Yhden Volvon ja yhden Mersun boksin olen korjannut. Toinen oma s80 ssä. Dremelillä purkin kansi auki, imusukalla koko liittimen johdot tinasta puhtaaksi ja fluksin kanssa uudet tinat. Kaksikomponenttilii malla kasaan ja purkki paikoilleen.
|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 4227 4228 [4229] 4230 4231 ... 5000 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
Yhden Volvon ja yhden Mersun boksin olen korjannut. Toinen oma s80 ssä. Dremelillä purkin kansi auki, imusukalla koko liittimen johdot tinasta puhtaaksi ja fluksin kanssa uudet tinat. Kaksikomponenttilii malla kasaan ja purkki paikoilleen.
Eli ihan juotosmurtumat on aika yleinen boksin vikaantumisen syy? Hyvä tietää tämäkin, sitten kun jossain muodossa joskus asia tulee itselle eteen.
Tinasin ehdotetut kohdat uusiksi ja murtuneet tai kylmät juotokset ymmärtäisin, mutta se päädyn scarttia muistuttavan liittimen kortin päässä ei ollut tinaa lainkaan ! Silti toiminut vuosia, vain liittimet kenollaan reunoihin. Vika ei volvon, muistaakseni aten purkki.
Tinasin ehdotetut kohdat uusiksi ja murtuneet tai kylmät juotokset ymmärtäisin, mutta se päädyn scarttia muistuttavan liittimen kortin päässä ei ollut tinaa lainkaan ! Silti toiminut vuosia, vain liittimet kenollaan reunoihin. Vika ei volvon, muistaakseni aten purkki.ATE:n purkki se oli tuo minkä omastani itsekin korjasin. Sitä ei enää uudemmissa esiintynyt kuin joku -99-02 vuosimalli. siihen löytyy nykyään jo ohjeetkin. Itse korjasin tuon joskus 2005 tai 2006 tms http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=287 Muistaakseni korjausajankohta ei paljon heitä. Aikanaan rakentelin analogisella kaudella kaikkea mielenkiintoista elektroniikkaa ja Turussakin oli ainakin kolme hyvää komponenttiliikettä . Tuon boxin korjauksessa suurin ongelma oli löytää piirilevylakkaa. Ainoassa joenvarressa sijaitsevassa liikkeessä pari pojua naputti nettiä ja ehdottivat minulle jotain puhdistus-sprayta. Itse sitten lopulta hyllystä löysin. Niin ne ajat muuttuvat....
Muistaakseni korjausajankohta ei paljon heitä. Aikanaan rakentelin analogisella kaudella kaikkea mielenkiintoista elektroniikkaa ja Turussakin oli ainakin kolme hyvää komponenttiliikettä . Tuon boxin korjauksessa suurin ongelma oli löytää piirilevylakkaa. Ainoassa joenvarressa sijaitsevassa liikkeessä pari pojua naputti nettiä ja ehdottivat minulle jotain puhdistus-sprayta. Itse sitten lopulta hyllystä löysin. Niin ne ajat muuttuvat.... Itse kun muutama vuosi sitten etsin muuntajalakkaa, ainoa mitä löytyi oli piirilevylakka... Vuonna 'kivi ja keppi' tein Webastoon uuden 'boxin'.
Uusi maksoi 800mk ja entinen oli valetu hartsiin. Aikaahan siinä meni, kun kilkutteli hajalle..... ![]() ^
Nykyisissä piirilevylakkaa vain. Mulla kun ei sitä ollut, niin korjailun yhteydessä sivelin mammalta pöllimääni kirkasta kynsilakkaa - eipä erotu alkuperäisestä ![]() ^ Ja juotosmaski korjauksiin vihreää, jota oli pirun vaikea löytää, mutta sitten kun löytyi niin ostin neljä pulloa. Helmiäis vihreää kyllä löytyi, mutta en sitä halunnut käyttää ( uskaltanut ). Kävin hakemassa vaunulle vetoaikaa.
Seuraava katsastus aikaisintaan 3.1.2024 😉 Kävin ostamassa mökille uuden moottorisahan,kyllä taas kelpaa
Kävin ostamassa mökille uuden moottorisahan,kyllä taas kelpaa Millaisen ostit? Millaisen ostit?Tollanen Stihl kevytsaha Vaihdettu vanhukseen 98 polo kauppakassin oik taka jarru putki ja sylinteri kun ei saanut ilmattua ruuvi niin suostunut että poikki ja samoin jarruputki ryytynyt että ei auki niin uusi.
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 4227 4228 [4229] 4230 4231 ... 5000 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|