Tekniikkakeskustelut > Ilmastointi

Dometic B2200 ja ulkoyksikön "oma elämä"

<< < (4/6) > >>

Kuulessää:
Osaisikos joku selvittää, miten suojamaadoituksen katkos voisi aiheuttaa tämän ilmiön. Minulla ainakaan laitteen ei tarvitse olla edes valmiustilaan kytkettynä, jo pelkkä auton maasähköön liittäminen riittää aiheuttamaan puhaltimen käynnistymisen ?????????

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: watshers - 14.11.2020     kello on 14:20 ---Sähkön virran tai elektonien kulkusuunnalla ei tässä tapauksessa ole ollut mitään merkitystä. Vaan sillä että vika oli johdossa cee> suko tulppa, joka on täysin määräysten mukainen, mutta rikki. Tämä johto on nyt kokonaan vaihdettu uuteen. Asian myös mitattu asennustesterillä.  Ja lopuksi, minulla on myös II ryhmän urakointioikeudet, joten tiedän oikein hyvin mitä olen tehnyt ja miksi.

--- Lainaus päättyy ---
Siiskö leirintäalueen liitäntäpaikassako oli CEE-pistorasia, ja sinulla CEE>suko -adapteri? Tämä on määräysten vastainen

Mutta jos energian kulkusuunnan mukaisesti mennään liitäntäpaikasta matkapömpeliä kohti ja liitäntäpaikassa suko-pistorasia, johon määräysten mukaisesti voi kytkeä CEE-pistotulpan adaterilla. Tämän adapteri pitää kirjoittaa suko>CEE -adapteriksi (enrgian suunnan mukaisesti).

Eli suko>CEE on eri asia kuin CEE>suko. Huomio siis termistössä, ottamatta kantaa mihinkään itse vikaa..

No, milläs selität miksi suojamaan katkeaminen saa kiertoilmapuhaltime n heräämään käyntiin?

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 14.11.2020     kello on 17:52 ---
No, milläs selität miksi suojamaan katkeaminen saa kiertoilmapuhaltime n heräämään käyntiin?

--- Lainaus päättyy ---

Tämä kiinnostaa minuakin kun en sitä tajua.

kahe:
Täällä iski sama ongelma viime yönä. Vähän aikaa sai ihmetellä ja lopulta sulakkeesta sähköt pois. Nyt kun luin nämä ongelmat liittyvän sähköjohtoon, niin tosiaan, alkoi viime yönä vettä satamaan ja silloin vika alkoi. Kotipihassa ja sukokaapelilla ja adapterilla kiinni. Herkkä on laite siis. Pitääpä tutkia kaapeleita.

mjh48:
Kyllä FreshJet 1700 myös joskus jää sammuttamisen jälkeen hurisemaan.
En ole varma, mutta minulla on mielikuva sen hurinasta myös omia aikojaan.
Olen tulkinnut laitteen kuivaavan itseään. Kun käyttää virrat pois niin hurina lakkaa eikä ala uudelleen, vakka kytkee virrat takasin.

Luulen, ettei sillä suojamaalla ollut siihen mitään vaikutusta, vaan se virran katkaisu lopetti hurinan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View