rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Millainen olisi sinun unelma-auto?  (Luettu 29285 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Millainen olisi sinun unelma-auto?
« Vastaus #60 : 4.10.2018 kello on 10:48 »
Luulen, että tähän ketjuun ei moni konkarikaan uskalla vastata, koska silloin moni voisi huomata, että nykyinen kuljin ei muistuta sinne päinkään sitä, mitä unelmakuljin olisi.

Eihän nykyinen kuljin mikään unelmakuljin olekkaan, vaan kompromissi.
Unelmakuljin olisi sisämitoiltaan 10m pitkä ja 3m leveä ja ulkomitoiltaan alle 6m pitka ja 2m leveä. 😁

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.09.2025 kello on 17:31
« Vastaus #61 : 4.10.2018 kello on 11:02 »
Eihän nykyinen kuljin mikään unelmakuljin olekkaan, vaan kompromissi.
Unelmakuljin olisi sisämitoiltaan 10m pitkä ja 3m leveä ja ulkomitoiltaan alle 6m pitka ja 2m leveä. 😁
Hyvä, jatka.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:45
  • viva la France
« Vastaus #62 : 4.10.2018 kello on 11:54 »
Kahdeksan vuotta sitten ostettiin nykyinen kuljin ja jo silloin päätettiin että kymmennen vuoden päästä ostetaan meidän unelma matkailuauto. Alettiin säästämään joka kuukausi määrätty summa. Ja viimme joulun villisika kolarin jälkeen päätettiin aikaistaa parilla vuodella unelman tilausta ja tilattiin se. Sillä mennään sitten , jos luoja suo, seuraavat 12 vuotta jonka jälkeen on aika luopua isommasta ajokorttiluokasta.
Ja ajoitus on täydellinen, sillä ensimmäisellä matkailuautolla mentiin noin 4 vuotta, nykyisellä tulee aika tarkkaa 8 vuotta ja sillä seuraavalla toivon mukaan 12 vuotta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
« Vastaus #63 : 4.10.2018 kello on 12:16 »
Tämän gategorian hankinnanhan rahoittaa tietysti Veikkauksen päävoitto esim
https://youtu.be/QmFhkNuOk6Q

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.09.2025 kello on 17:31
« Vastaus #64 : 4.10.2018 kello on 19:01 »
Laitetaan esimerkki muille, kuin itselle. Valitaan esimerkkiprofiili ja keksitään sille unelma auto. Koska minä oon eka, niin saan tietty valita kenet haluan.
Entten tentten... Alan.

Alan:
Mersun alustalla oleva noin kuusi metriä pitkä nelivetoinen kulkine kaasuiskareilla, jotka voi säätää automaattisesti vaateriin. Pohja tietenkin rosteria, ettei ruostu. Hyvä foam eristys. Integroitu, jossa valmiina hyvät sängyt takana. Iso takatalli, jossa on valaistu viinikylmiö noin 50 pullolle ja lisätilaa tavaroille ja viini- ja olut laatikoille. Automaattinen aggrigaatti ja aurinkopaneelit katolla. Paljon akkukapasiteettia. Kattoilmastointi ja pienehkö ruokailutila, joka levittyisi motorhome-tapaan isommaksi tarpeen mukaan. Sähköiset ikkunat ja kaihtimet. Markiisi tietenkin myös kaukosäätimellä ohjattava. Auton alustaan integroitu istuinryhmä ulkona, joka kaukosäätimellä lipuu äänettömästi valmiustilaan. Grilli kuuluu paketiin. Koneena tietenkin joku tehokas ja vääntävä ketjukone. Lisää makuutilaa tulisi tarvittaessa sähköllä auton sivuun levenevän alkovin myötä. Painoa 3000 kg. Tämä mahdollistuisi kun korirakenne olisi suurelta osin hiilikuitua. Oppiva navigointijärjestel mä, joka hakee reitit automaattisesti eri vaihtoehdoilla ja ehdottaa käyttäjän mieltymysten mukaan käyntikohteet ja niiden hinnat, lauttahinnat ym.  :)

Että siitä, kelpaisko?  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #65 : 4.10.2018 kello on 19:14 »
Kelpaisi. Aika hyvä. Viinikylmiötä en tartte, ei paalu riitä sen hintaisiin viineihin, joita pitäisi suojella jo matkalla.

Voisin kyllä antaa suunnittelijalle periksi ja nokittaa pituudessa metrin tai jopa puolitoista, kun haluan erillisen suihkun. Ei se nyt välttämätön ole, mutta jos kerran ruvetaan hyvää tekemään niin tehdään kunnolla.

Neljälle sähköpyörälle pitäisi olla teline ja ajonaikaisen latauksen mahdollisuus. Kaksi voisi laittaa ulkopuolelle. Optiona kahden talliin laitettavan tilalle kiinnityssysteemit noin 150 kiloiselle mopolle.

