Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?

<< < (14/38) > >>

palokurki:
Minä en ymmärrä niitä, jotka lämmittävät autoa sen vuoksi, että se on moottorille hyväksi ja sitten vaihtavat sen auton kahden-kolmen vuoden välein.
Jos joskus ostaisin uuden auton, niin lämmittäisin sitä, mutta ajaisinkin sillä niin pitkään kuin se vaan kulkee. Halpoja rotteloita, mitä mulla on ollut, niin olen joskus kovilla pakkasilla lämmittänyt mukavuussyistä tai siksi, että akku on niin huonossa kunnossa ettei muuten käyntiin lähtisi.

megaman:
Meillä maksetaan kahdesta autopaikasta yht. 168€ vuodessa, kyllä siinä kehtaa lämmittää. Kolmas auto on "villi ja itsenäinen" kun siinä on Webasto.

Edit: täällä on kyllä toisilla aivan uskomatonta järjenjuoksua. Sanoisin jopa järjenvastaistajuok sua.

Oulaa:
Nyt pitää heittää jo ympäristönsuojelu kehiin.
Esilämmitetty moottori aiheuttaa pienemmän kuormituksen omalle lähiympäristöllee kun se saavuttaa oikean käyntilämmön nopeammin.
Jossain väitettiin että sähkön kulutus kompensoituu kun kylmäkäynnistyksess ä polttoeineen kulutus vähenee huomattavasti.
Mitä vanhempaa moottoritekniikkaa sitä suurempi säästö polttoaineen kulutuksessa.
Niin ,netissä on useita ohjeita oikeille lämmitysajoille.

palokurki:
Minäkin mainitsen vielä, että voisin lämmittää henkilöautoa jos joku keksisi edullisen ja jokasäällä toimivan telakan, johon auto ajetaan odottamaan automaattisesti herätyskellon soidessa kytkeytyvän lämmityksen. Inhoan niitä pakkasen kovettamia roikkia ja toimimattomia kellokytkimiä ym.

Ylikova:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 17.01.2019     kello on 19:23 ---Se joka starttaa 5-10 kertaa päivässä, sehän starttaa 4-10kertaa jo valmiiksi lämpimän moottorin. Mihin käyttöikään se lämmitys vaikuttaa. Jos auto on lähtenyt käyntiin, en koskaan ole vedellyt kaapeleita autoni lämmitystä varten. Enkä ala edelleenkään kaapelijumppaan. Käynnistän autoni joka aamu/päivä. Se joka harrastaa kaapelijumppaa, se on hänen jumppansa. Jokainen tyylillään. Olkoon tämä tässä, vääntämään en taaskaan ala. Vae että eristämätöntä autoa lämmittämään itse maksetulla sähköllä. Ei.

--- Lainaus päättyy ---

Voisiko harkita lämmitystä päästöjen pienentämiseksi?
Vai onko nää jutut kaikki ihan huuhaata: https://www.motiva.fi/ajankohtaista/julkaisut/liikenne/valta_kylmakaynnistysta_muista_esilammitys.10750.shtml

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View