rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Asuntoauton vaihtoa isompaan ja tuoreempaan.  (Luettu 7140 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
  • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
Vs: Asuntoauton vaihtoa isompaan ja tuoreempaan.
« Vastaus #15 : 23.01.2019 kello on 17:43 »
Oleellinen kysymys vielä, tuleeko auto kolmen vai neljän vuodenajan käyttöön?

Jaa juu, sori, lähinnä sellaiseen aikaan ja käyttöön, et mennään pelkästään kesärenkailla  :).
Ja perheen kesken liikutaan pääasiassa, minä, vaimo, ja kaks kersaa, mut silloin tällöin on kaveri tai pari messissäkin.

Itsellä kanssa tämä kallis projekti työn alla.

Oma vinkki on se että joko laittaa tosiaan ostoilmoitusta eri foorumeille. Ja jos ei heti löydy helmeä nettikaravaanista, niin päivittäinen tsekkaus uusille ja kun osuu kohdalle niin nopeaa toimintaa. Talvella tarjonta on hieman nihkeämmin mutta joskus kuukauden päästä noita alkaa liikkumaan toden teolla. Ikivanhoista ilmoituksista helmiä tuskin löytyy paitsi jos katsot reilusti kalliimmalla hinnalla olevia ja tarjoat oman budjettisi verran. Jos auto ei liiku niin siihen on aina joku syy. Useimmiten se on se hinta. Mutta toki sen hinnan saaminen alaskaan ei aina ole mitenkään helppo homma. Kun pitäisi saada se mitä autoliikekkin vastaavasta pyytää.

Tätä olen kans miettinyt. Et nyt pitäisi vähän hillitä tahtia ja rauhassa kattella. Meilläkun vanhakin auto vielä laittamatta kuntoon, leimattua ja myytyä. Vanha auto jäi leimatta etujarrujen takia ja tuossa odottelee jo uudet levyt ja palat et lumi sulaisi ja pääsisi asentelemaan.

Tämänhän sinä jo sanoit, ei Voortia (eikä Rellua, Ivecoa, Pököttiä, Tojotaa...)
Ostaessa ennakkoluulot ja Essonbaarin jutut on huonoja kriteerejä.

Ennakkoluulot..  :laugh: kokemusta on rransiitista ja ranskanpatongeista, niin ei niitä.
Mut tästä yli 2010 mallin rransiitista ei kokemuksia, sellaisen voisi hommata, mut ei taida meikäläisen hintaluokassa vielä sellaista saada  ;)

Mutta joo, taidan pähkäillä vaan vaimon kanssa tätä hommaa. Kokemusta "alalta" ei ole kuin vasta 4 vuotta ja vasta toista pirssiä hommaamassa.
Ekaa kärryä kun hommailin 2015 tammikuussa, niin lähes tulkoon apu sen kanssa oli samaa luokkaa kun nyt.

Kiitos avuista!
Ps. Pian on vihdoin kesä  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.11.2025 kello on 12:09
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
« Vastaus #16 : 23.01.2019 kello on 20:04 »
Tätä olen kans miettinyt. Et nyt pitäisi vähän hillitä tahtia ja rauhassa kattella. Meilläkun vanhakin auto vielä laittamatta kuntoon, leimattua ja myytyä. Vanha auto jäi leimatta etujarrujen takia ja tuossa odottelee jo uudet levyt ja palat et lumi sulaisi ja pääsisi asentelemaan.

Aika sama tilanne. Tosin en tiedä lainkaan mitä pitää laittaa leimalle, kun ajattelin siirtää tuon operaation keväisiin, että tietää missä kunnossa kesäreissulle auton kanssa on lähdössä.

Strategiana minulla on muutenkin että vanhan myyn vasta kun uusi ja parempi löytyy. Eipähän tule tehtyä mitään paniikkiostosta kun joku auto pitäisi saada kesälomareissulle. Eli nyt katselen rauhassa ja kun sopiva sattuu kohdalle niin sitten uutta autoa pihaan ja vanha myyntiin. Jos ei vielä täksi kesäksi löydy niin ehkä ensi vuodeksi ja sillä aikaa matkaillaan vanhalla.

Mutta joo, taidan pähkäillä vaan vaimon kanssa tätä hommaa. Kokemusta "alalta" ei ole kuin vasta 4 vuotta ja vasta toista pirssiä hommaamassa.
Ekaa kärryä kun hommailin 2015 tammikuussa, niin lähes tulkoon apu sen kanssa oli samaa luokkaa kun nyt.

