rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lehdestä luettua  (Luettu 46295 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #165 : 18.08.2016 kello on 22:16 »
Aivan, mutta useimpien yhdistysten säännöt ei telttailijoita salli. Ja paikallisyhdistykse n sääntöjä ei liitto eikä telttailijat muuta miksikään. 88k5 on selkeesti yks niitä kehityksen jarruja. Kun kehityksestä puhutaan niin vastustetaan uhalla jota ei ole.
En vastusta yhtään mitään tehkööt ihan miten lystäävät. Mun jäsenyys taitaa jäädä tähän vuoteen - kun ei ole ollut käyttöä..

Olikos se yksi salassa tehty kysely paikallisyhdistyste n hallituksille - josko voitas sallia suora hlöjäsenyys suoraan liittoon.. eikös tällaisia "uudistuksia" vähän kokeiltu... Jotenki rupes kuvottaa koko liitto kun M.J. -henkilö etuteltassa avas liiton edustusbudjettia. Puulaaki menee saman verranpakkasella.. minä rottana tuollaisen laivan jätän.  :-[

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:33
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #166 : 18.08.2016 kello on 22:48 »
Jaa jaa, tietääkseni salassa ei pidetty mitään, kyselyt suunnattiin eri jäsenyhdistyksille ja sieltä saatiin selvät vastaukset yhdistysten omista käsityksistä asiasta.

M.J. - henkiö yleensä puhuu asiaa ja avasi asiaansa ansiokkaasti, kiitos siitä Matille.

Tästä puulaakin asiasta olisin mieltä, että katsotaan nyt uuden puheenjohtajan linjaukset ja ajatellaan sitten asioista uudelleen.

Että...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #167 : 19.08.2016 kello on 07:41 »


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081822165167_uu.shtml

"Unelmien reissu askeleen lähempänä: Omaisuuttaan kaupitellut Leevi, 24, vaihtoi yksiönsä asuntoautoon

Humppila ja Suomi jäävät pian taakse, kun mies seuraa unelmaansa.

 Leevi halusi lähteä pitkälle asuntoautomatkalle, joten hän laittoi koko omaisuutensa myyntiin.
 Suunnitelmat etenevät, sillä nyt asunto on nyt vaihtunut asuntoautoon.
 Mies kartuttaa vielä reissukassaa myymällä tavaroitaan, ja tekee kuumeisesti matkasuunnitelmaa.
Lainaus
Uusimmassa Tuulilasi- lehdessä nro10/2016 on myös Heikki Vahtolan kokemusperäinen tarina (kolme aukeamaa) matkailuautoasumise sta ja elämänmuutoksesta.K annattaa lukea
"

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
  • Kulkija
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #168 : 19.08.2016 kello on 07:44 »
Voisi antaa muutaman vinkin tuon auton kanssa, ettei nuori ja innokas mies jää tielle. Nyt ei kerkiä tuubia katsella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 22:13
  • Tekniikan diletantti
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #169 : 19.08.2016 kello on 09:18 »
Eikö leirintäalueilla saa telttailla...?

Ymmärsinkö oikein, että jollain leirintäalueilla ei saisi telttailla?
Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että tarkoitus olisi tehdä reissu moottoripyörällä ensi kesänä. Nyt kun sen tapainen matkapyöräkin tuli hankittua.

Sfc alueitten säännöt ja käytännöt poikkeaa toisistaan. Jossain ei sallita telttoja edes niin että vaunun viereen ei saa pystyttää kakaroillekkaan telttaa. Joillekin pääsee vain sfc jäsenet, joillekin vain oman paikallisyhdistykse n jäsenet jne. Mutta prätkäreissu, mitävarten mennä sfc alueelle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
  • Kulkija
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #170 : 19.08.2016 kello on 09:24 »
joillekin vain oman paikallisyhdistykse n jäsenet jne.

Jossain itäisen Suomenlahden rannoilla on alue, jossa on vain kausipaikkoja.

Sitäkö tarkoitat, vai onko jossain oikeasti SFC -alue, jossa voi tulla irtoöiksi, vaan pitää olla juuri paikallisen yhdistyksen jäsen? En ole kuullut, mutta enpä ole käynytkään kuin parillakymmenellä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:28
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #171 : 19.08.2016 kello on 10:23 »
Sfc alueitten säännöt ja käytännöt poikkeaa toisistaan. Jossain ei sallita telttoja edes niin että vaunun viereen ei saa pystyttää kakaroillekkaan telttaa. Joillekin pääsee vain sfc jäsenet, joillekin vain oman paikallisyhdistykse n jäsenet jne. Mutta prätkäreissu, mitävarten mennä sfc alueelle.
Ymmärsit varmaan, että provosoin...

