Paku pesty ja puunattu.Laita kunnon eturoiskeläpät... Se kannattaa. Pyörälotelosta on suora kuranheittoaukko helmakoteloon. Kotelon alla on kolme tarkastusluukkua klipsi kansilla. Ei kuulosta huonolta idealta. Tässä Jumpyssa on hyvä, kun on sisälokarit takanakin, Boxerissa niitä ei ollut. Ei tainnut olla edessäkään, kun isot palkit siellä näkyi. ![]() pöperöt et pysyy henkis .
Niin ja hokasin että 48 vuotta sitten tapasin vaimoni ollessani lomilla kuninkaallisesta rannikkotykistöstä. Palvelun merivalvojana Haapasaaressa, lomat 3 viikon välein,.. Marjojen poiminnassa taukoooo, 42 l. mehua+ hillot tässä vaihessa. Jatkuu kun marja-aroniat kypsyy. Mullakin alkoi marjanpoiminnassa tauko ensi kesään. Pakkasessa on mansikkaa reilu 150 litraa, mustikkaa pari ämpäriä kuin myös vadelmaa ja punaherukkaa reilu kolme ämpäriä. Näillä yritetään pärjätä. Jos intoa on puolukkametsään, niin ne saa mennä myyntiin 😁 Itse olen saanut kerättyä pikku rasiallisen mustikkaa kolme piirakkaa tekee nuukasti. Kuinkas iso porukka tässä tarvitaan näitä oikein syömäänJoka aamu syödään marjoja... Puuron sekaan ja muutenkin kuluu päivittäin mustikoita, mansikoita, vadelmia, tai puolukoita. Kyllä siitä jonkinlainen kulutus tulee kahdellekin ihmisellä 365 päivänä vuodessa. Ne piirakat ja sopat sitten lisäksi. Kuinkas iso porukka tässä tarvitaan näitä oikein syömään Jos kysymys oli mulle, niin vaimon ja minun lisäksi noita menee myös tyttärille sekä vävyille ja yhdelle prinsessalle. Vaimon kanssa jotain marjaa menee lähes päivittäin. Itellä pakastustilaa 700 litraa ja jos ei mahdu, lainaa lisätilaa jostain äidin neljästä isosta pakastimesta 😉 Vakavemmin puhuen aamulla vaan ei tule mitään syötyä ja vapaalla se on aina se kaffi+leipä. Ei tule tiskiä laiskalle miehelle.. Ja itse asiaan päästy parin tunnin pekkasille jossain vaiheessa suunnistaa mökkeilyä harrastamaan.. |