Kirjoittaja
Aihe: Elämää suomalaismetsissä (Luettu 8225 kertaa)
« Vastaus #16 : 12.06.2018 kello on 22:08 »
Rotuaari oli toissa talvena, kun viimeksi kävin, melkein autio. Melkein järkytti, kun muisteli aiempia vuosikymmeniä, kun siellä säännöllisemmin kävin.
« Vastaus #17 : 13.06.2018 kello on 01:05 »
Rotuaari oli toissa talvena, kun viimeksi kävin, melkein autio. Melkein järkytti, kun muisteli aiempia vuosikymmeniä, kun siellä säännöllisemmin kävin.
Rotuaarilla oo muuta hyväää ku Leskinen 
« Vastaus #18 : 13.06.2018 kello on 03:44 »
Jyväskylä, riiihimäki,keuruu, kuusamo johon haluasin palata, kotka, viro, venäjä jotka kaikki ihania paikkoja.
« Vastaus #19 : 13.06.2018 kello on 09:20 »
Mulla noin1,5 km Oulun keskustaan,enkä muista millon oisin rotuaarilla käyny .Torilla kävin viime kesänä pari kertaa rouvan kans kahvilla,niin ja kerran Oulun "linnan"kahvilassa.
Eipä ole minullakaan kuin reilu kilometri Rotuaarille tästä Mogadishu Avenuelta mutta eipä siellä juuri tule käytyä. Kauppatorille yleensä kävelylenkit suuntautuu.
« Vastaus #20 : 13.06.2018 kello on 12:05 »
Mulla noin1,5 km Oulun keskustaan,enkä muista millon oisin rotuaarilla käyny .Torilla kävin viime kesänä pari kertaa rouvan kans kahvilla,niin ja kerran Oulun "linnan"kahvilassa.
Mulla sinne rotuaarille on matkaa noin 130km ja viimeksi kolme viikkoa takaperin käytiin työkavereiden kanssa siellä lounaalla - silloin Pihan terassilla istuessa kattelin liikkuvan ihan kiitettävästi väkeä.
« Vastaus #21 : 13.06.2018 kello on 20:06 »
Eräänä vuonna kun näätäeläinjoukkue voitti ässämmän ja juhli kannattajiensa kera siinä, meikä arvuutteli Sokoshotellin ikkunan takaa säilyykö auto kadun varrrella yötä ehjänä (kun ei parkkihallin aukosta mahtunut) - säilyi.. Mistähän tämä "Race Aar" (käännös  ) mahtaa tulla? Ulkopaikkakuntalain en, turisti kummastelee.. 
« Vastaus #22 : 13.06.2018 kello on 22:03 »
Onneksi siitä tuli Rotuaari eikä Rotuvaari, kuten myös ehdotettiin kirjoitusasuksi.  Sitä kun on Suomea kiertänyt asuen useammassa maakunnassa, niin ihmetellyt olen, miten erilaisia "maakuntaluonteita" tähän maahan mahtuu, eikä suomalainen kulttuurikaan ole tuossa suhteessa ihan yhtenäinen. Eroa on eteläpohjalaisen ja lappilaisen välillä melko paljon. Isommat kaupungit ovat olleet siitä parempia paikkoja, että tyypillinen nurkkakuntaisuus eli omasta koodista poikkeavan katsominen kieroon, ei ole niin yleistä. Siitäkin joensuulaisia arvostin, että vastaanotto oli ystävällinen, vaikka Savosta tulleita savolaisina pitivätkin. Sellaiseksi en ikinä oppinut, vaan toimeen tulin, kun harvoinhan ne suoran vihamielisiä ovat. Puhuvat selän takana sitten. Varkaudessa olin joskus töissä. Se oli ihan oma maakuntansa, eihän ne oikein edes savoa puhuneetkaan ja olivat ihmisinäkin erilaisia, suorempia jotenkin. Tehdaskaupunki, johon tultiin aikoinaan työn perässä, jota isoisillä riittikin. Pojista osalle ei riittänyt ja osa joutui irtisanotuksi. Pojanpojista hommia tehtaalla ei ole enää kuin kovimmille ammattilaisille, loput ovat lähteneet tai jääneet elelemään sossun tuilla. Onhan siellä toki muutakin kuin paperitehdas nykyään, mutta silti.
« Vastaus #23 : 14.06.2018 kello on 06:29 »
^ ... Puhuvat selän takana sitten. ...
Miksipä ei, jos aihetta on 
« Vastaus #24 : 14.06.2018 kello on 11:33 »
Vaikka kaupungista olen syntyisin, silti mieluinen elopaikka on nykyisin maaseutu, maalaismaisema siis. Tässä työn perässä Suomea ympäri liikkuneena voin huoletta ja hyvällä sydämmellä todeta Joensuun olleen ylivoimaisesti miellyttävin kokemus, jopa niin, että vaimon kanssa usein muistelemme Joen kaupungin hienoa aikaa. 
« Vastaus #25 : 14.06.2018 kello on 18:28 »
hyvällä sydämmellä todeta Joensuun olleen ylivoimaisesti miellyttävin kokemus,
Aivan. 
« Vastaus #26 : 14.06.2018 kello on 18:44 »
On tullut aika monessa kaupungissa eri maissa asuttua. Ja aina se on ollut itsestä kiinni miten pärjää ja kuinka tulee toimeen paikallisten kanssa. Jos kuvittelee koko kylän alkavan käyttäytyä tulijan tavoin, voi olla varma ettei tule viihtymään. Mutta tietysti kun on kaapuntin poeka, niin on olemassa yksi muailman napa ja se on se 
« Vastaus #27 : 14.06.2018 kello on 20:47 »
Kuopiossa asuin ensimmäiset 7 vuotta sitten Toivalassa sen jälkeen ja edelleen. Töissä ollut Jyväskylässä ja Sloveniassa. Edelleen kiva on tulla takas kotikylälle.
« Vastaus #28 : 15.06.2018 kello on 15:13 »
On tullut aika monessa kaupungissa eri maissa asuttua. Ja aina se on ollut itsestä kiinni miten pärjää ja kuinka tulee toimeen paikallisten kanssa. Jos kuvittelee koko kylän alkavan käyttäytyä tulijan tavoin, voi olla varma ettei tule viihtymään. Mutta tietysti kun on kaapuntin poeka, niin on olemassa yksi muailman napa ja se on se 
No justiinsakki näin. Mä asustelin lontoossa, berliinissä, antwerpenissä,, ja aika kova homma olis ne opettaa miten suomessa. Helpompi on antwerpissä olla kuten siellä ollaan. Näin sen kuuluu olla.
« Vastaus #29 : 15.06.2018 kello on 23:26 »
Kukapa se on sanonut, että muiden tulisi omalla tavalla käyttäytyä?
Kyllä Suomessa on isoja eroja siinä, miten vieraaseen suhtaudutaan. Ja monessa muussakin asiassa. Jos on vähän maata kiertänyt asumalla, niin tietää.
Suurkaupungin tuntemattomuuteen on mukava luiskahtaa.
Työelämä erikseen, kyllä kollegat suhtautuu pääsääntöisesti hyvin kaikkialla. Yksilöitä nyt on.
|