Tavallaan kuvasit yllä, miksi SFC alueelle ei ulkopuolisena välttämättä haluakaan mennä.
Mulle ainakin tulee sellainen "anteeksi, että olen olemassa tuntuma" SFC:n portille mennessä. Tottakai prätkällä menisin aivan muunlaisiin paikkoihin yöpymään. Joskus ehkä kaupalliselle alueelle. Siellä kun raha ja palvelu vaihtaa omistajaa, niin tunnen olevani sujut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 22:13
  • Tekniikan diletantti
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #172 : 19.08.2016 kello on 10:36 »
Jossain itäisen Suomenlahden rannoilla on alue, jossa on vain kausipaikkoja.

Sitäkö tarkoitat, vai onko jossain oikeasti SFC -alue, jossa voi tulla irtoöiksi, vaan pitää olla juuri paikallisen yhdistyksen jäsen? En ole kuullut, mutta enpä ole käynytkään kuin parillakymmenellä.

On niitä. Mulle lähin on Hyvinkäällä, tai siis hyvinkääläisten mutta hausjärven puolella. Taitaa olla Lallujärven rannassa entisen linkkitornin kohdalla risteys alueelle, ja lukittu puomi edessä. Ei edes paikallisyhdistykse n jäsenille vaan vain kausipaikkalaisille . Mutta on niitä muitakin kyllä. Seuraavaksi lähin mulle olisi tuo Sääksi, sekin on vaan jäsenille mutta sano ne että sinne voipi vieras tulla käväseen, ei olemaan. Että jos illalla tulee niin ei sieltä yön selkään ajeta. No sitte on toisinpäinkin, esim Vihtijärvi on sopimusalue ja tietty SFC mutta samalla velvoite että alue on pidettävä kunnan leirintäalueena myös. Lienee Keravajärvellä sama juttu? Eli nämä nyt vaan tässä 20km säteellä kotoa.
Ja kyllä kuule kaikenlaista kummajaista löytyy näistä kuvioista. Kummallisimmat ei ole alueluettelossa lainkaan. Esim tuo lallujärven mesta. Kukin alueyhdistys määrittää sääntönsä itse alueelleen. Liitolla on mallisäännöt kllä, ja säännöt pitää liitolla hyväksyttää, mutta käytännössä liitto on kumileimasin joka kyllä hyväksyy lähes mitä vaan. Ja hyväksyttävä on. Taustallahan on spimuksia maanomistajan, kunnan, ja muitten tahojen kanssa maan käytöstä ja muista velvotteista. Ne vaihtelee suurestikin ja siten myös säännöt. Ja kuten tuo Lallujärvi, sen ovat halunneet pitää pienen porukan omana mestana, ja siksi ei luettelossa eikä tienvarressa kylttejä tai mainoksia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 22:13
  • Tekniikan diletantti
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #173 : 19.08.2016 kello on 10:40 »
Ymmärsit varmaan, että provosoin...

Tavallaan kuvasit yllä, miksi SFC alueelle ei ulkopuolisena välttämättä haluakaan mennä.
Mulle ainakin tulee sellainen "anteeksi, että olen olemassa tuntuma" SFC:n portille mennessä. Tottakai prätkällä menisin aivan muunlaisiin paikkoihin yöpymään. Joskus ehkä kaupalliselle alueelle. Siellä kun raha ja palvelu vaihtaa omistajaa, niin tunnen olevani sujut.

Tottahan toki ymmärsin. Joitakin vuosia sitten kun olin ehdolla liiton hallitukseen niin provosoin itsekin sillä että mulla on MZ pyörässä asuntosivuvaunu... Ja vanha SOPU merkkinen etuteltta... Nukun etuteltassa. Eipä tullut koskaan tehtyä, koska suomessa korpea riittää. Miksi mennä kattomaan kausipaikkalaisten karaokea kun voi olla luonnon hiljaisuudessa.
Ja jos ei riuku ole kiva niin käväsee ABC:llä kyykyllä valmiiksi.

