Tähänastisissa autoissa on "putkeen" saanut tankattua hitaasti lorottamalla melkoisia määriä, vanhaan VW Caddyyn melkein 10 litraa. Mutta Transittiin ei noin mene, on melkein kerrasta täysi; lieneekö tankki sitten 80 litraa, kun 77 sinne tuontireissulla Ruotsissa tankkasin. Tuossa on kyllä ollut tankki hyvinkin lähellä tyhjää kun olet tankannut. Uusikoppaisiin Transiiteihin olen vajaa 80 saanut mahtumaan ja silloin on molemmissa auto jo nykinyt hiukan edellisissä ylämäissä. Ei kannattaisi noin tyhjäksi ajaa, tosin just vaimolta utelin ja hän tankkaa yleensä 74-76l.
Kaippa toi meitin ryskyllä pääsis jotta vähä vaille 100 km, mutta kun on tapana tankata viimeisellä neljänneksellä enne valon syttymistä (Lapissa tankkaan jo ½-tankin kohdalla) Käyttöohjekirjan mukaan tankkiin mahtuu 75 l, mikä kait pitänee paikkansa oon saanu mahtumaan 85 l Kuusamon abc lle päästyäni tankkasin vajaa 68litraa, paljonkohan tässä ducatossa DtE on? Tuo mittari on melkoisen epätarkka. Tuo Kajaani-Kuusamo väli on aika kiva ajella polttoainetaloudell isesti mäkien avulla Merkkivalo alkoi vilkkumaan n. 70-80km ennen Kuusamoa. Tuon jännäyksen jälkeen mulla on ollut 5l varahinkki aina tallissa mukana. Muutaman kerran olen sen käyttänyt ennakkoon kun hitusilla olen ollut. Kerran Tukholmassa laivaan ajettaessa kun tuli eksyttyä satamaan tullessa ja kerran Sodankylän pohjoispuolella kun olisi mennyt niin tarkalle Sodankylään pääsy. Ikinä ei ole loppunut. En tiiä edes osaako tuo idtd ilmata itse itseään..... Kyllä sillä sen on päässyt. 10 litraa dieseliä takatallissa antaa kummasti mielenrauhaa.Minkälaisessa pytyssä pidät stä dieseliä sillä että ei tuu hajut tupaan? Kanisteri on tallissa liinalla kiinnitetty jotta ei liiku eikä kaadu. Tämännäköinen: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10001547
Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois. Kiva, että olet löytänyt umpinaisen kanikan. Mulla on myös kuvan mukainen kanikka. Se kyllä hengittää korkissa olevan korkin kiertämisen mahdollistavan mekaniikan reiästä. Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois.. Minulla samanmoinen joskus prismasta ostettu eibidä ainakaan bensan hajuja sisällä kun on agrekaattia varten on pidettävä ulkopuolella pyörätelineellä agrekaatinkanssa . |