Aika saman verran itsellä karavaanari-ikää. 2014-2015 haeskelin autoa jonka kanssa ei ainakaan korkealta tipu jos ei homma olisikaan meidän juttu. 2015 pääsiäisen tienoilla lopulta tärppäsi. Nykyisessä autossa on sen verran hyviä puolia, että ihan mikä tahansa ei kelpaa korvikkeeksi vain koska on uudempi ja siksi vähän seuraavan ostaminen jänskättää. Nykyisessä on mainitsemasi kerrossänky ja seuraavassa se voisi olla, mutta enemmän tuntuu ollevan tarjolla parisänkymalleja. Kauankohan meidän pojat suostuu moisessa nukkumaan?

Onnea etsintään.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
  • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
« Vastaus #17 : 24.01.2019 kello on 11:13 »
Aika sama tilanne. Tosin en tiedä lainkaan mitä pitää laittaa leimalle, kun ajattelin siirtää tuon operaation keväisiin, että tietää missä kunnossa kesäreissulle auton kanssa on lähdössä.

Strategiana minulla on muutenkin että vanhan myyn vasta kun uusi ja parempi löytyy. Eipähän tule tehtyä mitään paniikkiostosta kun joku auto pitäisi saada kesälomareissulle. Eli nyt katselen rauhassa ja kun sopiva sattuu kohdalle niin sitten uutta autoa pihaan ja vanha myyntiin. Jos ei vielä täksi kesäksi löydy niin ehkä ensi vuodeksi ja sillä aikaa matkaillaan vanhalla.

Aika saman verran itsellä karavaanari-ikää. 2014-2015 haeskelin autoa jonka kanssa ei ainakaan korkealta tipu jos ei homma olisikaan meidän juttu. 2015 pääsiäisen tienoilla lopulta tärppäsi. Nykyisessä autossa on sen verran hyviä puolia, että ihan mikä tahansa ei kelpaa korvikkeeksi vain koska on uudempi ja siksi vähän seuraavan ostaminen jänskättää. Nykyisessä on mainitsemasi kerrossänky ja seuraavassa se voisi olla, mutta enemmän tuntuu ollevan tarjolla parisänkymalleja. Kauankohan meidän pojat suostuu moisessa nukkumaan?

Onnea etsintään.

Aika samoilla siis mennään  Thumb Jotenkin huvittaa ajatus, että saman aikaa ollaan karavaanailu aloitettu ja nyt toiseen vaihto ois suunnitelmissa ja sun aatteet uuden ostosta on nyt samat kuin itellä.

Olen nyt itse päässäni ajatellut hommata uuden ja laittaa sitten vasta "luovuttaa" tuon vanhan pois, sillä niinkuin sanoit, ei saa hätiköidä, mutta innostuttuani välillä tulee tehtyä hätäisiä liikkeitä.
Emäntähän on taas sitä mieltä, että jos tuo vanha ei yksityiselle mene niin sitten viimeistään vaihdossa, mutta silloinhan tuosta ei saa kuin murto-osan oikeasta kauppa hinnasta.
Tuo eka auto meillä oli kans edullinen, niin ei olisi harmittanut jos ei karavaanari kärpänen olisikkaan purrut.

Pistänpä tänne juttuuni tähän linkin mun myynnissä olevasta pikkuisesta luottopelistä  8)

https://www.nettikaravaani.com/elnagh/marlin-3/1513904

Tuo on tällähetkellä suosikkimme, minkä voisimme huolia: https://www.nettikaravaani.com/riviera/670gt/1511058
Mutta ainoastaan tuo riviera merkki ei oikein houkuttele, mutta tuo hivenen vanhanaikainen olemus ja tekniikan yksinkertaisuus kiinnostaa meitä, sillä en ole ikinä käyttänyt autojani ammattiliikkeissä huolloissa, vaan korjaan ja teen kaiken itse laatuosilla.
Tottakai nyt kaasulaitteien kanssa viedään auto ammattilaiselle, mut muuten kyllä kaikki tulee tehtyä ite, niin ei toisaalta tuo uusi fiatin JTD tekniikka oikein nappais, alkaa olemaan jo sen verran sähköä että oikein hirvittää. Tuo 2.8 idtd on taas sen verran yksinkertainen, että sen puolesta kiinnostaisi, mut sitten taas tulee ajatus, et tämä olisi vain 4vuotta nykyistä tuoreempi, eli saman ikäinen kun me tää ekakin ostettiin  ::)
Mut lähinnä tuon koon ja sisusta ratkaisun vuoksi olisi meillä se!

Mut toisaalta tämä olisi se mun suosikki, jos vaimolta ei kysytä  :laugh: https://www.nettikaravaani.com/rotec/lmc-rotec/1510865
Mut tässä tosiaan taas sitten sitä "liika" sähköä. Nämä on vaikeita asioita ja jokaisella on omat vaatimuksensa  :D