Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Nereus renkaat?
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 17.11.2022 kello on 23:19 --- mitä hyötyä on renkaista jos ei osaa lukea keliä? juuri oli juttu että kitka renkailla on viime vuosina sattunut vähemmän onettomuuksia kuin nastarenkailla? onko kitka renkaat sitten vähentyneet? vai ottaakone keliolosuhteet paremmin huomioon?
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaa lukea viestini uudelleen. Ei riitä että itse osaa lukea keliä. Vastaantulijan tai kolmion takaa tulijan pitää lukea keliä myös. Osaako/ymmärtääkö, sitä et voi tietää.
Usein onnettomuudessa on osallisena kaksi ajoneuvoa
Kosmic:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.11.2022 kello on 08:07 ---Kitkailijat ei uskalla lähteä liikkeelle, kun on huono keli....
--- Lainaus päättyy ---
Höpö höpö. Meilläkin on ollut nastattomat yli 30 v ja autolla ajaa kuka milloinkin eikä ikinä ole tarvinnut jättää lähtemättä kelin takia.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 17.11.2022 kello on 21:58 ---Tämä...
Monet paukuttaa henkseleitään omilla ajotaidoillaan. Mulla tärkein syy nastrenkaiden käyttöön on se, että meillä ajaa samoilla autoilla muutkin kuin minä.
Itsehän olen omasta mielestäni huomattavasti keskitasoa parempi kuski ja pärjäisin vaikka suvikumeilla. :D
--- Lainaus päättyy ---
No jos on kelit kuin yleensä täälläpäin , niin oma kitkarenkaani pitää paremmin kuin mikään nastakumi joka liukuu asfaltin päällä
Karabiilisti:
toivottavasti kitkoilijoilla on tuuri yllä eikä musta jää yllätä kesken matkan....
On tilanteita, joita ei voi ennakoida. Saattaa olla esim +4 ja tie kostea tihkusateessa ja sitten 200km matkalla on1km pätkä mustassajäässä.
se ei ole kiva tunne kun kuljettaja muuttuu matkustajaksi autossa joka 80kmh kylki edellä menee kohti samaa vauhtia lähestyvää täysperävaunullista kulkupeliä ja scanian nokkamerkki kasvaa joka hetki silmissä kun lähestyy sivuikkunaasi...
Ducaatti:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 18.11.2022 kello on 08:49 ---No jos on kelit kuin yleensä täälläpäin , niin oma kitkarenkaani pitää paremmin kuin mikään nastakumi joka liukuu asfaltin päällä
--- Lainaus päättyy ---
Omaa ajotapaa kannattaa tarkastella hieman kriittisesti jos rengas liukuu asfaltilla.
Silloin kun normaalilla ajotavalla nastarengas liukuu asfaltilla on renkaan ja asfaltin välissä jotain, yleensä jäätä ja siinähän kitka ei pidä senkään vertaa kuin nasta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta