Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akkulaturi, auton oma akku ja hupiakku - miten kytketään?

<< < (3/5) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 27.02.2021     kello on 16:19 ---Tarkoitin siis sitä tilannetta että verkkojohto on kiinni ja verkkolaturi lataa akkua ja auto käy ja auton laturi myöa lataa akkua! Auto siis seisoo paikallaan. Esim pakkasella lämmittää moottoria ennen ajoonlähtöä ja verkkojohto edelleen kiinni pistorasiassa.

--- Lainaus päättyy ---

Ei siinäkään pitäis olla ongelmaa, mutta jos epäilyttää niin ota se verkkojohto pois vaunun kyljestä.

mjo33400:
Minua kiinnostaa, että mistä tommoinen ajatusmalli on tullut, että rikkoisi jomman kumman laturin.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 27.02.2021     kello on 16:19 ---Tarkoitin siis sitä tilannetta että verkkojohto on kiinni ja verkkolaturi lataa akkua ja auto käy ja auton laturi myöa lataa akkua! Auto siis seisoo paikallaan. Esim pakkasella lämmittää moottoria ennen ajoonlähtöä ja verkkojohto edelleen kiinni pistorasiassa.
Tästä varoitettiin ohjekirjassa.

--- Lainaus päättyy ---

En tiedä oliko johtunut tuosta? Mulla on pari kertaa palanut 12V keskuksen ja autoakun välillä oleva sulake. Toisesta kerrasta tiedän, että olin käynnistänyt auton verkkokaapelin ollessa vielä kiinni.

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 27.02.2021     kello on 16:27 ---Minua kiinnostaa, että mistä tommoinen ajatusmalli on tullut, että rikkoisi jomman kumman laturin.

--- Lainaus päättyy ---

Ihan ohjekirjaa  vaan olin lukenut ja näin olen toiminut. Minulla ei tuosta ole ongelmaa enkä myöskään halua kokeilla hajoaako laturi.
Voihan joku uteliaisuuttaan kokeilla.

0yxxy0:
Oisko vaan valmistajan käsienpesu mahdollisen laturi vaurion kohdatessa.
Voisi olettaa että se laturi antaa kummalla on annettavaa. (tämä siis mutua)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View