Kirjoittaja
Aihe: Aamutoimet (Luettu 5709 kertaa)
« Vastaus #1 : 13.08.2020 kello on 23:21 »
En makoile alueilla vaan reissaan. Hyvin harvoin olen edes kahta yötä samassa paikassa, kuten ei matkailuautoilijat yleensäkään. Silloin liikkumisen, leiriytymisen ja lähtemisen on oltava sujuvaa.
Tarpeet on kovin erit kuin kausipaikkalaisella .
« Vastaus #2 : 14.08.2020 kello on 10:14 »
Kyllä moni autokunta turasi lähtöänsä kesällä paljon pitempään kuin me vaunuinemme. Yheksi yöksi minä etsin sellaisen paikan et auto jää koukkuun kiinni ettei ole sitäkään vaivaa. Eipä sillä, mulle käy kumpi vain,auto tai vaunu. Heti kun on tarpeeksi rahaa käyttää niin vaihda n oikeanlaisen auton mut Hymerinäkin niiden hinta pyörii yli 60000 eurossa.
« Vastaus #3 : 14.08.2020 kello on 11:50 »
Kyllä moni autokunta turasi lähtöänsä kesällä paljon pitempään kuin me vaunuinemme. Yheksi yöksi minä etsin sellaisen paikan et auto jää koukkuun kiinni ettei ole sitäkään vaivaa. Eipä sillä, mulle käy kumpi vain,auto tai vaunu. Heti kun on tarpeeksi rahaa käyttää niin vaihda n oikeanlaisen auton mut Hymerinäkin niiden hinta pyörii yli 60000 eurossa.
Miksi sitä ei voisi turata... Mikä hiton kiire sitä on polkaista liikkeelle. Se turaaminen voi jollekin olla osa harrastusta. Tänä kesänä mulla nopein lähtö oli varmaan alle 10 minuuttia unesta liikkeelle. Nopeamminkin onnistuisi, mutta mihin sitä kiire.
« Vastaus #4 : 14.08.2020 kello on 12:42 »
Mikä hiton kiire sitä on polkaista liikkeelle. Se turaaminen voi jollekin olla osa harrastusta. Tänä kesänä mulla nopein lähtö oli varmaan alle 10 minuuttia unesta liikkeelle. Nopeamminkin onnistuisi, mutta mihin sitä kiire.
Ei auton ympäri kävely kyllä kovin pitkään kestä.... 
« Vastaus #5 : 14.08.2020 kello on 12:52 »
Sitten kun ne on kävellyt auton ympäri ja lähtevät, meikäläinen istuu rauhassa kokkailemaan aamupalan, tiskaa ja laittaa rekvisiitan takatalliin. Ja kas kummaa siellä kiireiset istuu abceellä ryystämässä kahvin väristä tuotetta kun meikäläinen ajelee menemään  
« Vastaus #6 : 15.08.2020 kello on 09:21 »
Meillä lähtö kestää kyllä aamuisin/aamupäivisin usein niin , että usein hätäisimmät ehtii saapua alueelle. Harvoin myöskään alueelle ollaan tultu ennen alkuiltaa ja harvoin on ollut myöskään tavoitteena. Nopeimmat lähdöt on ollut jossain laivasatamien tienoilta tai huoltoasemien parkkiksilta. Aikansa menee kun sisätilat varmistaa, että tavarat on paikoillaan. Tarvitaessa kovinkin nopeasti mutta useimmiten ei ole mihinkään kiire. Ja usein käydään ennen lähtöä esim uimassa tehdään ehkä lounaasta tiskataan jne.
« Vastaus #7 : 15.08.2020 kello on 10:05 »
Useasti näkee, että matkailijoilla ei ole mikään kiire...
Vielä kymmenen kintaalla kaikki verhot on edessä, eikä mitään liikehdintää näy missään. Lienevätkö aamu-unisia. Tai mistä minä tietäisin, mitä siellä sisällä harrastetaan. Itse parkkeeraan todella myöhään ja lähden joutuin aamulla. Tietty jos on oikein hyvä puska, niin saattaahan siinä mennä puoleenkin päivään naatiskellessa.
