavaa Mulla on tietysti ollut vain 129m² lämpimänä ja saunalle satunnaisesti muutama kWh. No auto tietysti ottanut myös omansa.
Miten muuten ootta huoltanu asuntojenne tiivistyksiä? 2-3 vuotta takaperin vaihdoin kaikki ovi- ja ikkunatiivisteet. 40m Sopivaa ovitiivistettä tilasin joltain ovitehtaalta verkkokaupasta. 200m ikkunatiivistettä sai K-raudasta 100m keloina. Tästä lahjoitin n. 50m ylimääräistä vävylle.
Oman tuntemuksen mukaan vaihdoilla oli iso merkitys.
Miten muuten ootta huoltanu asuntojenne tiivistyksiä? 2-3 vuotta takaperin vaihdoin kaikki ovi- ja ikkunatiivisteet. 40m Sopivaa ovitiivistettä tilasin joltain ovitehtaalta verkkokaupasta. 200m ikkunatiivistettä sai K-raudasta 100m keloina. Tästä lahjoitin n. 50m ylimääräistä vävylle.
Oman tuntemuksen mukaan vaihdoilla oli iso merkitys.
Ihanan kallista! Eikä kannata, jos luulee säästävänsä lämmityskustannuksissa...
Ulko-ovet vaihtamalla saattaisi jo säästää jotain, mutta eipä oo pelimerkkejä siihen operaatioon. Ikkunat ja ovet on vuodelta -99, joten ikkunoissa 2+1 lasia ja tuplatiivisteet, niin niillä ei kyllä säästä vaihtoa lämmityskuluissa. Ovet on kehittyny enemmän viimevuosina
Ulko-ovet vaihtamalla saattaisi jo säästää jotain, mutta eipä oo pelimerkkejä siihen operaatioon.
Laitoin noihin ulko-oviin 50mm uretaania ja paneelin päälle. Samalla syntyi toinen tiivistyspinta. En tiedä 'säästääkö' mutta ovien luona on lämpimämpää.
Tässä kun oon lueskellur mitä sähkölämmitys maksaa näillä pakkaskeleillä oon ollut ihan kauhuissani ja onnittelut itseäni että on kaukolämpö . Mutta on tuo adblue systeemiin hajoaminen onkin ihanan kallista, ex vävyllä on joku "pulla-auto" vissiin mersun kevyt kuorma-auto tms. No siihen tuli adblue vika. Nyt siihen vaihdettu AD pumppu 1500€, nox anturi 1000€, ei vieläkään kulje kuin 20 kmh, seuraavaksi vaihdetaan ab blue yksikkö 3000€. Onneksi ajelen vanhalla tekniikalls
Työkaveri tuossa kiroili menneellä viikolla kun oli bemu kolmatta kertaa Adblue korjauksessa...tähän asti oli mennyt 2500eur ja nyt runsaan tonnin keikka, mikäli osan saa vaihdettua ilman isompaa kokonaisuutta....
Ihanan kallista! Eikä kannata, jos luulee säästävänsä lämmityskustannuksissa...
Ei säästösyistä niitä vaihdettu vaan alkoivat jo auringon porottamat olla ja kun ikkunoita oli 27 niin nyt on 16 kpl. Ulko-ovet vaihdettiin jo aiemmin ja yläpohjaan puhallus villaa lisätty