Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
12 Voltin rinnankytkentä.
Haoltu:
Tänään toteutin piirroksen mukaisen systeemin.
Hupiakkujen -kaapelit (miinus)ainoastaan kytketty. Loput ovat odottaa.....
Kysyn, tuleeko savua tai tulta jos kytken? Itse ajattelen toimivan. Onko toisia samanmielisiä. Puolesta tai
vastaan, ketään en syytä tai haasta oikeuteen.
Mautoilija:
Miinukset voivat olla yhdessä. Plussan kytkemällä kuormaan valitaan käytettävä akku. Itse jättäisin starttiakun vain moottorin käyttöön, irralleen asuinkäytöstä.
Ossi66:
Eikai tuossa ole muuta ongelmaa, kuin 40A sulake kärvähtää jos invertteristä otetaan täydet tehot ja paljolla pienemmällä käytöllä auto ei enää jaksa startata
Haoltu:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 28.06.2018 kello on 20:32 ---Miinukset voivat olla yhdessä. Plussan kytkemällä kuormaan valitaan käytettävä akku. Itse jättäisin starttiakun vain moottorin käyttöön, irralleen asuinkäytöstä.
--- Lainaus päättyy ---
Näin on tarkoitus, pitää starttiakku erillään. Ajaessa ajattelin ladata hupiakkuja käytön jälkeen. Myös "hätävarana" voi käyttää hupiakkuja jos esim, talvella tarvitsee starttiakku lisävirtaa...
Onko ylimääräinen maadoitus - navasta (miinus) autonkoriin / runkoon parempi kuin "ei mitään?"
Laitanko älylaturin (230 V) kaapelit numero 1 vai numero 2 akun napoihin.
Mautoilija:
Jos starttiakku tarvitsee lisävirtaa, ei kaapelit riitä(et ole kuitenkaan asentamassa riittäviä). Älylaturi molemmille diodilla erotettuna. Parempi maadoitus on aina hyväksi.
Paras varmistua siitä että moottorin saa käynnistymään tarvittaessa. Siitä saa sähköä ja lämpöä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta