Eikä valtio sais verotuloja! Minkähän takia sitä tupakkaa yleensä myydään kun tuntuu ärsyttävän niin monia.
Tuo roskaaminen on silti väärin!
Tuo roskaaminen on silti väärin!
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Eikä valtio sais verotuloja! Minkähän takia sitä tupakkaa yleensä myydään kun tuntuu ärsyttävän niin monia.
Tuo roskaaminen on silti väärin! Kyll sä olet Tsahkali väärässä. Kymmenet kerrat olen lukenut ettei karavaanari jätä merkkejä oleskelustaan....
Roskaaminen on roskaamista. Se on yks juttu.
Toinen juttu on tupakointi. Kessuttelun hyvistä vaikutuksista puhutaan liian vähän. Onhan niitäkin. Ei pelkästään tupakkiveron muodossa vaan monella muullakin tapaa. Esimerkiksi hyvänä puolena voidaan nostaa esiin tosiasia että tupakoitsijoitten keskuudessa on vähemmän kuin muussa väestössä, alzhaimeria, dementiaa jne. vanhuusajan sairauksia. Kessuttelija kun ei elä vanhaksi. Samaten palvelutalon asukeissa ei kessuttelija kauaa tilastoissa roiku. Luonnoton poistuma sen korjaa sieltä kyllä. Esitetyt tilastot kessuttelijan terveydenhuollon kustannuksista on asetettava kriittiseen pohdiskeluun. Maksaa joo, mutta poistuukin ajoissa. Ne jotka ei tupakoi, saattavat roikkua palvelutalossa ja vuodeosastoilla 15 vuotta. Tai enemmän. Näinollen, järkisyistä, tulisikin yhteiskuntavastuuta tuntevan kansalaisen päättää päivänsä mahdollisimman pian eläkkeelle jäätyään. Juopottelu, kessuttelu, ja muu hauska on siis hyvinkin kannustettavaa jo ennen eläkeikää aloitettuna. Lisäpisteitä saa laidanyli kusemisesta, turvalaitteiden vieroksumisesta, lääkkeiden turhuudesta jne. Mutta älkäämme jättäkö maastoon jäljiltämme tumppeja, tölkkejä, pulloja, kiukaita, sohvia, autonraatoja, tai muutakaan mikä ei maastoon kuulu. Roskaaminen on roskaamista, oli tumppi tai heteka. Mutta mikä on positiivista ei nuoret miehet ja naiset polta enää, vain harvat.
Maastoonhan ne yleensä olen heittänyt, ajan tavan mukaan, aina jos oon saanut tupakin joltain pummattua.
![]() Mulla kun armeijan jälkeen ei oo ollut varaa ostaa tupakkia, silloin näet päättyi varmat ja tasaiset tulot. Mutta mikä on positiivista ei nuoret miehet ja naiset polta enää, vain harvat.Mutta valitettavasti nuuskan käyttö näkyy olevan suht yleistä. Ei tosin kuin tupakki ennen. Itse olen natsojen vihaaja. Kumma kun kukaan ei polta kotona asuvista niin kuitenkin natsoja ilmestyy pihalle, no ei kyllä oo tuhkakuppiakaan oiskohan vika sitten siinä. http://www.kaleva.fi/teemat/luonto/miten-nopeasti-roskat-maatuvat-luonnossa/665135/ Näinhän se on! ![]() Se 'vähäpätöinen tummpikin' on siellä penkalla iät ja ajat. Ja muuttuu vielä valkoiseksi. Itävallassa oli aika outoa kun kämpingin saniteettitiloissa oli tuhkakupit jokaisen pöntön ja lavuaarin vieressä. Saksassa pistänyt silmään kanssa että poltetaan aika paljon enemmän kuin suomessa mutta ei jotain baareja lukuunottamatta sisätiloissa.
Espanja tässä suhteessa paljon siistimpi. Suomi pisimmällä tässä asiassa kyllä Aikoinaan Epsanjassa ihmeteltiin kun ISON marketin lihatiskillä oli tuhkakuppi asiakkaita varten, siinä ne kärytti
http://www.kaleva.fi/teemat/luonto/miten-nopeasti-roskat-maatuvat-luonnossa/665135/ " Arkeologi tutkii entisaikojen ihmisiä ja heidän maaperään jättämiään jälkiä " Onpahan sitten mitä tutkia... alueelta löytynyt n. 1000 vuotta wanha muovipullo keskeytti rakennustyöt alueella toistaiseksi ![]() Espanjan torikauppiaat kun polttaavat myyntikojuissaan niin nyt on helppo kieltäytyä vaatteiden tuputtajilta kun ei niitä voi ostaa kun kaikki tuotteet haisee niin tupakilta .
Kyllä oli vaikea selittää kauppiaalle että hän ymmärsi mistä oli kyse. Sivuja: [1] Siirry ylös
|