Ainakin kannattaa kosteudet mitata tuon halkeaman lähistöltä ja miksei muualtakin samalla.
Vähän ihmetyttää että mikä on tuon halkeaman aiheuttanut.
Yleensä sen merkki että kori elää ja se taas voi johtua siitä että tukirakenteet on pehmenneet.
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Ainakin kannattaa kosteudet mitata tuon halkeaman lähistöltä ja miksei muualtakin samalla. Vähän ihmetyttää että mikä on tuon halkeaman aiheuttanut. Yleensä sen merkki että kori elää ja se taas voi johtua siitä että tukirakenteet on pehmenneet. Muovipuristustyökal ujen valmistus on varsinainen tieteenhaara, vaikea homma, koska jos tekee muotin valmiin kappaleen mitoituksella, muotilla valmistettu tuote ei ole mittojen mukainen, vaan pienempi. Kutistuma riippuu muovin koostumuksesta. Halkeamia syntyy siksikin että muovin lämpölaajeneminen on erilainen kuin metallin ja puun. Aikoinaan minun KAFI vaunuissa edessä tuulilasin alla oli sorateiden kivenhakkaamien estämiseksi ABS muovi. Se "räjähti" pakkasella ns. tuhannen p.llun päreiksi. Tyyppivika tuon ajan Adriossa.Saman minulle kertoi toissakesänä muuan vaunumyyjä. Esitteli Adrian vaunua, joka ei ollut halki tuosta ja kehui että tämä ei ole halki, kuten usea muu vastaava Adria on. Se jäi epäselväksi kuinka vakava ongelma on, koska vaunussa oli toinen ominaisuus, jonka vuoksi kaupat jäi tekemättä. Kaasupullokotelosta tuonne noin ylös ei näe, periaatteessa on erillinen rakenne itse etuseinään nähden, mutta eikös se etuikkuna ole kiinni tuossa muovissa? eli kyllä sieltä vettä saattaa sisään tulla, mutta valuuko sitten kaasupullo koteloon vai jotain reittiä rakenteisiin...? Taitaa mun Adriassa olla samassa kohassa jo ainakin kolme halkeamaa. Butyylimassaa oon niihin sotkenutNe halkeamat elää melko paljon. Sikaflex 11fc+/crystal clear ei ainakaan tuossa toimi Ja UV:n kesto vaikuttaa huonolta.... Maahantujanhan pitäisi tietää, onko tuosta aiheutunut kosteusvaurioita, kun vaihtokokemusta on. Jos rakennetta ei tarvitse/viitsi purkaa, niin voihan sen raon hitsailla umpeen paikallaankin. Sivuja: [1] Siirry ylös
|