Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Alde vs Truma
MattiK:
Meillä vaunu on ainoastaan koirahommia varten keväästä myöhäiseen syksyyn ja lämppärinä truma. Olen tykännyt sen nopeasta lämpeämisestä ja siitä että ilman saa todellakin kiertämään. Varmaan jokaisen käyttötarkoitus osoittaa sen oikean järjestelmän. Meillä reissut on kylmillä vkl-reissuja, jolloin truma puoltaa paikkansa. Kovilla pakkasilla en ole käyttänyt, kun ei tarvetta.
palokurki:
Minua häiritsee omassa kulkineessa eniten se Truman meteli, jos on yli 5 astetta pakkasta ja puskassa ilman sähköä. Palele ei, mutta meteli on kova. Truma on sijoitettu takasängyn alle, josta kovalla pakkasella ei lämpö kunnolla leviä eteen saakka ja sängyssä nukkuessa meteli häiritsee. Tila on niin iso, että ei se jäähdyttääkseen itseä kovaa puhaltele. Edessä on lisälämpöä varten toinen Truma, joka lämmittää etuosan. Ratkaisu sekin. Luulen, että Alde toimisi paremmin ja olisi hiljainen. Jos on sähköä saatavilla, niin eroa Alden ja Truman välillä ei juuri olisi. Silloin takatruma ei nosta kierroksia meteliksi asti ja etuosan lämmityksen hoitaa 2 Ecomattia. Luulen, että alden kanssa ne Ecomatit joutaisi autotallin lämppäreiksi.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 27.07.2018 kello on 21:16 ---Minua häiritsee omassa kulkineessa eniten se Truman meteli, jos on yli 5 astetta pakkasta ja puskassa ilman sähköä. Palele ei, mutta meteli on kova. Truma on sijoitettu takasängyn alle, josta kovalla pakkasella ei lämpö kunnolla leviä eteen saakka ja sängyssä nukkuessa meteli häiritsee.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä on juuri kyse siitä, miten koppi on rakennettu.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 27.07.2018 kello on 21:16 ---Minua häiritsee omassa kulkineessa eniten se Truman meteli,
--- Lainaus päättyy ---
Taas kerran, mikä Truma??
Ollut monta C6002:ta. Ovat jonkun verran äänekkäitä kun pakkasella lämmittää kylmää autoa. Mutta kun asumislämpö on saavutettu, niin eipä juurikaan huomaa. Combista, mikä on nyt, en vielä osaa sanoa. Ei tullut tietystä syystä viime talvena reissattua ja auto ollut vasta vuoden.
palokurki:
^ C6002 EH. Kuten kirjoitin, niin sähkövastukset pelastavat, mutta ei ne puskassa auta. Siitä etutrumasta en tiedä mikä malli. Puhaltaa neljästä suuttimesta, eikä lämmitä vettä. Oisko joku 3000 sarjalainen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta