Itse asentaisin uuden vesilukon poistoputkella ja keväällä taas vanha takaisin. Talven ajksi sitoisin sivuun kiinni vanhan. Vai onko se allas yhtä puuta vesilukon kanssa?
Joku tällainen: https://www.taloon.com/vesilukko-paketti-haitariputkella
|
Itse asentaisin uuden vesilukon poistoputkella ja keväällä taas vanha takaisin. Talven ajksi sitoisin sivuun kiinni vanhan. Vai onko se allas yhtä puuta vesilukon kanssa? Joku tällainen: https://www.taloon.com/vesilukko-paketti-haitariputkella vitshi-witshi..Eikös altaan pohjaventtiili ole ihan vain ruuvilla? Sen irroittaa, ja sitten helposti kokeilee lähteekö tuo valkoinen mustasta helposti.. veikkaisin että siinä ei ole pvc-liimaa kun materiaalin ehkä erit. Mustissa osissa vai olla, tai sitten ei.. Itse asentaisin uuden vesilukon poistoputkella ja keväällä taas vanha takaisin. Talven ajksi sitoisin sivuun kiinni vanhan. Vai onko se allas yhtä puuta vesilukon kanssa? Hyvä ajatus, en vaan tiedä onko "hajulukko" irroitettavissa, mitään ruuveja siinä ei näy? Keltaisella merkitty alta valaistu kuva. Putkari tuollaisia muilta kyselee ![]() Ettei ole altaanpuolen kilke ihan kiertämällä (uk) pohjapuolessa (sk)? Rei'istä vääntäen auki..Sellainen varmaan.... Mulla on sellainen U-muotoinen muovinen työkalu, jonka päät painetaan sihdin reikiin ja sillä kierretään sihti irti. mikä tuo maalipiste on? Kuva pitää muokata pieneksi tiedostoksi, värimerkki kertoo minulle muokkauksesta. Toiseksi värimerkki helpottaa liitettävän kuvan valitsemista. Kierteellä se tosiaankin on, vastapuolen kierre on hajulukossa joten tuo toimii hajulukon kiinnitysruuvina. Kuvassa hajulukko hieman siirrettynä. Elikkä Aakkun idea, uusi hajulukko ja letku siihen talveksi, alkuperäisen voi siirtää hieman sivuun odottamaan ensi kesää. Kiitos kaikille vastanneille 😊 Mitenhän tuohon passais tavallinen posliinialtaan ritilä ja suora lähtöputki. ![]() Mix täytyy hajulukko ottaa irti vaan putki liitos ja kääntää ämpäriin ja keväällä takas. Jos mietityttää niiden liitosten pitävyys irrottelujen jälkeen. Ja onhan se vaikeaa saada liitos auki tuon kuvan viemäristä, jos ei irrota altaasta. |