Rankametällä💪😃
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 4520 4521 [4522] 4523 4524 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Kotipihalla varusteltiin äitienpäiväreissuun Kokemäelle. Palomiesten perusteella oli ebl oikkarissa ja sytyttänyt. Olin itse tallissa ja näin ikkunasta savua tulevan kattoikkunan raosta. Soitin heti 112 ja juoksin irroittamaan kaasupullon kotelosta ja sittten tyhjensin 6 kg jauhesammuttimen takatallin luukun raosta sisään niin ainoastaan kyti enää kun pelastuslaitos tuli n. 10 min. kuluttua.No huh huh , etkös asu Alppilassa ? No huh huh , etkös asu Alppilassa ?En oo vielä kuullu Raumasta semmosta nimee. Tuli kyl joskus poikamiehenä käytyy kyseisessä paikassa naisten perässä juostessa. ![]() En oo vielä kuullu Raumasta semmosta nimee. Tuli kyl joskus poikamiehenä käytyy kyseisessä paikassa naisten perässä juostessa.Ai siellä saakka, no sitä sattuu ![]() Kävin ostamassa Jyskästä puuöljyä, 4 pönttöä laituriin ja 2 terassiin. Heti alkoi satamaan.
Jyväskylän keskustassa ei viihtynyt, sen verran Valmetin palo haisi. Onneksi ei kotipihaan ulottunut. Tässä mietin, että tekisikö töitä vai meniskö puuhailemaan Hymeriä. Viime vuonna voitelin EBL:n liittimet, tiiä pitäisikö tehdä joka vuosi. Yllä kerrottu herätti pohtimaan, mutta eipä tuo palo suinkaan välttämättä siitä johtunut. Edellisestä Hymeristähän se yhden liittimen kohdalta kärähti ja Mjo korjasi ennalleen.
Aitaurakkaa jatkettu. Nyt kaikki 50+ m matkalta 120 cm korossa. Kyllä se siitä valmistuu. Hienosti hikeä piisaa vaikka pirun vilakka tuuli.
Minä pääsin helpomalla, vain 40 metriä. Pensasaitaa. Leikkasin "naamalla" eli ilman linjalankoja tms. ja melko hyvä tuli.
Kevään kasvu jo korjaa virheet. Sovittu talvirenkaiden vaihto maanantaille jos vähitellen alkaa kesä lähestyä ja loma alkaa. Jännittää pelittääkö kaikki vedet truma jne talven jälkeen. Olen hyvä olemaan huolissaan- varalta.
![]() Toissa aamuna käveltiin vielä koirien kanssa hangella. Sovittu talvirenkaiden vaihto maanantaille jos vähitellen alkaa kesä lähestyä ja loma alkaa. Jännittää pelittääkö kaikki vedet truma jne talven jälkeen. Olen hyvä olemaan huolissaan- varalta.
![]() Toissa aamuna käveltiin vielä koirien kanssa hangella. Minä pääsin helpomalla, vain 40 metriä. Pensasaitaa. Leikkasin "naamalla" eli ilman linjalankoja tms. ja melko hyvä tuli. Mulla on aina 120m leikattavaa - molemmin puolin, kun naapureista ei ole avuksi. Tuli onneksi tehtyä jo viikko takaperin. Nyt korkeus on noin 170cm, niin keksin hyvän telineen - mönkkäri alle ja takapään tavaralaatikon päällä seisten leikkelin. Passas leikkuukorkeus hieman vyötäröä ylemmäs 😉 Tämän päivän hommia, hierojalla kävin ja auton renkaat tuli vaihdettua. Toivotaan ettei liian aikaisin
Tavoitteena on että ensi vuoden keväällä sitten jatkaisi tuon aidan pituuden tuplaksi. Jos vain intoa riittää. Tälle kesälle kun on vielä terassin rakennus ja keittiöremontti varattuna. Tuntuu vaan olevan jäätävän arvokasta tuo rakennustavara.
Haravoin pihaa ja säkitin lehtiä.
Käytiin Lottamuseossa. Vahva suositus. Tasokas näyttely ja hyvä opastettu kierros.
Pitäis harrastaa näitä enemmänkin täällä kotikulmilla. https://www.lottamuseo.fi/ Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 4520 4521 [4522] 4523 4524 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|