Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.09.2023 kello on 08:23 ---En viittiny selata koko 29 sivua läpi, mutta haku ei löytänyt sanaa etuveto
Mitä raati on mieltä, jääkö etuvetoinen sähköpyörä vain kuivan asfaltin (puhtaan sulan) ajopeliksi?
Voiko etuvetoisella ajaa turvallisesti liukkaalla pinnalla?
--- Lainaus päättyy ---
Varmaan tavoista ja taidoista kiinni, mutta ikääntynyt mökkinaapuri valitti, että muutama läheltäpiti on käynyt, kun meinaa etupyörä lähteä alta. Ja oli lähtenytkin. Ei voi verrata nelipyöräisen etuvetoon.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 26.09.2023 kello on 09:33 ---Varmaan tavoista ja taidoista kiinni, mutta ikääntynyt mökkinaapuri valitti, että muutama läheltäpiti on käynyt, kun meinaa etupyörä lähteä alta. Ja oli lähtenytkin. Ei voi verrata nelipyöräisen etuvetoon.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitti kommenteista - etuveto on siis poissuljettu, kun työsuhdepyörän idea olis mulla se ettei tarvis talvella autoa lämmitellä työmatkan vuoksi.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 26.09.2023 kello on 09:28 ---Onko sellaisessa edes momentin tunnistusta?
Etupää on muutenkin kevyempi (varsinkin kun istuu satulasss), sitten jos ei ole momentintunnistinta eli hyökkää heti täydellä teholla... Saattaa siinä liukkaalla lähteä fillari alta sivulle eikä eteenpäin.
Hyvillä nastoilla tietty kompensoi.
--- Lainaus päättyy ---
Ei kai nyt missään vehkeessä kokoaikaa ole täysteho päällä?
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 26.09.2023 kello on 09:38 ---Kiitti kommenteista - etuveto on siis poissuljettu, kun työsuhdepyörän idea olis mulla se ettei tarvis talvella autoa lämmitellä työmatkan vuoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Tämän palstan asiantuntijoihin en uskoisi....
Miksi muuten ajat autolla kesäisin? ;D
megaman:
Jos on yhtään talvikunnossapitoa ja hyvä asiallinen rengastus, en nää asiassa mitään isompaa ongelmaa. Muutaman tuhannen kilsaa olen etuvedolla ajanut. Jos on oikein jyrkkä ylämäki, voi sutaista, mutta sekin vaatii jo vähän yritystä. Napamoottori painaa 3-4 kiloa ja tuo etupäähän painopistettä alas... pahempi on akku tarakalla, painopiste takana ylhäällä, jos aletaan pilkkua viilaamaan, mutta sekään tuskin kenenkään ajamista estää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta