Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Alkuperäisvaraosat.

<< < (5/12) > >>

Dorotea:
Totta on, että Volvokin käyttää kahden eri valmistajan automaattilaatikkoa . Aisinin ja Gm:n. Mulla on Aisinin valmistama loota autossa.

Kun näitä a-askin valmistajia ei maailmassa ole kovin paljoa. Pari tuli jo mainittua, sitten on Jatco, ZF, Mitsubishi, Mercedes.

Esim. Volvo S80 ja XC90 2,5T ja D5:ssa on sama laatikko.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies -  8.09.2011     kello on 20:51 ---Taitaa olla joissakin vanhemman ikäluokan Mersussa samanlainen käsijarrun rakenne, ja samanlaista ominaisuutta ?
--- Lainaus päättyy ---

Tuollainen käsijarrurakenne oli myös -96 Saabissa, ainoa ongelma käsijarrussa oli sen heikkotehoisuus, mitään muuta kuin käsijarrun säätämistä ei vaatinut 14 vuoden ja 138000 km aikana.

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda -  8.09.2011     kello on 20:52 ---Se Toyotan osaomistama on Aisan-Warner . Yksi maailman suurimpia valmistajia mitä ei Toyota itse uskalla dieselesissä käyttää  ::)
Volvoissa on sekä GM:n tekemiä että AW:n myös. BMW tekee itse askinsa, osa ZF:ltä. Mutta puhutaan osista , esim iso osa eri tehtailla tulee heiltä itseltään, moottorit jne tulee esim Toyotalta mutta jokin moottorielektroniik ka Densolta , Boschilta jne . Volvokin tekee ison osan moottoreistaan itse Skoda ei ainoatakaan  8)  ;D  :o  ::)  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Joo no minähän mainitsinkin jo että osaomisteinen  ;D
En itsekään ymmärrä miksi ei ole yleistynyt täällä pohjoisessa kun kumminkin on käytössä muissa merkeissä kuten Volvoissa on käytössä,No nyt oli muuten tullu Nopan autoon yksi kokeille 150 heppanen dieseli automaatilla.Pitäne e käydä kokeilemassa.
BMW ei ainakan tätä minun kaverin auton askia ole tehnyt jos ei GM ole napannu sitten BMW:tä.Sieltä löyty varaosa kun autoliike ei osannu tarjota muuta kuin tehdaskunnostettua laatikkoa vaivaiseen 4700 € hintaan. :o
Paikallinen automaatti velho purki laatikon ja totesi sen olevan GM aski notta silleen.Sieltä ne tilasi jonkun rattaan joka oli menny rikki...

K.E.V:
Olihan tuo omilla hihnoilla oleva jo 144 Volvossa ja on myös nykyisissä. Ihan toimiva, halvempi vaihtaa joskus hihnat sinne kuin jumissa olevia satuloita autoihin missä yhteinen hydrauli takajarru/mekaaninen käsijarru. Kun ostaa originaalihihnat eikä harrasta käsijarrukäännökisä pysyvät hihnanpinnatkin paikoillaan.

Dorotea:
Läheskään kaikki autovalmistajat eivät tee automaattivaihteist oja itse. Saksalaisen ZF:n vaihteistoja käyttävät ainakin osassa mallejaan Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Jaguar, Peugeot, Land Rover, Skoda ja VW.

Japanilaisen Aisin AW:n (ent. Aisin-Warner) vaihteistoja löytyy kaikista automaattivaihteisi sta Toyotista, Lexuksista, Saabeista, Volvoista (ei 6-syl.) ja Fiateista sekä joistakin Hyundaista, Mitsubisheistä, Opeleista, Renaulteista ja Suzukeista.

Japanilaisen Jatcon suurina asiakas on Nissan. Lisäksi Jatco löytyy joistakin Audeista, Fordeista, Jaguareista, Land Rovereista, Seateista, Skodista, Subaruista ja VW:stä.

GM myy Turbo-Hydramatic -vaihteistojaan joihinkin BMW-malleihin sekä BMW:n dieseliä käyttäviin Range Roveriin ja Opel Omegaan.

Mitsubishi (jonka vaihteistoja myös Hyundai valmistaa) myy vaihteistoja Chryslerille, joka valmistaa myös omia vaihteistoja Jeepeihin ja raskaampaan kalustoon.

Mazda ja Ford ovat kehittäneet yhteistyössä vaihteistoja. Peugeot/Citroën ja Renault ovat myös yhteistyössä ja samaa perua on VW:nkin omat vaihteistot. Uusimmissa malleissa nämä valmistajat käyttävät kuitenkin vieraita automaatteja.

Mercedes myy vaihteistojaan mm. Jaguarille ja Jeepille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View