rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9750348 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #63420 : 18.03.2021 kello on 18:57 »
Oli Volvo 850 farkku, josta korjasin myös boxin. Forumin hyvillä neuvoilla irroitin boxin, joka oli "paistettu kiinni". Sininen tiski ei tarjonnut muita vaihtoehtoja kuin ostaa uusi auton arvon hinnalla. Junior-sahalla, (pieni rautasaha), sahasin saumoista auki ja ohjeiden mukaan tinasin muutaman paikan uudestaan. Suurin ihme oli, että se oli toiminut noin pitkään, boxin päässä olevan pitkän liittimen kortinpuoleisen liioksissa ei ollut lainkaan tinaa ! Liimamassalla boxi umpeen ja abs tekee pari tarkistusta ja siinä se oli. Ei paha rasti, ei kannata uskoa, jos sanotaan että pakko ostaa koko uusi juttu. Siinä yksi suuri siunaus näille foorumeille  Thumb Thumb Thumb

Autosaähköliike sanoi aikanaan (<-15v) etteivät he saa korjata ABS boksia. Ite sai korjata.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:03
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #63421 : 18.03.2021 kello on 19:44 »
Yhden Volvon ja yhden Mersun boksin olen korjannut. Toinen oma s80 ssä. Dremelillä purkin kansi auki, imusukalla koko liittimen johdot tinasta puhtaaksi ja fluksin kanssa uudet tinat. Kaksikomponenttilii malla kasaan ja purkki paikoilleen.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:58
  • viihtyy puskissa
« Vastaus #63422 : 18.03.2021 kello on 19:52 »
Eli ihan juotosmurtumat on aika yleinen boksin vikaantumisen syy? Hyvä tietää tämäkin, sitten kun jossain muodossa joskus asia tulee itselle eteen.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.12.2025 kello on 00:07
« Vastaus #63423 : 18.03.2021 kello on 20:02 »
Tinasin ehdotetut kohdat uusiksi ja murtuneet tai kylmät juotokset ymmärtäisin, mutta se päädyn scarttia muistuttavan liittimen kortin päässä ei ollut tinaa lainkaan ! Silti toiminut vuosia, vain liittimet kenollaan reunoihin. Vika ei volvon, muistaakseni aten purkki.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:03
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #63424 : 18.03.2021 kello on 20:08 »
Tinasin ehdotetut kohdat uusiksi ja murtuneet tai kylmät juotokset ymmärtäisin, mutta se päädyn scarttia muistuttavan liittimen kortin päässä ei ollut tinaa lainkaan ! Silti toiminut vuosia, vain liittimet kenollaan reunoihin. Vika ei volvon, muistaakseni aten purkki.
ATE:n purkki se oli tuo minkä omastani itsekin korjasin. Sitä ei enää uudemmissa esiintynyt kuin joku -99-02 vuosimalli. siihen löytyy nykyään jo ohjeetkin. Itse korjasin tuon joskus 2005 tai 2006  tms

http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=287

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.12.2025 kello on 00:07
« Vastaus #63425 : 18.03.2021 kello on 22:05 »
Muistaakseni korjausajankohta ei paljon heitä. Aikanaan rakentelin analogisella kaudella kaikkea mielenkiintoista elektroniikkaa ja Turussakin oli ainakin kolme hyvää komponenttiliikettä . Tuon boxin korjauksessa suurin ongelma oli löytää piirilevylakkaa. Ainoassa joenvarressa sijaitsevassa liikkeessä pari pojua naputti nettiä ja ehdottivat minulle jotain puhdistus-sprayta. Itse sitten lopulta hyllystä löysin. Niin ne ajat muuttuvat....

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:24
  • Epsoo
« Vastaus #63426 : 18.03.2021 kello on 22:10 »
Muistaakseni korjausajankohta ei paljon heitä. Aikanaan rakentelin analogisella kaudella kaikkea mielenkiintoista elektroniikkaa ja Turussakin oli ainakin kolme hyvää komponenttiliikettä . Tuon boxin korjauksessa suurin ongelma oli löytää piirilevylakkaa. Ainoassa joenvarressa sijaitsevassa liikkeessä pari pojua naputti nettiä ja ehdottivat minulle jotain puhdistus-sprayta. Itse sitten lopulta hyllystä löysin. Niin ne ajat muuttuvat....

Itse kun muutama vuosi sitten etsin muuntajalakkaa, ainoa mitä löytyi oli piirilevylakka...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:33
« Vastaus #63427 : 19.03.2021 kello on 10:54 »
Vuonna 'kivi ja keppi' tein Webastoon uuden 'boxin'.
Uusi maksoi 800mk ja entinen oli valetu hartsiin.
Aikaahan siinä meni, kun kilkutteli hajalle.....   :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:58
« Vastaus #63428 : 19.03.2021 kello on 11:37 »
^
Nykyisissä piirilevylakkaa vain.

Mulla kun ei sitä ollut, niin korjailun yhteydessä sivelin mammalta pöllimääni kirkasta kynsilakkaa - eipä erotu alkuperäisestä  ;D

• LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
« Vastaus #63429 : 19.03.2021 kello on 11:53 »
^
Nykyisissä piirilevylakkaa vain.

Mulla kun ei sitä ollut, niin korjailun yhteydessä sivelin mammalta pöllimääni kirkasta kynsilakkaa - eipä erotu alkuperäisestä  ;D

Ja juotosmaski korjauksiin vihreää, jota oli pirun vaikea löytää, mutta sitten kun löytyi niin ostin neljä pulloa. Helmiäis vihreää kyllä löytyi, mutta en sitä halunnut käyttää ( uskaltanut ).

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:59
« Vastaus #63430 : 19.03.2021 kello on 15:08 »
Kävin hakemassa vaunulle vetoaikaa.
Seuraava katsastus aikaisintaan 3.1.2024 😉

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.05.2024 kello on 21:12
« Vastaus #63431 : 19.03.2021 kello on 19:27 »
Kävin ostamassa mökille uuden moottorisahan,kyllä taas kelpaa

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 7.12.2025 kello on 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #63432 : 19.03.2021 kello on 19:46 »
Kävin ostamassa mökille uuden moottorisahan,kyllä taas kelpaa

Millaisen ostit?

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.05.2024 kello on 21:12
« Vastaus #63433 : 19.03.2021 kello on 20:06 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
« Vastaus #63434 : 19.03.2021 kello on 20:11 »
Vaihdettu vanhukseen 98 polo kauppakassin oik taka jarru putki ja sylinteri kun ei saanut ilmattua ruuvi niin suostunut että poikki ja samoin jarruputki ryytynyt että ei auki niin uusi.