Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vetoautosi vetokyky matkailuvaunua vedettäessä?
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 - 19.01.2020 kello on 12:31 ---
Tekisi mieli heittää aloittajan kysymyksen jatkoksi kysymys siitä, onko joku kokemuspohjalta hyvinkin eri mieltä oman yhdistelmänsä toimivuudesta verrattuna ton towcar.infon tuomioon???
--- Lainaus päättyy ---
Sanoisinko omalta kohdaltani, että Octavia/Hobby 650 on mukavampi yhdistelmä kuin Superb/Dethleffs 560, kun se käyttäytyy paljon rauhallisemmin.
Aakku:
Mulla oli Toyota Liteace bensa ja perässä Sprite 740 kg.....
Se oli kyllä käytökseltään tosi rauhallinen. Tasisella vauhti pysyi juuri ja juuri 80:ssä. Eipä se vauhti vielä mitään, mutta kun kulutus nousi 10L -> 20L/100km.
Totesin, ettei opiskelijan tuloilla kannata vaunua pahemmin siirrellä.
Nyt olis pakussa 180 heppaa ja olen siihen puoli vakavissani suunitellut Poksia perään.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.01.2020 kello on 20:50 ---..
Nyt olis pakussa 180 heppaa ja olen siihen puoli vakavissani suunitellut Poksia perään.
--- Lainaus päättyy ---
En tiedä minkä vuosimallin Poksia meinasit, mutta se lasikuitukirstu joka mulla oli hetken - vaajat 1500km vedin kesällä pohjoisiin.. 12" nakkirättirenkaat, nysäaisa, kapea raideväli. Rimpuili kuin hauki, vaan mitäs sitten, olis tullut vaikka kyljellään chevy blazer 6.2 perässä. Koomisen näköinen yhdistelmä kun veturi oli kakskertaa isompi vaunua. Mitään hyvää ei kyllä jäänyt mieleen poksista. Vähän painavempi Solikan Artic 50 tuli eleettömästi, 1kk päästä ed. kokemuksesta.
Antza0:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 19.01.2020 kello on 20:39 ---Sanoisinko omalta kohdaltani, että Octavia/Hobby 650 on mukavampi yhdistelmä kuin Superb/Dethleffs 560, kun se käyttäytyy paljon rauhallisemmin.
--- Lainaus päättyy ---
Rauhallisuuteen veturin tehot ei pahemmin vaikuta, joten tehotiedon puutos ei haittaa. Vaunujen kokonaispainojen erot 300-400 kg ja pituudessa vissiin noin metrin verran, mutta rauhallisuuteen tässä keississä vaikuttanee eniten 1 vs. 2-akselisuus?
Tässä on muuten tullut hyvin esille erilaiset lähestymiskulmat, toiset katsovat ensisijaisesti et padassa riittää löylyä, toiset taas arvostavat et kärry tulee nätisti/nöyrästi perässä. ;)
svc:
800-kiloinen Solifer Artic 450 tulee hyvin nöyrästi lähes 1 000 kg painavamman Citroen C5:n perässä, 163 hv / 340 Nm. Hydraulijousitus pitää peränkin aina samallakorkeudella aisapainosta riippumatta. Vaimon bensakoneinen Citroen C5 on vähän siinä ja siinä voiman osalta: Vain 143 hv / 200 Nm.
Saab 9-5 oli veturina myös toimiva tuolle vaunulle. Painoeroa n 900 kg ja voimaakin 215 hv / 318 Nm.
Pikku-Articia mainostettiin aikanaan sopivaksi mm Talbot Horizonin ja Honda Civicin perään.. :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta