Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Käytettyjä matkailuvaunuja muutettiin uusiksi tehtaalla Suomessa
Hesus:
itselläkin tuli mieleen että olisi ollut jokin takuukorjaus, mutta että noin laajasti olisi vaihdeltu osia? kuulostaa legendalle.
Kuitenkin 90luvun alussakin aika tiheästi vauhtuivat mallit ja muutoksia tuli, niin miten olisi voitu myydä esim sisultaltaan vanhoja vaunuja uusina? ei mitenkään. Helpompaa ois ollut myydä vanhalla pestyllä akselilla kuin sisustalla.
Jos taas vaihdettiin akselit, ulkopellit ja sisusta niin ei paljon vanhaa jää, nousee kustannukset jo uuden tasolle?
88k5:
Mielenkiintoinen tarina.
Minnehän tuo sijioittui? Kahdella eri merkin tehtaalla ns. viimeiset vuodet tuolloin.
Lama tuli ja lopetti kaupan käynnin. Vielä samassa Teuvalla kapean kitsaalla oli peltiraina, että ei tahtonut yltää peitoksi asti :D Kait niitä vaihtaakin piti.. Kaikkea kioski- ja taukovaunua samalla tuotti.
Jpään raunioilla toimi jälleenmyyjä vielä vuosia alasajon jälkeen. Minäkin hain sieltä vaunun -96.
--- Off-Topic: ---Samanlaiset olot oli tuolloin veneveistämöllä. Mulla vene, jonka runko on tehty -90. Jälleenmyyjän konkkapesästä eräs autoliike osti ilman konetta -92. Läheisellä veneliikkellä oli siitä kiinnostunut asiakas, ja asensivat sisäperäkoneen siihen. Tällä ns. 1. omistajalla aina vuoteen -15 kunnes ostin hältä..
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 14.02.2022 kello on 07:15 ---Muistan Wanhan hyvän ajan, kun katsastaja antoi hylsyn, jos runkonumero oli kuran peitossa...
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli aikoinaan Isuzu jonka palkkia hitsattiin. Runkonumero jäi ehjäks. Katsastusmies hylkäsi koska numero oli peittynyt massalla. Sanoin,. Katoppa kunnolla. vänkäs vastaan kunnes sanoin. Haeppas johtaja paikalle. Sit usko ja näki numeron mitä ei ollu peitetty. Leima tuli.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 14.02.2022 kello on 07:15 ---Muistan Wanhan hyvän ajan, kun katsastaja antoi hylsyn, jos runkonumero oli kuran peitossa...
Vanhemmissa autoissa oli vain kilpi niitattuna, jossa runkonumero. Omissakin -50 luvun autoissa on vain kilpi. Näitä runkoon meistettyjä runkonumeroita alettiin vaatia joskus -70 luvulla joihinkin vanhoihinkin autoihin. Niitä oli aika eriskummallisissa paikoissa. Yksi Rättärin numero oli huhujen mukaan meistetty tunkkiinkin.
--- Lainaus päättyy ---
Nykyään vaatimuksen on, että maahantuoja / merkkihuolto lyö autoon uuden numeron mikäli vanha ei ole luettavissa ja tekee asiasta paperit jotka esitetään katsastuksessa. Itse tuota ei saa tehdä. Näin ainakin kaverin auton kohdalla syksyllä. Tosin hän sai itse numeron paremmin näkyviin poistamalla sisälokasuojan ja puhdistamalla autossa ollut sarjanumero ja tämä hyväksyttiin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 15.02.2022 kello on 14:29 ---Mulla oli aikoinaan Isuzu jonka palkkia hitsattiin. Runkonumero jäi ehjäks. Katsastusmies hylkäsi koska numero oli peittynyt massalla. Sanoin,. Katoppa kunnolla. vänkäs vastaan kunnes sanoin. Haeppas johtaja paikalle. Sit usko ja näki numeron mitä ei ollu peitetty. Leima tuli.
--- Lainaus päättyy ---
Aikoinaan ei auttanut, vaikka olisi uhannut millä...
Urputtajalle olisi vain tullut hylsy toisensa perään. Se oli sitä virkamiesaikaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta