rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä  (Luettu 48185 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
« Vastaus #75 : 17.01.2014 kello on 16:35 »
Mistä nuo luvut?

Foresterin teknisistä tiedoista.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
« Vastaus #76 : 17.01.2014 kello on 17:38 »
Ja Penarimiehet taas väittää kirkkain silmin, etttä akku pelaa paremmin kun se on sisällä lämpimässä.. :)

Enpä ainakaan minä ole kehunut tuota penarin ratkaisua, vaikka penarilla ajankin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #77 : 17.01.2014 kello on 17:49 »
Pari vuotta kesti karja-autossa jossa käytettiin kolmea tasoa ja perää nostoa ja laskua varten ja webasto yöllä pitämään ohjaamo nukkuma lämpösenä,ja normi startti akkuja...

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2025 kello on 13:08
  • nautitaan elämästä niin kauan kuin voidaan.......
« Vastaus #78 : 17.01.2014 kello on 18:05 »
Mulla exiden akku jo kolmattavuotta ja webasto kovassa käytössä, aina puolituntia kerrallaan ja motiieetta on toiminut, ainakin tähän asti. Akun tulisi kestää tuon 3-4 vuotta webasto käytössä. Saa nähä meneekö vielä tämä talvi vai ei.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #79 : 17.01.2014 kello on 19:54 »
Mulla on edellisten omistajien aikana laitettu AGM-akku edelleen täydessä iskussa - 95-100Ah kooltaan. Sille tulee siis vähintään 5v ikää ensikuussa, eikä ollut justiinsa laitettu kun auton ostin. Epäilin ostohetkellä alkuperäiseksi.
Laturi taitaa olla 140A.

Hyvin on virta riittänyt nämä 5 vuotta. Jos viikolle tulee Ardikin käyttöä kaikille päiville ja ei tuu samaan aikaan yhtään pitkää ajelua (yli sataa km) laitan yleensä älylaturin kiinni konehuoneen virtaliittimeen yhdeksi yöksi. Akku siis peräkontissa.

Voin kyllä suositella AGM-akkua lämpimästi otsikon mukaisiin tarpeisiin ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.11.2025 kello on 19:30
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
« Vastaus #80 : 17.01.2014 kello on 21:12 »
Taitaa saada kieltää ihan rauhassa. Tuo firmahan toimii Hongkongissa vaikka nettiosoitteessa on .fi. Ja teksti suomea.
Myydähän voi vaikka mitä ja mistä päin maailmaa tahansa ja millä kielellä tahansa mutta asentaminen ja käyttö suomessa on oma lukunsa. Taikka asentamistakaan tuskin voi kieltää mutta käytön jos kyseessä on suomen lakien ja vakuutusten alainen kulkine.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.07.2019 kello on 11:08
« Vastaus #81 : 19.01.2014 kello on 16:56 »
Hyvää pakinaa tuossa edellä! Itse jouduin aamulla mökkipihalla arpomaan -16 asteessa kylmien öiden jälkeen, yritänkö käynnistää auton startilla (voi olla ainoa ja viimeinen mahdollisuus) vai webastolla ensin lämmittäen (voi olla, ettei tarvitse sen jälkeen startatakaan), akkuun kytketty Ctekin ilmaisin kun näytti punaista. Tietenkään itse laturi ei ollut tullu mukaan. Kytkin pois kaikki mahdolliset virrankuluttajat, ja kas kummaa, startti käynnisti auton. Jäin miettimään, kumpi po. "kriisitilanteessa" olisi lopulta ollut järkevämää.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
« Vastaus #82 : 19.01.2014 kello on 17:16 »
^
Ehdottomasti noin - "kylmä rauta on kankeampaa". Riippu autosta, joillain autoilla ei auta vaikka starttia jaksaa pyörittää (mutta ei tarpeeksi nop.) tai sitten kylmänä starttaus vetää akun niin polvilleen. että napajännite jää 10-11 V:iin ECU päättäää sen takia, että "ei ole toimintaedellytyksi ä"

Kaikki liika sähkö pois lämmityksen ajaksi. Ja kun weball/eberillä pelkkää moottoria lämmittää sähkönkulutus on "sisävalon luokkaa".
Joillain autoilla ylipitkä pelkän moottorin lämmittäminen 5kW:lla voi hyvin kylmässä aiheuttaa sen, että alkukäynti hyvin tuskaisen oloista kun hehkutusta ei alussa lainkaan - imuilma on kylmää kuitenki..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
« Vastaus #83 : 19.01.2014 kello on 17:26 »
Hyvää pakinaa tuossa edellä! Itse jouduin aamulla mökkipihalla arpomaan -16 asteessa kylmien öiden jälkeen, yritänkö käynnistää auton startilla (voi olla ainoa ja viimeinen mahdollisuus) vai webastolla ensin lämmittäen (voi olla, ettei tarvitse sen jälkeen startatakaan), akkuun kytketty Ctekin ilmaisin kun näytti punaista. Tietenkään itse laturi ei ollut tullu mukaan. Kytkin pois kaikki mahdolliset virrankuluttajat, ja kas kummaa, startti käynnisti auton. Jäin miettimään, kumpi po. "kriisitilanteessa" olisi lopulta ollut järkevämää.

Tuhannen taalan kysymys. Nykyiset pensaruiskut ovat kyllä hyviä käynnistymään, esim autovuokraamoilla ei enää ole tapana laittaa kotteroihinsa moottorinlämmittimi ä, kun ne kuitenkin saa käyntiin ja vaihtoon menevät säännöllisin välein. Isommat dieselit, joissa on vielä paljon jäykkää öljyä, ovat kyllä aika kankeita ilman esilämmitystä....
Kaveri kun aikoinaan oli pitempään erämaassa, niin otti matkaan pienen kaasupullon ja sellaisen 'torilämmittimen'.  Lämmitin hetkeksi öljypohjan alle ja kone käynnistyi iloisesti!

• Kalustoon kuuluva

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #86 : 20.01.2014 kello on 11:32 »
Toi oli mulle uutta, "Tietoa ja Iltalehti" samassa lauseessa ;D

Thumb  Thumb

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #87 : 20.01.2014 kello on 11:52 »
Toi oli mulle uutta, "Tietoa ja Iltalehti" samassa lauseessa ;D
Eikö olekkin vaan hyvä lehti :D

• Kalustoon kuuluva

• Vieras
  • Vs: Starttiakun kestävyys eber/ webasto käytössä
    « Vastaus #89 : 20.01.2014 kello on 13:00 »
    Tiplomaattihan on ruvennut mainostajaksi.    ;D

Tai jos et ole tuon firman mainostaja niin älä unohda niitä muitakaan akkumerkkejä, kyllä tänne linkkejä mahtuu.  ^-^