Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tyhmät kysymykset tänne.

<< < (148/176) > >>

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 16.11.2024     kello on 21:43 ---Yrjö tämmöiset jutut pitää ulkoistaa jollekin viisaammalle kuten esimerkiksi vaimolle kuten minä olen tehnyt, ei tule tehtyä virheitä ja sitä vartenhan miehellä on vaimo ;)

--- Lainaus päättyy ---
   Hän vain sattuu olemaan eronnut nainen.
   Kyllä miehenkin pitää pikkasen osata hoitaa asioita ja vähäsen kokata, noi vaimotkin kun saattaa kuolta tai löytää paremman miehen. ;D

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 16.11.2024     kello on 21:43 ---Yrjö tämmöiset jutut pitää ulkoistaa jollekin viisaammalle kuten esimerkiksi vaimolle kuten minä olen tehnyt, ei tule tehtyä virheitä ja sitä vartenhan miehellä on vaimo ;)

--- Lainaus päättyy ---
  Tuli mieleen: Meillä vaimo meni aika pitkään pankkiin hakukoneella, joka ilmeisesti on ollut monelle se eka harhaliike?
  Harvat vain julkisesti kertaa kertoa.

--- Lainaus ---Annikki Jussinniemi näki mainoksessa tutun tv-juontajan kasvot – pian hän oli yli 20 000 euron veloissa

MOT:n selvityksen mukaan rikolliset hyötyvät siitä, että pankit myöntävät korkeakorkoisia luottoja automaattisesti. Lasku voi jäädä maksettavaksi uhrille.
--- Lainaus päättyy ---

https://yle.fi/a/74-20124330

Muistaakseni vuosia sitten eräälle rakkaushuijauksen uhrille pankista soitettiin, kun tilillä oli epätavallista toimintaa. Näin tekoälyn aikaan tuollainen pitäisi olla käytäntö.
  Vanhaan "hyvään" aikaan kun pankissa lainan hakija joutui pankin johtajan edessä rukoilemaan, sekä vakuuksia tarvittiin reilusti. (Pl. Säästöpankkien lopputaival.) Silloin toisen nimiin lainan ottaminen kait lähes mahdotonta?
  Ehkä luottokortti firmat ovat valvoneet jo n. 8 v. sitten asiaa paremmin. Poika oli Austraaliassa, niin luottokortti suljettiin. Syy ei koskaan selvinnyt, poika arveli että hän käytti korttiaan jotenkin arveluttavassa paikassa?

Karabiilisti:
Kas kun pankit ei tuollaisia toimintoja pysty tarkkailemaan kuten esim luottokorttien suhteen.
Niissä on melko tarkkakin seuranta ilmeisesti. Olin tuossa vaan jenkeissä pari viikkoa sitten ja makselin siellä hotelli laskun luottokortilla.
Iltasella tuli sitten mieleen tsekata menikö maksu ookoo ja hämmästys oli suuri kun netti pankki sanoi että pankkikortin käyttö estetty.  :o
Siitä soittelemaan pankkiin ja siellä todettiin että lukittu on, he eivät sille voi mitään, pyysivät soittamaan korttien turvapalveluun.
Ja siellä myönnettiin että lukittu on, oletko todella maksellut tälläisen hotellilaskun USAssa....joo olenhan minä nytkin siinä hotellissa....
Avasivat sitten kortin.
Aika ikävä tuollainen sulku vaan voi olla koska siitä ei tullut minkäänlaista varoitusta puhelimeen, emailiin eikä soittoa.
Saattaa aiheuttaa hämmennystä kun koittaa jotakin jossain maksella.
Sinällään hyvä että valvotaan kun hemmo makselee epänormaalissa paikassa mutta olisiko hyvä laittaa jonkinlainen viesti tai soitto edes....

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 18.11.2024     kello on 07:55 ---Kas kun pankit ei tuollaisia toimintoja pysty tarkkailemaan kuten esim luottokorttien suhteen.
Niissä on melko tarkkakin seuranta ilmeisesti. Olin tuossa vaan jenkeissä pari viikkoa sitten ja makselin siellä hotelli laskun luottokortilla.
Iltasella tuli sitten mieleen tsekata menikö maksu ookoo ja hämmästys oli suuri kun netti pankki sanoi että pankkikortin käyttö estetty.  :o
Siitä soittelemaan pankkiin ja siellä todettiin että lukittu on, he eivät sille voi mitään, pyysivät soittamaan korttien turvapalveluun.
Ja siellä myönnettiin että lukittu on, oletko todella maksellut tälläisen hotellilaskun USAssa....joo olenhan minä nytkin siinä hotellissa....
Avasivat sitten kortin.
Aika ikävä tuollainen sulku vaan voi olla koska siitä ei tullut minkäänlaista varoitusta puhelimeen, emailiin eikä soittoa.
Saattaa aiheuttaa hämmennystä kun koittaa jotakin jossain maksella.
Sinällään hyvä että valvotaan kun hemmo makselee epänormaalissa paikassa mutta olisiko hyvä laittaa jonkinlainen viesti tai soitto edes....

--- Lainaus päättyy ---

Näin tyhmänä maalaisena tuntuu ettei pankeillekkaan tuollainen systeemi olisi edes vaikea, pikkasen paranneltuna, eli ilmoitettasi ekasta oudosta tapahtumasta. Ehkä myöhemmin vasta suljettaisiin isommista oudoista liikkeistä, ellei asiakas reakoi ilmoitukseen? Silloin ei ainakaan tiliä tyhjennettäisi ja otettaisi lainaa.
  Olihan tuo luottokortti yhtiöillä ainakin 8 v. sitten käytössä.
  Kuukle myös mulle aina pistää ilmoituksen, kun kirjaudun tililleni vieraalla laitteella.

k69:
Sähkön varttihinnoittelu
Mites se onnistuu 250 litran lämminvesivaraan lämmittäminen tulevaisuudessa "halvalla" varttihinnoittelull a, jos yks vartti tunnista on halpaa ja kolme varttia kalliimpaa sähköä. Vai onko tarkoitus nostaa kuluttajan sähkölaskun tasoa kautta linjan jos haluat tulevaisuudessa asunnon lämpimäksi sen jälkeen kun meidät on saatu/pakotettu vartti sähkön käyttäjiksi?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View