Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen hinnat ovat nousseet rajusti
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 29.12.2021 kello on 11:59 ---2.4TDCI linkosuodatin? Missäs se oikeen on?
Eikös 2006 (2000-2006) ja after 2006 malleissa ole sama 2.4 duratorg puuma koneena. Lisälaitteissa tietty pientä muutosta vuosien varrella.
--- Lainaus päättyy ---
Venttilikopassa korkki..
Jonka alla pyörijäinen.. löytyy ihan Motonetistakin..
Niin kuin sanottu - 140hp koneessa, joka tuli 2007.
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 29.12.2021 kello on 10:02 ---Fordin 2.4TDCi (140hp) on hyvä kone - parempi kuin nykyisen mersun 2.2 vaikka tässä onkin kymmenen hepoa enempi. Luonne eri.. Garretin vnt parempi kuin 2 eri kokoista hyrrää mersussa.. Fordi antoi vielä +10Nm/+5hp 10s ajan. Ed. m-autolla veteli iloisesti 6:lla 2tn venettäkin valtatiet. Oilhan siinä tieheämpi välitys, mutta erittäin onnistunut.
140hp 2.4:ssa tupla huoltoväli; 50tkm/2v kaikkialla muualla paitsi Suomessa (maahantuojan tiputtama). Koneessa on 2 öljynsuodatinta. Monella jää ylin vaihtamatta - venttiilikopassa kierrettävä luukku, ja sen alla kertakäyttöinen linkosuodatin. Mulla ed auto uudesta, liki 12 vuotta - ei mitään vikaa.. Hyvä vääntö tyhjäkäynniltä alkaen 200Nm, eikä sammuillut, eikä softaan koskettu vaikka Fordin huollossa kävikin - jos essolla muuta kertovat..
--- Lainaus päättyy ---
Pikkuisen ero kulkineiden painoissa kuitenkin?
Vähän vaikuttaa kulkuun. :)
88k5:
Onhan noissa, vajaa 500kg eroa. Mutta erilainen alavääntö + tieheämpi kokonaisvälitys isoin tekijä.
Ja tietty sitä "voimaa" ei Fränkissä kuule - liian hiljainen ;D
Karabiilisti:
10 hepoa pitäis tasoittaa tilannetta...ja eikös fränkki ole pienempi ilman vastuskin?
Kosmic:
--- Lainaus käyttäjältä: Kullervo - 29.12.2021 kello on 11:28 ---Minä laitoin lokakuussa auton myyntiin nettikaravaaniin, viikon kerkesi olla myynnissä niin Latviasta tuli kaveri ja maksoi sen minkä pyysin.
Auto oli minulla neljä vuotta ja ajoin sillä 60000km ja sain 6000 € enemmän mitä itse maksoin.
Ostaja ei edes tinkinyt, eikä halunnut uusia talvirenkaita mukaan.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta