Varmin on punnitseminen, tosin työläs. Mulla on jossakin Dometic, sen takia jossakin, kun en saanut puolissakaan mittauksiani mitään tulosta. Varmaan kertoo oikein, kunhan antaa merkin.
Varmin on punnitseminen, tosin työläs. Mulla on jossakin Dometic, sen takia jossakin, kun en saanut puolissakaan mittauksiani mitään tulosta. Varmaan kertoo oikein, kunhan antaa merkin.
Ainakaan magneettilätkä-tyyppisiä mittareita ei kannata ostaa. Taitaa pullolta itseltään kysymällä saada yhtä hyvän vastauksen.
Ainakaan magneettilätkä-tyyppisiä mittareita ei kannata ostaa. Taitaa pullolta itseltään kysymällä saada yhtä hyvän vastauksen. Tää oli paras. Jossain määrin totta talvella. Siihen yleensä muodostuu kosteus raja, josta voi päätellä jotain. kaksi liekkiä hellasta palamaan ja käsi pullon kylkeen, on yhtä luotettava kuin nuo pullon kylkeen liitettävät. mutta mittari sinne liitimeen pullon päälle, niin selviää.
kaksi liekkiä hellasta palamaan ja käsi pullon kylkeen, on yhtä luotettava kuin nuo pullon kylkeen liitettävät. mutta mittari sinne liitimeen pullon päälle, niin selviää. Minkälainen mittari liittimeen pullon päälle?? Dometicia olen tutkinut, näytää oikein kun pullon paino on alle 14 kg, raskaammista pulloista ei saanut minkäänlaista tulosta, ilmeisesti teräs on liian paksua, eikä laitteen teho riitä. Tein mittauksia kymmenellä pullolla ja palautin mittarin.
^ jotain tähän suuntaan. näkyi olevan 85 % täysi pullo. tämä on tankkipullosta, mutta näitä saa myös normi vaihtopulloille. googlea peliin. normi pullon liitettävä mittaa paineen ja kertoo sen perusteella kaasun määrään, saa vaikka sisänäytöllä. Eikös tuo kaasunpaine riipu vain lämpötilasta, niin kauan kun kaasua on nestemäisenä? Haihtuminen pitää käsittääkseni paineen vakiona jos lämpötila ei muutu. Mun tankkipullossakin on mittari, mutta totesin sen toimivan mekaanisesti kohon välityksellä.
googleen hakusanana kaasimääränmittari ja hakee kuvia, niin alkaa tulla vaihto-ehtoja.
normi pullon liitettävä mittaa paineen ja kertoo sen perusteella kaasun määrään, saa vaikka sisänäytöllä.(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) Sulla on nyt asiassa jokin kömmähdys, nestekaasun paine riippuu vain vain sen nesteosuuden lämpötilasta ja kaasuseoksesta. Jälkimmäisen eli käytännössä butaanin osapaineen merkitys on sekin suomalaisessa kaasussa vähäinen. Kaasuosuuden (= todellisuudessa höyry) lämpötila ei sekään vaikuta. Tuossa tulikin jo huonoja kokemuksia noista pulssitutkista. Siihen liittyen olisin kiinnostunut "kuuntelemaan" tuollaisen pulssia jos joku sitä lainaisi. Siis tietenkin palauttaisin. Laittaisin tänne sitten oskilloskooppikuvia muillekin nähtäväksi. Vai onkohan joku jo tutkinut millaista pulssia nuo käyttävät ja millaisen heijasteen eri säiliömateriaalit antavat? Mitä tuota mittailemaan. Summeri huutaa kun jääkaapista liekki sammuu. Sitten vaihdetaan tyhjennetty pullo täyteen.
Jos yöherätyksiä haluaa välttää, kun kaasu aina yöllä loppuu, hauismittarilla illalla pullon täyttöaste testiin. Mulla tuo truma ja toimii kuin junan vessa. Sisältää myös lampun.
Meilläkin Dometici pelaa ihan niinkun se käsittääkseni kuuluukin toimia.
|