Virtajohdoksihan nyt käy mikä tahansa valkoinen johto.
![]() Virtajohdoksihan nyt käy mikä tahansa valkoinen johto. Asennuslistaa löytyy sellaista valk. muovista (kumimaista), ns johdonkokoista. Päältä auki eli johto työnnetään vain kuin uraan. Lista ensiksi kattoon taustan tarralla, johto perään, liepeet nätisti samoin päin.. ei siis mitään suljettavaa kantta. Suht taipuisaa. Kokeiltu on, hapertui murusiksi parissa vuodessa. Liima tosin piti, taisi olla jotain Bilteman toimittamaa listaa. Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla Jos kamera- ja virtajohdoksi valikoituu valkoinen ... asennusliimalla kattoon ilman mitään listoja.Tällä combolla ajattelin lähteä hommaa koittamaan. Lisäksi johdot ei saa olla mistään irrallaan kattoa vasten, ei mene kauaakaan kun hankaa hiekkapölyn kanssa katon puhki ja yllättävän nopeaa. Nopeasti totesin että ei kauheasti kamerasta ollut iloa peruuttaessa mutta erinomaisen "taustapeilin" siitä sai. Auttaa seuraamaan takana olevaa liikennettä ja ohitettaessa näkee milloin vaunu on selvästi ohitettavan ohi mennyt. Peruutuksessa kaipaisi enemmän sivukamerat, joilla näkisi sen peitossa olevan sivun kulkua. Mutta lopullinen peruutusapu oli moveri. Jos käyttää kameraa ajonaikaiseen taustanäkymään asennus ylös on ehdoton. Itsellä on peruutuskamera tuolla ylälistassa ja johdot menee samasta kuin antennijohdot, jos nyt asentaisin vetäisin kyllä johdot auton pohjan kautta.Pohjan kautta harkitsin myös johdot vetää mutta ongelmaksi muodostui miten saan siististi johdot yläreunasta auton alle niin sen takia päädyin tuohon katon kautta vetämiseen ja tosiaan liimamassalla ajattelin johdot kattoon kiinni laittaa. Luulis siellä katolla pari pientä johtoa liimalla pysyä. Kuis olis pora käteen ja johdot seinästä läpi?Poralla kun vetäsis niin sitten johdot olis keittiön yläkaapissa ja sieltä niiden johtojen saaminen tarvittaviin paikkoihin olisi aika hankalaa (ainakin mulle) välissä kun on mm. suihku/vessa tila. Katon ja antenniläpiviennin kautta kun vetää johdot niin ne on vaatekaapissa josta ne saa vedettyä näppärästi eteenpäin. Poralla kun vetäsis niin sitten johdot olis keittiön yläkaapissa ja sieltä niiden johtojen saaminen tarvittaviin paikkoihin olisi aika hankalaa (ainakin mulle) välissä kun on mm. suihku/vessa tila. Entäs siellä toisella puolen? Paljaalla seinälläkin se pieni valkoinen kouru olis ihan siisti. Toisaalta, saahan sitä sähköä auton perästäkin, jolloin seinälle tulisi ainoastaan koksi. Kolmanneksi, onhan niitä valmiita kamerajohtoja, ei oo paksuja ja kaikelle johdot... Jos esim. Garmin yhteensopiva navigaattori niin Garmin BC30 kamera ihan hyvä vaihtoehto. Itse sellaisen juuri vaunuun laitoin ja ihan hyvin tuntuu asiansa ajavan. Kokemukset toki vielä minimaaliset. Olisko mahdollista toteuttaa kamera langattomana?Joutuuhan sillekin sähkön viemään Joutuuhan sillekin sähkön viemäänOttaa peruutusvalolta Joutuuhan sillekin sähkön viemään Garmin BC40 kamera ei tarvitse sähkökaapelin vetoja / kytkekentöjä. https://automasa.fi/tuote/garmin-bc-40-peruutuskamera/?utm_source=google_shopping_fi&utm_medium=cpc&utm_term=28329-21409&gclid=EAIaIQobChMI7tTepYz56AIVl-maCh1bYQvnEAQYAyABEgLBFfD_BwE |