Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Kun polttoainevalo syttyy
ihaa:
Tuo merkkivalo on tullut testattua kaikista ajoneuvoista mitä on ollut mutta -08 Ducatossa merkkivalo syttyy kun tankissa on jäljellä 15 litraa, eli tankkiin mahtuu silloin 75 litraa, on tullut useampikin kerta ajettua tuonne merkkivalolle ja aina sinne se sama litramäärä on mennyt eli voi luottaa tuohon valoon.
Ossi66:
Kyllä matkakulkineella pitäs pystyä ajaan vielä vähintään 100km kun varoitusvalo syttyy. Muuten voi jäädä korpeen.
Volvossa on valon syttyessä ajotietokoneen mukaan 180-200km matkaa jälellä - ilman vaunua. Tarkoittanee noin 100km vaunun kanssa. Vaunun kanssa ei ole koskaan tullut ajettua tankkia niin tyhjäksi että valo syttyisi.
Ekaa kertaa volvoa tankatessa sain mahtuun tankkiin tasan 75litraa - kun myyjä maksoi (70l tankki) - silloin ajotietokone näytti matkaksi pelkkää viivaa viimesen 10km ;D
Jack796:
Boxerissa "köyhän" valo syttyy, kun tankissa on vielä 20L. Tuolla nyt vielä pääsee 200+km ;D
seppoko:
Juuri tänään olen joutunut tarkistamaan, mitä menee kun valo on syttynyt. Taisin ajaa parisenkymmentä kilometriä ennen tankkausta. Ja kuitissa on 63,77l. En vaan muista, mitä ohjekirja sanoo tankin vetoisuudesta. Ja alusta on -06 Ducato.
jip59:
Minä olen huomannut sellaisen asian aikoinaan Volvossa että jos ajoi tasaista ajoa tien päällä niin valo syttyi paljon myöhemmin kuin esim. kaupunkiajossa. Uskottelin itselleni että syy siihen on että kaupunkiajossa mutkitellessa mittarinanturi käy nollassa usein kun polttoaine on tankin reunoilla. Tasaisessa ajossa tuota ei tapahdu eikä valon ohjaus saa useita hälytyksiä tankista että nyt se on loppu. ::)
Sekin vahvistaa tuota että oltiin kaverin Volvo 740 dieselillä menossa Leville ja tankin valon syttyessä kaveri sanoi että tässä vaiheessa on polttoainetta jäljellä vielä 120km mutta 50km jälkeen löpö loppui jänkhällä keskellä ei mitään. >:( Hänen pääasialliset ajot tapahtuivat normaalisti juurikin kaupugissa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta