Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tyhmät kysymykset tänne.
jak900:
Volvon tukivarsista jos puhutaan ja varsinkin etummaisista niin ei varmasti ole väliä missä asennossa ne pultit kiristetään, runkoahan noilla pulteilla ei ole tarkoitus painaa kasaan, näitä kun on tullut jonkin verran vaihdeltua. Taitaa nuo kiristys asento hommat olla sieltä 70-80 luvun ajoilta peräisin :D
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: jak900 - 19.02.2023 kello on 23:05 --- Taitaa nuo kiristys asento hommat olla sieltä 70-80 luvun ajoilta peräisin :D
--- Lainaus päättyy ---
Sieltäpä hyvinkin tässä tapauksessa.
Minun silmään näyttää tässä H-Astrassa tilanne samalta, myös Alffamerin kirjassa asiasta mainitaan.
miksu88:
Eikö täällä keskustella dieselin hinnoista, vai onko vain hyvin jemmattu? No kuitenkin ilmeisesti hieman laskussa kun Espoossa näkyi jo 1.894€.
Yrjö:
Kuinkahan tuo oooppelin tietokone mittaa kulutusta? Yleensä -matkan kulutus- näyttää 0,6-1,5 l/100 km. vähemmän, kun mittari asemalla tankatessa, samaa näyttää keskikulutuskin?
Olen yrittänyt selvittää, onko missäkin vauhdissa taloudellisinta ajaa, millä vaihteella?
Olen ajanut samaa n.vajaan 20 km. matkaa motarilla, mahdollisimman tasaisella nopeudella, välillä 4:sella välillä 5:sella n. 100km/h. vauhdilla. Nollaan keskikulutus mittarin rampilla lähtiessä, katson kun poistun motarilta. 4:sella näytää pikkasen pienempää kulutusta, 80 vauhdissa selvästi pienempää kulutusta.
Mutu tuntumalla vaunua vetäessä 5:sta ei kannata käyttää kun alamäessä??
Yrjö:
^Eli mittakohan se kulutettua polttoainetta eri kierroksilla, erilailla väärin?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta