Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Ufo antenni

<< < (19/29) > >>

seppoko:
Ei uhvo ole välttämättä "ainoa oikea ratkaisu".  Padasjoen treffeillä diplomaatin uhvolla ei näkynyt mitään. Minun normaaliantennilla näkyi ilman vahvistinta, kun olin laskenut antennia ylimmästä asennosta n. 30 senttiä.

Lisäksi pitää muistaa, kun tällaisia vertailuja tekee, että vastaanottimien herkkyyksissä voi olla suuriakin eroja.

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 26.06.2014     kello on 16:12 ---Ei uhvo ole välttämättä "ainoa oikea ratkaisu".  Padasjoen treffeillä diplomaatin uhvolla ei näkynyt mitään. Minun normaaliantennilla näkyi ilman vahvistinta, kun olin laskenut antennia ylimmästä asennosta n. 30 senttiä.

Lisäksi pitää muistaa, kun tällaisia vertailuja tekee, että vastaanottimien herkkyyksissä voi olla suuriakin eroja.

--- Lainaus päättyy ---
Joo ei näkynyt ei >:(

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 26.06.2014     kello on 16:14 ---Joo ei näkynyt ei >:(

--- Lainaus päättyy ---
mutta ei muistaakseni Diplomaatillla ollukkaan Triaxin uhvo

MCL:
Riippumatta tv-antennin tyypistä, signaali saattaa muuttua lähes 100% antennia korkeussunnassa +- 0.5 metriä siirtämällä. Tieto on saatu aikoinaan Digialta ja on käytännössä testattu paikkaansa pitäväksi. Ilmiö perustuu täysin tv-signaalin fysikaalisiin ominaisuuksiin, aallonpituuteen ja taipumisilmiöön.
Kannatta kokeilla, mikäli on ongelmia vastaanotossa.

Aakku:
Mulla on nykyisin kotonakin triax UFO...
Alkuperäinen harava UHF oli korkealla katolla ja välillä maastossakin maston nokassa. Ei saanut kunnon kuvaa, kuin ajoittain.

Nyt on seinällä 1,5m korkeudessa UFO. Aika tarkka oli sijoituksen suhteen. leveys ja korkeus määräytyi 10cm tarkkuudella. Liian ylös ei passannut laittaa. On toiminut jo pari vuotta ainakin.

Autossa ei ole UFO:lle säätöä, mutta liikutan hiukan autoa suuntaan, tai toiseen tarvittaessa. Yleensä ei tarvitse liikutella lainkaan.
Olen huomannut, että langaton datayhteys tuo myös häiriöitä. Avoinna oleva läppärin, kun siirtää metrin, niin kuva saattaa muuttua.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View