Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Ufo antenni
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.06.2014 kello on 09:36 ---Autossa ei ole UFO:lle säätöä, mutta liikutan hiukan autoa suuntaan, tai toiseen tarvittaessa. Yleensä ei tarvitse liikutella lainkaan.
--- Lainaus päättyy ---
Kaverin mökillä on myös Ufo ja toimii vallan mainiosti, mutta sama ongelma oli alussa eli tarkka oli sen paikan suhteen.
Meillä myös Adriassa tuo Ufo ja itse telkkarillakin on iso vaikutus kuvan näkyvyyteen, aiempina vuosina oli että aina puuttui joku pääkanava kun nyt taas lähes aina kaikki kanavat löytyy. Nähnyt tosin että reissuilla aika vähällä käytöllä tuo telkkari on autossa, suurin tarve on siitä pojille kun välillä haluavat katsoa elokuvia.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 27.06.2014 kello on 09:53 --- Nähnyt tosin että reissuilla aika vähällä käytöllä tuo telkkari on autossa, suurin tarve on siitä pojille kun välillä haluavat katsoa elokuvia.
--- Lainaus päättyy ---
Aika vähän tulee katsottua. Reissussa kun tuppaa olemaan muutakin katseltavaa...
Aikoinaan oli ongelmaa virittimen suhteen, kun Baltiassa ja Puolassa ei tullut kuvaa. Ainoastaan ääni. Nyttemmin on pieni televisio oikeanlaisella virittimellä näissäkin maissa. Sitä ennen oli Scarttiin liitettävä lisäviritin. Oliko se nyt MPEG-4 kun vaadittiin.
Pohjois-Norjassa ei nyt näkynyt mitään kanavaa, eikä radiostakaan tullut kuin hädin tuskin suomen kieltä.
MCL:
Kuten iihaa kirjoitti, tv:llä on merkittävä vaikutus kuvan näkymiseen heikossa kentässä. Eri vastaanottimien herkkyyserot eivät ole digi-aikakaudella muuttuneet miksikään. Toisella näkyy siinä, missä toinen pysyy mustana. Mittaustuloksia vastaanottoherkkyyd estä ei kait ole missään saatavilla. Kokeilu lienee ainoa vaihtoehto. :'(
migel:
Täytyykin kokeilla tuota korkeussäätöä josko vaikuttais. Toi on vaan joku ihme katvealue ja tietty niin onkin kun on mun tuurista kiinni! :D :D :D
t migel
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: migel - 27.06.2014 kello on 10:31 ---Täytyykin kokeilla tuota korkeussäätöä josko vaikuttais. Toi on vaan joku ihme katvealue ja tietty niin onkin kun on mun tuurista kiinni! :D :D :D
t migel
--- Lainaus päättyy ---
Eikä ainoastaan korkeutta, vaan myös sivusuuntaisia siirtoja on syytä kokeilla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta