rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Tyhmät kysymykset tänne.  (Luettu 110754 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Knaus Eifelland
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #780 : 28.12.2024 kello on 13:51 »
^
Nuo vastaukset on kerätty sivuilta, jotka markkinoivat koko tuulilasille kalvosuojaa...

Elikä sellaista sanahelinää, mutta onko tuollaisia pieniä kalvolappuja oikeasti käytössä?

Mikähän mahto olla tuossa kohdassa nro. 1 sanahelinää tai epäselvää? 😮

Minä kiinnittäisin suoraan ilman kalvoa, seurauksista viis.

Hiustenkuivaajalla noi lopulta irtoaa ja WD-40 pyyhkäisee liimajäämät pois.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:00
« Vastaus #781 : 28.12.2024 kello on 14:06 »
Mikähän mahto olla tuossa kohdassa nro. 1 sanahelinää tai epäselvää? 😮

Minä kiinnittäisin suoraan ilman kalvoa, seurauksista viis.
Kaikissa tekoälyn vastauksissa on pelkkää sanahelinää...

Lainauksia sieltä täältä, ilman mitään Factan tarkistusta. Onneksi niissä on lähdeviittaus. Tiedon jäljille pääsee, mutta lähteet pitää varmistaa.

Tarralla minäkin ajattelin suoraan kiinnittää. Saahan sen aina irti. Tosin mulla on sellaistakin kaksipuolista teippiä, joka saattaa tarttua niin tiukasti, että irrotus voi rikkoa kamerankin jalustan. Ainoa mitä ei kannata kokeilla, on liima, ellei se ole tarkoitettu tuulilasille. Liima kovettuu liikaa ja liiman jännite saattaa halkaista tuulilasin. Näin on mun yhdessä työautossa käynyt, kun uuteen lasiin oli liimattu taustapeili kiinni.
Mutta joo, jos ekaksi kokeilisi nanoteippiä. Ei siinä mitään menetä. Kamera jää roikkumaan johdon varaan toivottavasti.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #782 : 28.12.2024 kello on 16:03 »
Garminissa (Dash Cam Mini) tuli mukana kaksi samanlaista kiinnikettä, joissa liimapinnat valmiina. Ei tarvinnut enempiä ihmetellä. On pysyneet paikoillaan jo vuosia.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #783 : 28.12.2024 kello on 16:19 »
Garminissa (Dash Cam Mini) tuli mukana kaksi samanlaista kiinnikettä, joissa liimapinnat valmiina. Ei tarvinnut enempiä ihmetellä. On pysyneet paikoillaan jo vuosia.
Elikä suoraan lasiin kiinni tarralla ja kameran saa kuulasta pois, niinkö...?

Mulla on Garminin navi kameralla, joka on muuten ok, mutta se ei näytä kuvaa kännykässä, vaikka saakin kännykkään yhteyden.
Ideana mulla on, että saisin kuvan retkipakussa kännykkään, kun itse olen takaosassa kaikki ikkunat peitettynä. En tiedä onnistuuko, mutta kokeilen tällaisella halvemmalla. Seuraava versio olisi katolle neljään suuntaan kamerat ja näyttö makuusalongin seinälle. :)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:48
« Vastaus #784 : 28.12.2024 kello on 16:22 »
Ideana mulla on, että saisin kuvan retkipakussa kännykkään, kun itse olen takaosassa kaikki ikkunat peitettynä. En tiedä onnistuuko, mutta kokeilen tällaisella halvemmalla. Seuraava versio olisi katolle neljään suuntaan kamerat ja näyttö makuusalongin seinälle. :)

Mikä se idea on?

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #785 : 28.12.2024 kello on 17:20 »
Mikä se idea on?
No se idea on vain nähdä näytöltä, mitä ympärillä tapahtuu...