• Vieras
  • Vs: Millainen olisi sinun unelma-auto?
    « Vastaus #66 : 4.10.2018 kello on 19:22 »
    Huoleton Toyota.
    Kerran omistanu ja muutaman muunkin huolettoman jaappanialaisen.
    Ilman stressiä helppo viedä katastukseen.. 8)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #67 : 4.10.2018 kello on 19:35 »
    Laitetaan esimerkki muille, kuin itselle. Valitaan esimerkkiprofiili ja keksitään sille unelma auto. Koska minä oon eka, niin saan tietty valita kenet haluan.
    Entten tentten... Alan.

Alan:
    Mersun alustalla oleva noin kuusi metriä pitkä nelivetoinen kulkine kaasuiskareilla, jotka voi säätää automaattisesti vaateriin. Pohja tietenkin rosteria, ettei ruostu. Hyvä foam eristys. Integroitu, jossa valmiina hyvät sängyt takana. Iso takatalli, jossa on valaistu viinikylmiö noin 50 pullolle ja lisätilaa tavaroille ja viini- ja olut laatikoille. Automaattinen aggrigaatti ja aurinkopaneelit katolla. Paljon akkukapasiteettia. Kattoilmastointi ja pienehkö ruokailutila, joka levittyisi motorhome-tapaan isommaksi tarpeen mukaan. Sähköiset ikkunat ja kaihtimet. Markiisi tietenkin myös kaukosäätimellä ohjattava. Auton alustaan integroitu istuinryhmä ulkona, joka kaukosäätimellä lipuu äänettömästi valmiustilaan. Grilli kuuluu paketiin. Koneena tietenkin joku tehokas ja vääntävä ketjukone. Lisää makuutilaa tulisi tarvittaessa sähköllä auton sivuun levenevän alkovin myötä. Painoa 3000 kg. Tämä mahdollistuisi kun korirakenne olisi suurelta osin hiilikuitua. Oppiva navigointijärjestel mä, joka hakee reitit automaattisesti eri vaihtoehdoilla ja ehdottaa käyttäjän mieltymysten mukaan käyntikohteet ja niiden hinnat, lauttahinnat ym.  :)

Että siitä, kelpaisko?  ;D
    Tuosta kun ruksaa, viinikaapin, levenevät erkkerit, moottorimarkiisit ja kaihtimet sekä agregaatin pois. Ja lisää eteen roikkuvuoteen. Niin osuisihan se . Kylmäkone asunto-osassa myös tarpeeton , samoin automaattiseen netistä tietoa hakevan navin jättäisin. Jokutaho kumminkin keräis senkin tiedon.....

Huoleton Toyota.
    Vähemmän tullut Toi-ota asuntoautoja vastaan. Pari puhkiruostunutta haisua ainoastaan

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:22.10.2025 kello on 10:57
    « Vastaus #68 : 4.10.2018 kello on 19:53 »
    Minulla on mun unelma auto!!

Uusi Dacia Duster  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #69 : 4.10.2018 kello on 19:56 »
    Minulla on mun unelma auto!!

Uusi Dacia Duster  :D
    Käsitin että puhutaan asunto-autoista, korjatkoon jos olen väärässä.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:34
    « Vastaus #70 : 4.10.2018 kello on 19:59 »
    Käsitin että puhutaan asunto-autoista, korjatkoon jos olen väärässä.

Voihan sitä pienempi ihminen nukkua Dusterissakin.   :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #71 : 4.10.2018 kello on 20:20 »
    Kun ei hanki aivan karvalakki autoa, vaan hankkii tolkun auton. Se ei vaadi hirveitä rahoja ja hommia, jotta siitä saisi unelma-auton.
    « Viimeksi muokattu: 4.10.2018 kello on 20:31 »

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.08.2023 kello on 22:46
    « Vastaus #72 : 4.10.2018 kello on 20:34 »
    Että, mimmonen Hymeri.  ::)

https://www.nettikaravaani.com/hymer/s-800/1508443  Tuo ois jo melko lähellä sitä. Ei unelma-auto mutta toimiva muut harrastukset huomioon ottaen.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:31.07.2025 kello on 19:14
    « Vastaus #73 : 4.10.2018 kello on 20:40 »
    Kun ei hanki aivan karvalakki autoa, vaan hankkii tolkun auton. Se ei vaadi hirveitä rahoja ja hommia, jotta siitä saisi unelma-auton.
    Ja nyt kertonet määritelmät karvalakkiautolle ja tolkunautolle.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #74 : 4.10.2018 kello on 20:52 »
    https://www.nettikaravaani.com/hymer/s-800/1508443  Tuo ois jo melko lähellä sitä. Ei unelma-auto mutta toimiva muut harrastukset huomioon ottaen.

Kieltämättä selvä juttu, tolkun auto on. Alta sadan tonnin saisi siitä unelma-auton. Tottakai sitä on hieman näprättävä omien mieltymyksien mukaiseksi.