Olin kerran prätkäreissulla kyllä SFC alueella ja tempasin laavukankaan pystyyn ja nukkumaan. Ei siitä nukkumisesta meinannu tulla mitään kun ihmettelijöitä riitti aamu kolmeen saakka. Hyvä etteivät heitelleet pähkinöitä apinalle joka sinne tulee laavuilemaan. Mutta kun ei nyt etuseinä tullut mukaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
  • Kulkija
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #174 : 19.08.2016 kello on 11:03 »
Ja kyllä kuule kaikenlaista kummajaista löytyy näistä kuvioista. Kummallisimmat ei ole alueluettelossa lainkaan. Esim tuo lallujärven mesta.

No juuripa tuosta syystä en tiennyt. Niille ei vieraiden raha kelpaa.

Mulle kelpaa rusinat pullasta; käytän SFC -alueita, kun niillä viihdyn, siellä mua ei häiritä enkä häiritse paikallisia. Voitolle koen jääväni, kun jäsenmaksun kuittaa parhaimmillaan kahdella SFC -alueyöpymisellä vuodessa.

Se, että asiat on kattojärjestössä huonolla mallilla ja etuteltta on kahdenkymmenen vaarin keskinäinen temmellyskenttä ei estä ottamasta hyötyä irti.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #175 : 19.08.2016 kello on 13:26 »
Ookko Rauzi Evolla käynyt? Esim Niemisjärvellä? Voi kalastella ja vaellella. On nuotiopaikkoja jne.
Ei kukaan aja pois.Siellä on matkailuajoneuvopai kkojakin. Nyt en ole vähään aikaan käynyt, etten osaa sanoa joko sieltä sähköä saa.  Mutta teltta/laavu/loue-yöpyjälle hienot maastot.

http://www.luontoon.fi/evo

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:22
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #176 : 19.08.2016 kello on 13:33 »
Evo oli rauhallinen muutama vuosi. Sähköä ei saanut ja paikat vapaassa käytössä. Viime kesänä sähköt oli taas käytössä ja pitkään paikalla viihtyvät valloittivat paikan. Tämä siis Niemisjärvellä. Musiikki raikaa pitkälle yöhön.
Tuolla alueella on useita muita paikkoja jotka rauhallisia, luontoparkkeja rantojen lähellä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 22:13
  • Tekniikan diletantti
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #177 : 19.08.2016 kello on 13:55 »
Ookko Rauzi Evolla käynyt? Esim Niemisjärvellä? Voi kalastella ja vaellella. On nuotiopaikkoja jne.
Ei kukaan aja pois.Siellä on matkailuajoneuvopai kkojakin. Nyt en ole vähään aikaan käynyt, etten osaa sanoa joko sieltä sähköä saa.  Mutta teltta/laavu/loue-yöpyjälle hienot maastot.

http://www.luontoon.fi/evo

Olen kyllä. Mutta en niemisjärvillä. Oon käyny kattomassa kyllä. Siellä kun menee itään ja perukoille niin rauhaa on. Hienoja maastoja. Ihan siis uskomattoman hienoja. Niemisjärjet taas on sitä mitä koetan karttaa kovastikkin. Siellä on tarpeeksi porukkaa ilman Rautiaistakin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 09:29
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #178 : 19.08.2016 kello on 14:18 »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081822165167_uu.shtml


Tämä kerkesi olla jo keskustelunaiheena ylempänä tässä ketjussa, joten ketjut yhdistetty.
- Alan



http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016081822165167_uu.shtml

"Unelmien reissu askeleen lähempänä: Omaisuuttaan kaupitellut Leevi, 24, vaihtoi yksiönsä asuntoautoon

Humppila ja Suomi jäävät pian taakse, kun mies seuraa unelmaansa.

 Leevi halusi lähteä pitkälle asuntoautomatkalle, joten hän laittoi koko omaisuutensa myyntiin.
 Suunnitelmat etenevät, sillä nyt asunto on nyt vaihtunut asuntoautoon.
 Mies kartuttaa vielä reissukassaa myymällä tavaroitaan, ja tekee kuumeisesti matkasuunnitelmaa. "
« Viimeksi muokattu: 19.08.2016 kello on 14:26 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Vs: Lehdestä luettua
« Vastaus #179 : 19.08.2016 kello on 14:27 »
Lainaus
Maailman vaarallisin peto Korkeasaaressa – seuraa suoraa lähetystä
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001243282.html
:laugh: eikä edes harvinaisuus :D