Näkisi, noudattavatko Uusimaalaiset suosituksia, vai välittävätkö pätkän vertaa.
Itse veikkaan että pe alkaa se ihan perinteinen jokakeväinen viikonlopun mökeille ryntäys

Näkisi, noudattavatko Uusimaalaiset suosituksia, vai välittävätkö pätkän vertaa. Itse veikkaan että pe alkaa se ihan perinteinen jokakeväinen viikonlopun mökeille ryntäys ![]() Jotenkin olisi ollut fiksua jatkaa viikonlopun yli, olisi saatu käytännössä noin 10pv lisäaikaa 5pv sulkemisella. (kun yksi viikonloppu olisi jäänyt välistä). Luulen että poliisien resurssit tässä on painaneet aika paljon
Nyt olisi helppo tehdä liikennelaskentaa.. .Arki aamuisin/ip ruuhkan aikaan liikenne on ollut tänäänkin 50-60% vähäisempää Uudenmaan rajalla, ja Hgin rajalla 40-50% (vs tammikuu) Lukuja löytyy https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006474044.html Ks. pe ip uudelleen.. Eiköhän ne kaikki työkulkijat ole maakuntiin virusta vienyt kun erot shp:ien välillä tasaantunut. Itse veikkaan että pe alkaa se ihan perinteinen jokakeväinen viikonlopun mökeille ryntäys https://youtu.be/HMLPYit0ojk ![]() Tosiaan.
Uudenmaan rajat avataan 15.4! Hallitus teki päätöksen. Uudenmaan eristäminen päättyy tänään – Marin: ”Nyt ei ole oikea aika lähteä mökeille.” ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Että, sellainen tapaus. Lähdetkö sinä rajojen avattua ajelemaan mökille tai ehkä asuntovaunulla tai asuntoautolla leireilemään? Rajat kun ovat auki. T. Erkki Eiköhän ne kaikki työkulkijat ole maakuntiin virusta vienyt kun erot shp:ien välillä tasaantunut.Tuo tasaantuminen lienee vain laskennallinen tekosyy... Uudellamaalla asukaslukuun nähden edelleen kolminkertainen määrä todettuja tartuntoja asukaslukuun nähden, verrattuna Varsinais-Suomeen. Ilmeisesti käyttävät verrokkina Länsi-Pohjaa, jossa tartuntatiheys on Ruotsin rajan tuntumassa kasvanut. Todellinen syy lienee poliittinen. Äänestäjistä enemmistö, kun asuu Helsingissä. Ei ole kuulemma yhdenvertaisuuslain mukaista tuollainen rajavalvonta. Lähdetkö sinä rajojen avattua ajelemaan mökille tai ehkä asuntovaunulla tai asuntoautolla leireilemään? Pientä kutinaa olisi kyllä lähteä Turussa käymään nyt vkl ![]() Juridinen syy tuohon on. Liikkumisen rajoittaminen on äärimmäinen keino ja riittävää perustetta sulkuun ei enää ole.
Todellinen syy lienee poliittinen. Äänestäjistä enemmistö, kun asuu Helsingissä.Aika matalamielinen veto. Uusimaa on muutakin kuin Helsinkiä. Ja onhan maakuntasululla varmistettu se että Turkulaiset saavat pitää tautinsa itse. Kun kerran Helsingin mainitsit, se on suosittu turistipaikka. Ja Helsinki-Vantaa on Suomen päälentoasema. Puolueet ovat sopineet ettei nykyistä tilannetta käytetä poliittisesti hyväksi. Että, sellainen tapaus. Lähdetkö sinä rajojen avattua ajelemaan mökille tai ehkä asuntovaunulla tai asuntoautolla leireilemään? Rajat kun ovat auki.Henkilökohtaisesti ei ole mitään akuuttia tarvetta. Töiden puolesta jossain vaiheessa täytyy käydä Turussa ihan fyysisesti. Huomautuksena, että raja aukesi molempiin suuntiin. Saattaahan sitä olla jollain tarvetta tulla maalta käymään isolla kirkolla? Toivottavasti ihmiset osaavat noudattaa suosituksia ja käyttää järkeensä. Toisaalta ymmärrän jos jollain polttelee käydä katsomassa onko rajan toisella(kin) puolella oleva mökki talven jäljiltä kunnossa. Suosituksia on muitakin. Esim. että ikäihmiset (Mikä olikaan ikäraja? Kaikki jotka eivät ole enää työelämässä?) pysyvät kotonaan. Tuon linkin esityksen mukaan jopa vuoden loppuun... https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/artikkeli-1.1061493 Ja tunnustan, että tuo oli provo. Jotenkin olisi ollut fiksua jatkaa viikonlopun yli, olisi saatu käytännössä noin 10pv lisäaikaa 5pv sulkemisella. (kun yksi viikonloppu olisi jäänyt välistä). Luulen että poliisien resurssit tässä on painaneet aika paljon Tai jatkettu toukokuun alkuun. Vappu osuu perjantaille ja pitkä viikonloppu saa ihmiset liikkeelle. Tosiaan. Heti kun säät paranee ylitän rajan muutamaksi päiväksi. Autolla puskaan kevätretkelle ja ei montaakaan kilometriä rajan toiselle puolelle Heti tänään hakemaan mökiltä kesärenkaita, jotka ovat 3 km rajan väärällä puolella.
![]() Veneharrastajissa helpotuksen huokaus. Toisilla vene talvisäilössä eri kunnan puolella, tai sitten kotisatama ja talvitelakkakin (esim. exPääministeri). Monessa paikassa säilytysalue pitää saa tyhjäksi tässä kuussa.
|