Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kun polttoainevalo syttyy

(1/8) > >>

resu:
Kaverilla oli ducato alustainen m-auto vm 2003 ja kun polttoainevalo syttyi pääsi 30km ja löpö loppui.Itse ajoin joskus virossa 70km vm 2001 ducato m-autolla ja pääsin vielä tankille.mitähän ootte uskaltanut ajaa valon syttymisen jälkeen.Tankkiahan ei vissiin ole kovin viisasta päästää ihan tyhjäksi.mutta joskus jossain lapin perukoilla voi niin käydä,siellä ei huoltiksia ole niin tiheään kun etelässä.

88k5:
Reissussa ei tule moista harrastettua, kun siinä ei hyödy kuinkaan  :-[ ja tullut pidettyä DTE (DistanceToEmpty) on vähintää 200km - tuollahan ajaa jo Viron läpi  ;D
Jotenkin tuntuu näin navigaattoriaikakau dellla, että tankkia ei voi ajaa tyhjäksi kuin tahalleen  :-X

Fordissa ajaa tuollaisen 70km (DTEn mukaan) - DTE=30km on tullut kokeiltua kotinurkissa kun siinä pitäisi ruveta "huoltamopumpun" vilkkua (ohjekirjan mukaan). Ei vilkkunut vielä..

JeanS:
Onneksi siinä mittarinvalon syttymisessä on selkeä logiikka. Olen huomannut, että se syttyy vain, kun mittari alkaa lähenemään ala-asentoa.
Itse pyrin tankkaamaan useimmiten silloin, kun viimeinen varttitankki viiva on juuri alittunut.
Tuossa vaiheessa vaunuperässäkin ajaa vielä pitkälti toistasataa kilometriä.
Tässä Santa Fe:ssä mittari putoaa sitten sen valon syttymisen jälkeen aika pian pohjaan, joten en ole uskaltanut kokeilla, että kuinka pitkälle sillä ajelee.

Jushi69:
Henkilöautossa taitaa olla niin että kun valo syttyy niin vielä pystys ajamaan n. 100 km.Muistelen ainakin Anjoviksen huoltokirjassa näin lukeneen.

88k5:
^^
Vaimon -08 amerikan hetelmässä DTE kilometrit vaihtuu "Low Fuel" -tekstiin kun varoitusvalo syttyy, ja 1. *pling* kilahtaa. Aika kakofoniaa, jos kovin jatkaa. Kerran oikein kyttäsin milloin Moparin "lakimiesten koura" dimmaa numerot - 62 km näin just ennen  8)

EDIT; Saappaassa valosyttyy 120-130km vaikka eihän siellä pitäisi kuin ~6 litraa löpöä enää kun keskikulutus pysyy alle 5 l  :-\ Tuntuu aika riskaapelilta - tiedä vaikka P-Kaisanparkin luolan pitkässä nousussa rupeis rykimään  :o Tankkaan reilusti aikaisemin kun vaki paikka sattuu kohille..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View