« Vastaus #8 : 15.08.2020 kello on 11:11 »
Kymmeneltä meillä vasta heräillään. Auto laitetaan lähtökuntoon illalla ja 99% pysäköidään niin, että keula on valmiiksi lähtösuuntaan. Ajokiilat on oikeastaan ainoat mitkä aamulla pitää vielä pakata mikäli ne on käytössä. Jos ilma on hyvä niin ei parin tuolin ja pöydän esille ottaminen uudestaan ole mikään iso juttu ja sitten aamukahvit juodaan ulkona. Ei auton ympäri kävely kyllä kovin pitkään kestä.... 
Tuon verran meilläkin minimissään, tosin yleensä teen noita kierroksia usein kaksi, ekan jälkeen siirrän auton runsaan oman pituutensa eteenpäin ja uusi kierros sen jälkeen. Toisella kierroksella lähinnä varmistan, ettei mitään roskia tai muuta luontoon kuulumatonta jää jälkeemme.
« Vastaus #9 : 15.08.2020 kello on 12:13 »
Itse koin hyvin epämukavana vaunu koukussa-yöpymisen. Harvoin se vaaterissa niin oli. Pää alaspäin ei nukuta.
Muutoin aamutoimet kuten Masilla. ABC käy aamupalapaikaksi korkeintaan laivalta lähtiessä, ei muuten.
Markiisi aiheuttaa toki puuhaa, jos se on avattuna ollut. Samoin grilli, mutta samat ne oli vaunun kanssakin. Autossa vaan paremmat säilytystilat ja pakkaus lähtökohtaisesti nopeampaa.
« Vastaus #10 : 15.08.2020 kello on 12:34 »
Aamu-uinti ja pannukaffeet. Toinen katsoo sisäpuolen toinen ulkopuolen lähdettäessä, pari minuuttia halutessaan 
« Vastaus #11 : 15.08.2020 kello on 12:57 »
Itse koin hyvin epämukavana vaunu koukussa-yöpymisen. Harvoin se vaaterissa niin oli. Pää alaspäin ei nukuta.
Muutoin aamutoimet kuten Masilla. ABC käy aamupalapaikaksi korkeintaan laivalta lähtiessä, ei muuten.
Markiisi aiheuttaa toki puuhaa, jos se on avattuna ollut. Samoin grilli, mutta samat ne oli vaunun kanssakin. Autossa vaan paremmat säilytystilat ja pakkaus lähtökohtaisesti nopeampaa.
Noin 5min vaunu koukussa,Sähkömarkiisi ei tuota tuskaa, ja grilli 5min niin etu komuutissa  Ei ole vaikeaa tehdään helposta hommasta vaikea..
« Vastaus #12 : 15.08.2020 kello on 13:27 »
Markiisi kiinnitetään liinoilla.
Ei eroa auton toiminnoista mikään näistä.
Koukkuun laittaminen ja nurkkatuet eroaa. Samoin suurimman osan vaunuista kohdalla ulkoinen jätevesipytty. Painonjakaumastakin pitää pakatessa huolehtia pikkuisen eri tavalla, muuten vaunu vie autoa.
« Vastaus #13 : 15.08.2020 kello on 13:39 »
Ei siinä liinojen irrotuksessa kaun mene, mullakin kahdella  eri liinalla 
« Vastaus #14 : 15.08.2020 kello on 13:57 »
Nykyisessä sattui kohdalleen aisan ja koukun korkeus, on tasan vaaterissa, jos alusta on tasainen. Edellisessä oli juuri pää alaspäin, siinä ei tullut nukkumisesta mitään, jos ei säätänyt nokkapyörällä suoraan. Jos oikein lyhyen kaavan mukaan, niin vain takatassut alas ja silmälleen.
|