Joskus puskissa kuuluu kaikenlaista auton ulkopuolelta. Näytöltä näkisi kaikki suunnat ja näkymät tulisi vielä tallennetuksi. Ei se nyt niin välttämätön tuunaus olisi. Jos mekkalaa on enemmälti, niin laitan tulpat korviini.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Lempäälä
« Vastaus #786 : 28.12.2024 kello on 20:25 »
  Kauan kauan sitten tapasin m-autoilijan Yyterin sillä pikkuisella eteläisellä makailuväline alueella, joka on vaihtanut nimeään silloin tällöin. Hänellä oli kameroita vähän joka suuntaan, myös nopeista autoista sanoi lähettävänsä kuvia poliisille. Ehtiikö sitä nukkumaan, jos monta kameraa on katsottavana? Juttua häneltä tuli, niin että en joka väliin ehtinyt nyökätäkkään, varsinainen satusetä.
  Infon kautta tuolloin vaihtelin viestejä/neuvoja alueella majailevan naisen kanssa. Tämä satusetä oli sanonut hänelle että poikaystäväsi kävi, joka ei alkuunkaan pitänyt paikkaansa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:34
« Vastaus #787 : 29.12.2024 kello on 00:33 »

Joskus puskissa kuuluu kaikenlaista auton ulkopuolelta. Näytöltä näkisi kaikki suunnat ja näkymät tulisi vielä tallennetuksi. Ei se nyt niin välttämätön tuunaus olisi. Jos mekkalaa on enemmälti, niin laitan tulpat korviini.
Jos olet puskassa ja meteliä kuuluu, silloin et ole puskassa. Kameroiden linssit ovat likaisia ennenkuin "puskaan" pääset.
Mitä teet sillä tiedolla kuka metelöi?

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #788 : 29.12.2024 kello on 11:13 »
Jos olet puskassa ja meteliä kuuluu, silloin et ole puskassa. Kameroiden linssit ovat likaisia ennenkuin "puskaan" pääset.
Mitä teet sillä tiedolla kuka metelöi?
Asiaa... :)

Omaksi iloksi kaikenlaista kyhäilen.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #789 : 29.12.2024 kello on 13:37 »
Asiaa... :)
Omaksi iloksi kaikenlaista kyhäilen.

Se jos mikä on asiaa.
Minulla oli jokus ohjaamossa PIR-tunnistin.
Jos joku yritti katsoa ikkunasta, valo syttyi päin näköä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:45
  • viva la France
« Vastaus #790 : 29.12.2024 kello on 15:27 »
Mie oon miettinyt että mistä niitä sikiää jotka tietää aina paremmin miten itse kunkin oma elämä on elettävä ?
Ne varmaan on semmonen oma rotunsa, oisko sukua naapurimaan presidentille.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:36
  • Italiafani
« Vastaus #791 : 29.12.2024 kello on 16:02 »
Mie oon miettinyt että mistä niitä sikiää jotka tietää aina paremmin miten itse kunkin oma elämä on elettävä ?
Tai rumpille  :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:39
« Vastaus #792 : 30.12.2024 kello on 10:32 »

Nälvimisestä tulee hyvä mieli ja miehekäs olo.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #793 : 30.12.2024 kello on 11:37 »

Jotkut vielä tietää, mitä vikoja vehkeisiin voi tulla.
Ja etenkin, mitä ei.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:00
  • Lempäälä
« Vastaus #794 : 30.12.2024 kello on 21:35 »
Jotkut vielä tietää, mitä vikoja vehkeisiin voi tulla.
Ja etenkin, mitä ei.
  Ne jotka enemmän korjailee vehkeitä, oppii tietämään mitkä on tyyppivikoja ja mitä ei yleensä saa rikki, poikkeuksiahan aina löytyy.

Tontin omistajat tilasi oikeat arboristit kaatamaan mulle puut.
  Heillä on mulle outo tapa katkaista puu korkealla? Onko muilla havaitoja?
  En tosin oo nähnyt kuin kahden muun arboristin kaatamia pienempiä puita, he kaatoivat nostolavalta.
  Silloin kun ite kaadoin kiipeilemällä, katkoin ylhäällä samaan tyyliin kun kannoltakin. Tosin kannoltakin kaadan vanhanaikaisesti. Eli lovi on kaatosahausta vain hitusen alenpana, nykyään sahataan paljon korkeammalta.
  Isä joskus sanoi, että pomo pisti sahaamaan kannot lyhyemmiksi, työmiehet pisti pomon ottamaan kiekot mukaansa.
  Näin hevosella metsäajoja tehneenä, kyllä ne pitkät kannot oli haitallisia, reessä kun on pieni maavara.