rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Earth Hour  (Luettu 4894 kertaa)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
Earth Hour
« : 30.03.2019 kello on 20:36 »
Tylsää istua vain läppärin valossa...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
Vs: Earth Hour
« Vastaus #1 : 30.03.2019 kello on 20:51 »
Pistä kynttilöitä  ;)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:01
  • Epsoo
« Vastaus #2 : 30.03.2019 kello on 21:01 »
Pistä kynttilöitä  ;)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Itseasiassa, erinomainen huomio, pitikin heti laittaa.

(Sähkökynttilöitä, vaunussa ei uskalla muita käyttää)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:27
  • Knaus Eifelland
« Vastaus #3 : 30.03.2019 kello on 21:10 »
58" ainoo päällä. Silti ikkunasta katottuna kaikki katuvalot palaa entiseen malliin...  Thumbd

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.07.2024 kello on 20:46
« Vastaus #4 : 30.03.2019 kello on 21:45 »
Meillä sammutettiin tunniksi kaikki valot, mutta telkkari jäi ainoaksi valontuojaksi. Oli hyvä aika käydä hämärässä saunassa. Puukiukaan lasiluukusta tuli tunnelmallinen valo. Lapsetkin oli paljon rauhallisempia saunassa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.10.2020 kello on 23:25
« Vastaus #5 : 30.03.2019 kello on 22:24 »
Jaa sellanenko nyt menossa?
Mä istun asuntoautossa ottalamppu päällä  ja tissuttelen samalla nettiä selaten.
Naapurit varmaan luulee mun olevan ääri ituhippi, jos ikkunasta kattovat!  :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #6 : 30.03.2019 kello on 23:40 »
Meni nämä bileet täysin ohi. Poltin kaasua terassilla pizzauunissa ja Tiplomaatilta hankitussa lämmityslaitteessa. Vähiä ledivaloja ei sammutettu.

Pohtinut tuota mahdollista meriveden nousua. Koskahan mahtaa ylittää maan kohoamisen Perämeren rannoilla. Tuskin mun elinaikana ja onneksi siinä on helposti metrin verran varaakin vielä, ennenkuin 60-luvulla rakennetut mökki ja sauna kastuu pahemmin.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.07.2024 kello on 20:46
« Vastaus #7 : 31.03.2019 kello on 00:19 »
Meni nämä bileet täysin ohi. Poltin kaasua terassilla pizzauunissa ja Tiplomaatilta hankitussa lämmityslaitteessa. Vähiä ledivaloja ei sammutettu.

Pohtinut tuota mahdollista meriveden nousua. Koskahan mahtaa ylittää maan kohoamisen Perämeren rannoilla. Tuskin mun elinaikana ja onneksi siinä on helposti metrin verran varaakin vielä, ennenkuin 60-luvulla rakennetut mökki ja sauna kastuu pahemmin.

Onneks pikkasen on enemmän varaa täällä Saimaan rannalla. 77 metriä korkealla kun on, niin vähän aikaa saa napajäät sulaa ennen kuin laituria tarvitsee sen vuoksi nostaa. Mutta seurataan tilannetta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #8 : 31.03.2019 kello on 09:23 »

Paljonko on Perämeren ja Atlantin pintojen korkeusero normaalisti?  Paljon saa Atlantti nousta, ennenkuin se meidän lahtiin vaikuttaa.

Jos ne kaivaisi sen kanavan Saharan alankoon, maailma pelastuisi monella tavalla🤔

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 16:15
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #9 : 31.03.2019 kello on 09:48 »
Kun tiesin etten ole aamuyöstä hereillä siirtämässä kelloja, niin siirsin niitä sillon kun olis pitäny olla pimeessä. Meni se tunti melko vikkelään...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #10 : 31.03.2019 kello on 10:12 »
Paljonko on Perämeren ja Atlantin pintojen korkeusero normaalisti?  Paljon saa Atlantti nousta, ennenkuin se meidän lahtiin vaikuttaa.

Mulla on se käsitys, että olennaista eroa ei ole. Ei mahda Tanskan salmissa kovin kova koski Atlantin suuntaan olla. Olisi kai tuon huomannut, jos olisi. Välillähän se potkaisee kunnolla takaisin ja tuo turskat Itämerelle.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #11 : 31.03.2019 kello on 10:25 »
Kun tiesin etten ole aamuyöstä hereillä siirtämässä kelloja, niin siirsin niitä sillon kun olis pitäny olla pimeessä. Meni se tunti melko vikkelään...

Sama minulla, siirsin kelloja jo ennakkoon kun haluan nukkua yön rauhassa, enkä myöhästy uudesta päivästä.

Seinäkelloja ajastin pimeässä tuon Earth Hour:n aikaan. Sormella siirsin yhtä tuntiviisarista ja meni sinne päin minne pitikin - reilusta. Toista pyöritin ympäri minuuttiviisarista ja tuntiviisari lähti mukaan - ei hyvä. Kolmatta käänsin sitten takaa rullassa - väärin päin.

Pitänee korjailla nyt päiväsaikaan ajalleen.

Auton kellon siirrossa katson käsikirjasta ohjeet nyt päivällä. Kännykän ajasta pidän se on riittävän tarkka joka minuutti.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #12 : 31.03.2019 kello on 11:15 »
Mulla on se käsitys, että olennaista eroa ei ole. Ei mahda Tanskan salmissa kovin kova koski Atlantin suuntaan olla. Olisi kai tuon huomannut, jos olisi. Välillähän se potkaisee kunnolla takaisin ja tuo turskat Itämerelle.

Juuri näin. Puhuvathan viisaat jostakin suolaryöpyistä, missä Itämereen tulee Atlantin suolavettä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:00
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #13 : 31.03.2019 kello on 11:17 »
Minä pidin meillä earth hourin viime yönä  kello kolmesta neljään