Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tyhmät kysymykset tänne.

<< < (149/176) > >>

Yrjö:
^  Radiosta kuulin tänään: Elenia asentaa uusia mittareita (vaikka ei nykyisetkään vanhoja) niissä on joku systeemi tätäkin varten? En kyllä vasemmalla olkäpäällä kuunneltuna ymmärtänyt että millainen?

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 19.11.2024     kello on 21:31 ---^  Radiosta kuulin tänään: Elenia asentaa uusia mittareita (vaikka ei nykyisetkään vanhoja) niissä on joku systeemi tätäkin varten? En kyllä vasemmalla olkäpäällä kuunneltuna ymmärtänyt että millainen?

--- Lainaus päättyy ---

Minäkin kuulin tuon. Ja jos ymmärsin oikein, niin uusissa mittareissa asiakas pääsee itse applikaation kautta määrittelemään lämmitysajan. Kun nykyisessä yö-/kausisiirrossa verkkoyhtiö määrää ajaksi jotain 22 jälkeen aina aamuseitsemään asti.

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 19.11.2024     kello on 21:43 ---Minäkin kuulin tuon. Ja jos ymmärsin oikein, niin uusissa mittareissa asiakas pääsee itse applikaation kautta määrittelemään lämmitysajan. Kun nykyisessä yö-/kausisiirrossa verkkoyhtiö määrää ajaksi jotain 22 jälkeen aina aamuseitsemään asti.

--- Lainaus päättyy ---

https://www.elenia.fi/uutiset/uudistimme-elenia-aina-palvelua Mittarit menee vaihtoon kun laki pakottaa yhtiöt siirtymään vartti-sarjaan ja arvatkaa kuka sen maksaa vaikka sanotaankin että vaihto on ilmainen. Mökille vaihtui vuosi sitten vaan eipä oo tarvetta ohjauksille vaikka pörssissä onkin. Toisena hyvänä 3G-verkon alasajo josta on riitänyt ongelmia.

Mjerica:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 19.11.2024     kello on 21:43 ---Minäkin kuulin tuon. Ja jos ymmärsin oikein, niin uusissa mittareissa asiakas pääsee itse applikaation kautta määrittelemään lämmitysajan. Kun nykyisessä yö-/kausisiirrossa verkkoyhtiö määrää ajaksi jotain 22 jälkeen aina aamuseitsemään asti.
--- Lainaus päättyy ---

Todennäköisesti ymmärsit oikein. Mutta siltä varalta että joku muu olisi
tullut hämääntyneeksi tästä asiayhteyksien kohtaamisesta niin laitan nyt
tähän vielä muistutukseksi että kyse on kolmesta asiasta jotka ovat
tulleet sivunneeksi toisiaan neljännen myötä:

#1. Varttitunnin mittausjaksotus.  Tulee lainmuutoksesta.

#2. Sähköyhtiö tarjoaa uusissa mittareissaan relelähtöä/lisärelelähtöä
    kuormanohjaukseen ja siihen asetusmahdollisuutt a asiakkaalle.

#3. Tariffin muutosajankohdat määrää edelleen edelleen sähköyhtiö eli
    asiakas ei tuohon voi kuormanohjauksella vaikuttaa.

Niin se neljäs on sitten mittarinvaihto joka fyysisenä toimenpiteenä
tuo edellämainitut konkretian tasolle mutta vain koska niin on päätetty.
Eli nuo kolme em. asiaa eivät luonnostaan olisi kytköksissä toisiinsa.

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 18.11.2024     kello on 07:55 ---Kas kun pankit ei tuollaisia toimintoja pysty tarkkailemaan kuten esim luottokorttien suhteen.
Niissä on melko tarkkakin seuranta ilmeisesti. Olin tuossa vaan jenkeissä pari viikkoa sitten ja makselin siellä hotelli laskun luottokortilla.
Iltasella tuli sitten mieleen tsekata menikö maksu ookoo ja hämmästys oli suuri kun netti pankki sanoi että pankkikortin käyttö estetty.  :o
Siitä soittelemaan pankkiin ja siellä todettiin että lukittu on, he eivät sille voi mitään, pyysivät soittamaan korttien turvapalveluun.
Ja siellä myönnettiin että lukittu on, oletko todella maksellut tälläisen hotellilaskun USAssa....joo olenhan minä nytkin siinä hotellissa....
Avasivat sitten kortin.
Aika ikävä tuollainen sulku vaan voi olla koska siitä ei tullut minkäänlaista varoitusta puhelimeen, emailiin eikä soittoa.
Saattaa aiheuttaa hämmennystä kun koittaa jotakin jossain maksella.
Sinällään hyvä että valvotaan kun hemmo makselee epänormaalissa paikassa mutta olisiko hyvä laittaa jonkinlainen viesti tai soitto edes....

--- Lainaus päättyy ---
Olen jo ajat sitten ottanut tavaksi ilmoittaa verkkopankkiviestil lä pankille, jos olen lähdössä Euroopan ulkopuolelle. En tiedä tuon tarpeellisuudesta, mutta aina ovat kiittäneet ja sanoneet laittavansa tiedon talteen systeemeihin. Eipä ole korttia oudon käyttöpaikan takia ikinä suljettu, vaikka aika eksoottisiinkin paikkoihin on eksytty.

Kortti on kyllä suljettu sen takia, että jenkeissä osassa Hilton-hotelleita oli respan järjestelmissä ollut haittaohjelma ja ilmeisesti sieltä oli korttitietoni päätynyt vääriin käsiin. Joku oli nähnyt vaivaa, ja tehnyt oikein fyysisen kortin minun korttitiedoilla. Puolisen vuotta kotiinpaluun jälkeen sillä oli yritetty jenkeissä jossain kivijalkakaupassa maksaa ja se oli narahtanut siihen että mulla oli maarajaus "vain Suomi". Tuosta pankki pisti kortin heti kiinni ja soitti mulle tarkistussoiton ja kysyi josko olen kuitenkin jenkeissä. Kun en ollut, uusi kortti saman tien tilaukseen.

Tuolloin olin vain yhden pankin asiakas, ja olipa hyvä että oli debit ja credit eri korteilla. En ole pariinkymmeneen vuoteen pitänyt noita samassa, juuri sen takia että jos toinen menee kiinni, toinen toimii. Nykyisin olla kyllä asiakkuus kahdessa pankissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View