Ajettava nurmikonleikkuri on hyvä 2wd pitää olla ketjut vähintään ja lisäpainoa mielellään vanteissa eikä takapuskurin säästää tekniikkaa+ sopisi olla hydrostaattinen veto.
Lisä painoa myydään vaatteisiin mutta nuuka ja ei kädetön laittaa renkaiden sisään suolaliouoksen.
Olikohan noin25-30% suolaa saa vaikka agrimarketista.
Suolaliouoksen saa renkaisiin kun pudottaa renkaan vanteeltat toiselta puolelta ja täyttää niin täyteen kuin menee ja loput ilmaa sinne jää sopivasti ilmatilaa.
Siinä saa painoa noin 10kg /rengas ja maksaa noin 20 €/25kg säkki.
Painot maksaa noin 150-250€.
Painolla saa ehkä 5-10kg enemmän.
Kesäksi en ota edes ketjuja pois koska ilmaa samalla nurmikon.lisä painosta ei ole kuin nimellinen haitta kulutuksessa.
Mutta ei lapset kun ajaa ei saudi nurmikkoa mullokselle.
Lingotessa saa olla oikeesti varovainen tuhoa tulee.
Ei sovellu postimerkki tontille.
Jaettava ja lumilevy on kanssa hyvä vaihtoehto mutta sit on ajateltava koko talvi etukäteen.
Koska piha pienenee koko talven.
Itse käytän molempia eli ensin levyllä kunnes maa on jäässä ja sen jälkeen lingolla.
Linko painaa niin paljon että ilman lisäpainoa ja ketjuja en minun taittuva rukoile riitä mihinkään.
Sopii olla mielellään yli 12hp koska mun 11hp ei jaksa kovin kova heittää jos vauhtia on liikaa.
Tietysti olen laiska että lumityöt tehdään vasta kun autolla ei pääse pihasta.
Lingon voi jos haluaa vahata kauden alussa auttaa kostean lumen kanssa
Mutta märkä lumi tulee mutta jos on ahne niin on parempi hoitaa hommat pakkasella muuten voi mennä hermot.
Nämä on kuitenkin leluja työkoneet on erikseen.