Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
12 Voltin rinnankytkentä.
tsahkali:
Osta kunnollinen, automaattinen erotusrele (esim. BlueSea) siihen startti-hupiakku välille.
Silloin kaikki latautuu ajossa ja oikeassa järjestyksessä.
Tarvittaessa voit antaa käynnistykseen apuvirtaa.
Älylaturin voit kytkeä starttiakkuun, erotusrele ohjaa sähvöä sitten sinne hupipuolellekin.
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 28.06.2018 kello on 22:22 ---Osta kunnollinen, automaattinen erotusrele (esim. BlueSea) siihen startti-hupiakku välille.
Silloin kaikki latautuu ajossa ja oikeassa järjestyksessä.
Tarvittaessa voit antaa käynnistykseen apuvirtaa.
Älylaturin voit kytkeä starttiakkuun, erotusrele ohjaa sähvöä sitten sinne hupipuolellekin.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitoksia kannanotosta / vinkistä. Thumb
Olen stekkaillut tuollaista systeemiä. Itseasiassa olin jo tilaamassa kyseistä relettä. Mutta kuitenkin päädyin tuohon kaaviokuvan ratkaisuun. Olen "sen" ajan ihmisiä jotka luottavat yksinkertaisempiin systeemeihin. En väheksy erilaisia teknisesti edistyksellisiä laitteita tai noiden käyttäjiä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 28.06.2018 kello on 22:34 ---Olen stekkaillut tuollaista systeemiä. Itseasiassa olin jo tilaamassa kyseistä relettä. Mutta kuitenkin päädyin tuohon kaaviokuvan ratkaisuun.
--- Lainaus päättyy ---
Rele on kalliimpi kuin muut mutta toiminnaltaan ylivertainen.
Sitä voi ohjata tarvittaessa yhdellä kytkimellä, pakolla päälle, pakolla pois.
Meillä se on auton ja lisäakuston välissä ja Voortin 150A laturi jaksaa pitää koko järjestelmän iskussa.
Jos haluaa hyvän, pelkän erotusreleen, sellainen löytyy Partcosta tai Motonetistä.
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 29.06.2018 kello on 11:34 ---Rele on kalliimpi kuin muut mutta toiminnaltaan ylivertainen.
Sitä voi ohjata tarvittaessa yhdellä kytkimellä, pakolla päälle, pakolla pois.
Meillä se on auton ja lisäakuston välissä ja Voortin 150A laturi jaksaa pitää koko järjestelmän iskussa.
Jos haluaa hyvän, pelkän erotusreleen, sellainen löytyy Partcosta tai Motonetistä.
--- Lainaus päättyy ---
Kiitoksia infosta. Tuon mainitsemasi systeemin voi varmaan asentaa helposti jälkeen päin, näin ajattelen.(?)
Tämä projekti on myös Ford.
Eiliseen keskusteluun viitaten, laitoin kaikki kaapelit, paitsi ajoakkuun. (auton oma)
Lisäksi kytkin älylaturin toiseen hupiakkuun. (viimeinen)
Hyvin meni, ei savua tai tulta mistään / missään. Kiitokset kaikille asiaan kantaa ottaneille. Thumb Thumb
Tuosta tulikin sitten kysyttävää...liitty en älylaturiiin.
Kyseinen laturi on merkiltään Onroad. Kun kytkin kaapelit, laturin näytössä on aina hupiakkujen varaustila. (oli 12,5V)
Onko mitään muuta merkitystä kuin vähäinen(?) virrankulutus? Ellei ole, pidän tällaista hyvänä, näkee aina
hupiakkujen varaustilan.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 29.06.2018 kello on 15:42 --- Kiitoksia infosta. Tuon mainitsemasi systeemin voi varmaan asentaa helposti jälkeen päin, näin ajattelen.(?)
--- Lainaus päättyy ---
Johto poikki ja kaksi rengasliitintä.
Ohjausnapille pari johtoa.
--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 29.06.2018 kello on 15:42 --- Tuosta tulikin sitten kysyttävää...liitty en älylaturiiin.
Kyseinen laturi on merkiltään Onroad. Kun kytkin kaapelit, laturin näytössä on aina hupiakkujen varaustila. (oli 12,5V)
Onko mitään muuta merkitystä kuin vähäinen(?) virrankulutus? Ellei ole, pidän tällaista hyvänä, näkee aina
hupiakkujen varaustilan.
--- Lainaus päättyy ---
Siellähän se voi olla kokoajan.
Meillä on erillinen jännitemittari, mallia 'Motonet'. Saa kytkimellä pimeäksi tarvittaessa
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta