Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Talvirenkaat

<< < (13/118) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Eikös ne renkaat vaihdeta itse, silloin momentti on omissa käsivarsissa. Voihan ne vaihdattaa liikkeessäkin, illalla sitten salille tai muuhun liikuntaan.  :-X

ihaa:
Tuo mainitsemani renkaan vaihto tapahtuikin jo vuonna -95 silloiseen autooni, itse on vaihdettu renkaat myöhemmin ja pelkällä ristikkoavaimella, on mukavampi kun tietää itse tiukkuuden.

Turhan Höpöttäjä:
No sitähän minäkin, eiköhän se Juppius ole joissakin muissa, kuin sinussa.  :D

seppoko:
Edellisille, miksei muillekin, kerron, että voi tapahtua "itsekiristymistäkin". Edelliseen Ducatooni vaihdoin renkaat itse. Kiristys ristikkoavaimella. Mutta joka kerta seuraavassa vaihdossa vasen etunen oli niin kireä, että piti tuolla Pekan menetelmällä avata pultit. Mutta vain tuo yksi rengas. 

Onneksi ei ole tarvinnut maantiellä vaihtaa. Ei olisi onnistunut auton vehkeillä.

88k5:
Esimmäistä kertaa havaitsin, että kerrankin ovat tehtaan (tai maahantuonnin) jäljiltä renkaan putlit oikeassa tiukkuudessa kun renkaita vaihtelin  :D Saabissa on pulteissa vielä kartioprikat - ei pure pultit niin herkästi kiinni / toisaalta pulttikoneella saattaa mennä sitten luvattoman tiukkaan  8) Saappaan manuska jopa kehottaa rasvaamaan pultit, tosin niin ole kaikilla merkeillä tehnyt  :P
Toisaalta, en anna rengasliikkeiden renkaita vaihdella tai autoa nostella  :'(
Pysyypähän pultit liukkaina kun noita renkaanvaihtoja tulee vuodessa 4 (kitkat-nastat-kitkat-kesikset). Ei riitä edes uudessa kitkassa jääpito, toisaalta harmittaa tuhlata nastoja ja rouhia teitä - turvallisuuden nimissä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View