Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Dometic RM7401 Kaasun heikko teho.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepla - 6.09.2018 kello on 20:42 ---Palaan aiheeseen vinkkinä kaikille.
Tämän ongelman perimmäinen syy selvisi. Vaunu oli kaasu-uunin asennuksessa ja koeponnistuksessa löytyi kaksi vuotoa. Ensimmäinen oli etuluukussa haarottimessa ja toinen jääkaapin kaasuventtiilissä.
Kaasuventtiilin tutkin saippua menetelmällä mutta ei paljastunut siinä.
--- Lainaus päättyy ---
Aika ristiriitainen lopputulos.
JOS vuoto on niin iso, että kaapilta loppuu kaasu, niin koko maailman pitäisi haista.
Tarjoan tarkistukseen edelleen wanhaa hyvää konstia: Kun tänään sukee pullot ja huomenna painaa korvan lieden polttimeen
ja painaa nappia, niin pitäisi kuulua kohahdus...
Jepla:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 7.09.2018 kello on 01:11 ---Aika ristiriitainen lopputulos.
JOS vuoto on niin iso, että kaapilta loppuu kaasu, niin koko maailman pitäisi haista.
Tarjoan tarkistukseen edelleen wanhaa hyvää konstia: Kun tänään sukee pullot ja huomenna painaa korvan lieden polttimeen
ja painaa nappia, niin pitäisi kuulua kohahdus...
--- Lainaus päättyy ---
Olet oikeassa. Eilen sytyttäessä kuului kohahdus mutta aamulla kaappi edelleen lämmin. Eli ei ne vuodot sittenkään vaikuttaneet. Hyvä että korjattiin.
Riippukohan se kuun asennosta millon tuo kaappi toimii ja millon ei. Jatketaan seurantaa...
krtek:
Itsellä omassa kulkimessa sama ongelma. Ajattelin että tällä kertaa en lähde itse asian kanssa kikkailemaan vaan suoraan paikalliseen huoltoliikkeeseen. Kaapin kaasupuolen huolto maksaa siellä 60 ekua. Maksaahan se vähän (tai jonkun mielestä ehkä vähän enemmän kuin vähän) mutta työn tekee kaverit jotka varmasti osaavat ja ihan luvan kanssa kun kaasulaitteista on kyse. Vaunuun joskus aikanaan tein itse huollon ja onnistuin mutta on nämä kaasu-sähkö ja kotona vesi asiat sellaisia että voi tulla ylläreitä vastaan mikäli itse tekee.
Kaasussa on myrkyllisyys ja palaminen asioita joiden kanssa ei ole leikkimistä. Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.
Jepla:
--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 7.09.2018 kello on 09:05 ---Itsellä omassa kulkimessa sama ongelma. Ajattelin että tällä kertaa en lähde itse asian kanssa kikkailemaan vaan suoraan paikalliseen huoltoliikkeeseen. Kaapin kaasupuolen huolto maksaa siellä 60 ekua. Maksaahan se vähän (tai jonkun mielestä ehkä vähän enemmän kuin vähän) mutta työn tekee kaverit jotka varmasti osaavat ja ihan luvan kanssa kun kaasulaitteista on kyse. Vaunuun joskus aikanaan tein itse huollon ja onnistuin mutta on nämä kaasu-sähkö ja kotona vesi asiat sellaisia että voi tulla ylläreitä vastaan mikäli itse tekee.
Kaasussa on myrkyllisyys ja palaminen asioita joiden kanssa ei ole leikkimistä. Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.
--- Lainaus päättyy ---
Siitäpä syystä en nyt kaasuliitäntöihin tai putkistoon koske koska nyt on mitattu tiiviiksi.
Mutta olen sitä mieltä että jos itse tekee niin itse kantaa vastuun.
Arska:
--- Lainaus käyttäjältä: krtek - 7.09.2018 kello on 09:05 ---
Mitenhän vakuutusyhtiöt tänä päivänä suhtautuu jos olet tehnyt astianpesukoneen vesijärjestelmä liitännät itse ja saat aikaiseksi vesivahingon vaikka puolen vuoden kuluttua.
--- Lainaus päättyy ---
Lainaus IF:n sivuilta
Jos asennat astianpesukoneen itse, otat samalla vastuun työn jäljestä. Jos astianpesukonevuoto johtuu väärin tehdystä asennuksesta, kotivakuutuksen korvausta voidaan pienentää tai jättää kokonaan maksamatta.
Eli ei mitään hätää jos teet liitokset oikein, väärinhän niitä on vaikea tehdä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta