rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pöytäkoneen äänet hukassa  (Luettu 1986 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Pöytäkoneen äänet hukassa
« : 7.08.2011 kello on 08:30 »
Vanhassa pöytäkoneessa on emolle integroitu Realtek ac 97 audio ja siitä hävisi äänet. Olen poistanut ajurit ja asentanut uudelleen ilman tulosta. Ohjauspaneelin "laitteisto" välilehdellä ei voi valita Realtek:ia vaan valinta on sitkeästi HL dt DVDram. Kone oli joku aika sitten ihan osina niin onkohan joku piuha romputtimen ja emon välillä väärin?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:16.03.2013 kello on 20:36
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #1 : 7.08.2011 kello on 09:40 »
Jos äänet ei ole kokoamisen jälkeen toimineet kertaakaan niin emon jumpperointi tai BIOS:n asetukset tulis näin äkkiseltään mieleen. Ootko kokeillu toimiiko äänet jos nyppäät DVD-aseman irti?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #2 : 7.08.2011 kello on 09:43 »
Jos äänet ei ole kokoamisen jälkeen toimineet kertaakaan niin emon jumpperointi tai BIOS:n asetukset tulis näin äkkiseltään mieleen. Ootko kokeillu toimiiko äänet jos nyppäät DVD-aseman irti?
En oo ottanu DVD irti, muistaakseni sen audio-johdon ei tarvi edes olla kiinni. Emolta en yhtään jumpperia muuttanu, BIOSissa pitää vielä käydä..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #3 : 15.09.2011 kello on 08:18 »
Mikäli ei edelleenkään toimi niin 10€ ja saat pci väyläisen Creativen minulta , Biosista poistaa emolla olevan pois käytöstä ja tämä paikoilleen > ajurit sisään ja Music goes on  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #4 : 15.09.2011 kello on 16:41 »
Juu en saanut rappaamalla toimimaan, biosissa näyttäisi kaikki olevan ok. Oisko mennyt integroitu piiri hajalle. Ostin verkkokaupasta alle kympillä USB-väylään ulkoisen äänikortin, nyt soi ja laulaa...ei tarvinnut edes biosiin puuttua ton asennuksella.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 16:14
  • Luonnonmaa, Naantali
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #5 : 15.09.2011 kello on 18:08 »
Juu en saanut rappaamalla toimimaan, biosissa näyttäisi kaikki olevan ok. Oisko mennyt integroitu piiri hajalle. Ostin verkkokaupasta alle kympillä USB-väylään ulkoisen äänikortin, nyt soi ja laulaa...ei tarvinnut edes biosiin puuttua ton asennuksella.

Terve!

Mulla kans oli kone kesällä kone rempassa, ja sen jälkeen ei ääntäkään. Ajurit ja biosit ok.

Pari viikkoo sitten ostin myös verkkokaupasta usb äänikortin ja olen ollut tyytyväinen. Halpa ja helppo remontti  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #6 : 15.09.2011 kello on 20:56 »
Juu, saahan sen usb:llä. PCI kortti on nätisti piilossa. Itse en ainakaan tykkää roinasta ja johtovyyhdistä pöydällä, kukin tyylillään  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #7 : 15.09.2011 kello on 21:09 »
Juu, saahan sen usb:llä. PCI kortti on nätisti piilossa. Itse en ainakaan tykkää roinasta ja johtovyyhdistä pöydällä, kukin tyylillään  ;D
Ei ole johtovyyhtejä pöydällä. Hubi on siististi pöydän rakenteissa kiinni ja lisälaitteet pukataan kuin pistorasiaan. Lisäksi PCI väylät on täynnä. Kukin tyylillään. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:54
  • Autossa on pyörät
Vs: Pöytäkoneen äänet hukassa
« Vastaus #8 : 16.09.2011 kello on 08:43 »
Lisäksi PCI väylät on täynnä.  ;)
Tuohan selvitti täydellisesti  ;D ::)