Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuautojen hinnat ovat nousseet rajusti

<< < (5/8) > >>

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 28.12.2021     kello on 17:26 ---Jep https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit

Tuolla lukee että 2,4litraisia on :
2.4 L Diesel, 74 kW (101 PS); 2006–2014
2.4 L Diesel, 85 kW (116 PS); 2006–2014
2.4 L Diesel, 103 kW (140 PS); 2006–2014

--- Lainaus päättyy ---

Ok. Kiitos tiedosta.   ... Enpä tullut ajatelluksi että Fordilla on eri versioita tuosta 2,4 moottorista. 
...Kuullut olen että dieselmoottorien rakenne erot. Enemmän tehoa niin on mm. jäähdytystä öljyruiskutuksella mäntien alle  tehokkaampi öljypumppu öljynjäähdytin ja myös nesteen jäähdytin voi olla isompi. Eli ei ihan pelkällä moottorinohjelmalla ole hoidettu.

Karabiilisti:
ahtimissa on eroja ainakin.

88k5:
Fordin 2.4TDCi (140hp) on hyvä kone - parempi kuin nykyisen mersun 2.2 vaikka tässä onkin kymmenen hepoa enempi. Luonne eri.. Garretin vnt parempi kuin 2 eri kokoista hyrrää mersussa.. Fordi antoi vielä +10Nm/+5hp 10s ajan. Ed. m-autolla veteli iloisesti 6:lla 2tn venettäkin valtatiet. Oilhan siinä tieheämpi välitys, mutta erittäin onnistunut.

140hp 2.4:ssa tupla huoltoväli; 50tkm/2v kaikkialla muualla paitsi Suomessa (maahantuojan tiputtama). Koneessa on 2 öljynsuodatinta. Monella jää ylin vaihtamatta - venttiilikopassa kierrettävä luukku, ja sen alla kertakäyttöinen linkosuodatin. Mulla ed auto uudesta, liki 12 vuotta - ei mitään vikaa.. Hyvä vääntö tyhjäkäynniltä alkaen 200Nm, eikä sammuillut, eikä softaan koskettu vaikka Fordin huollossa kävikin - jos essolla muuta kertovat..

Kullervo:
Minä laitoin lokakuussa auton myyntiin nettikaravaaniin, viikon kerkesi olla myynnissä niin Latviasta tuli kaveri ja maksoi sen minkä pyysin.
Auto oli minulla neljä vuotta ja ajoin sillä 60000km ja sain 6000 € enemmän mitä itse maksoin.
Ostaja ei edes tinkinyt, eikä halunnut uusia talvirenkaita mukaan.

Karabiilisti:
2.4TDCI linkosuodatin? Missäs se oikeen on? ...tainnut tulla vasta 2007 alkaen...
https://www.autodoc.fi/kolbenschmidt/8217199

Eikös 2006 (2000-2006) ja after 2006 malleissa ole sama 2.4 duratorg puuma koneena. Lisälaitteissa tietty pientä muutosta vuosien varrella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View