Vaunulla ollaan tai reissataan maalis-marraskuussa lähes kaikki viikonloput ja lomat. Loppuvuodesta maan jäätyessä käyttö jää vähemmälle ja talvella yövytään muutamia viikonloppuja. Talvirenkaita ei ole eikä ole tarvetta edes harkita hankintaa.
Nimenomaan vaunun käyttötapoja on monenlaisia. Osa liikkuu vaunulla ympäri vuoden, osalla taas on vaunu kausipaikalla ja sitä käytetään ympäri vuoden. Liikkuminen sinänsä on toissijainen juttu. M-autoja harvemmin on kausipaikalla.
Olen kuullut muutaman A-auton omistajan laittaneen auton myyntiin kun uudesta autosta arvo tippuu hemmetin paljon kun pitävät kausipaikalla.Tosin samalla laillahan se tippuu vaikka ajelet sillä mutta ehkä siinä syntyy sellainen illuusio että onhan sitä kuitenkin käytetty niin ei kirpaise niin paljon kun jos mötköttää ajamattomana mutta KÄYTÄT sitä vaikka et aja. Tiedä häntä mutta näin minä olen sen tulkinnut.Ja onhan se auto tehty ajettavaksi eikä paikalle sidotuksi.Ei tee hyvää seisotus kun taas vaunu ei ole moksiskaan kun tykkää kun pötköttää siihen mihin olet sen parkkeerannu.
Kesät ajetaan muiden harrastusten lomassa. Ajot loppuu, kun teiden suolaus aloitetaan. Ajot taas alkaa kun lumet sulaa ja tiet kuivuu. Talvella mennään etelän valoon ja lämpöön. Ei koskaan pohjoisen pakkaseen ja pimeyteen.
Tarkotus ois pitää ymp. vuoden. Hankintoja joutuu kuiteskin tekemään mm. talvirenkaat pitäisi ostaa jossain vaiheessa (valinnan alla sitten nastat vai kitkat ) ja tuo penteleen lisäakku mikä pasahti. Jotain ylläpitolämpöä olen mietiskellyt myös. katotaan nyt.