|
Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3193 3194 [3195] 3196 3197 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry alas
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.) Puusavotta odottaa täälläkin lumen vähentymistä. Tuonne ei todellakaan viitsi lähteä rämpimääñ kun ei ole pakko. Lunta poistin, oli 15-20 senttiä. Nyt jään odottamaan, että postipojat tuovat uuden sohvan. Puusavotta odottaa täälläkin lumen vähentymistä. Tuonne ei todellakaan viitsi lähteä rämpimääñ kun ei ole pakko. Sama positiivinen ongelma myös länsirannikolla. Velipojan piti käydä Ockelbolla polkemassa raiteita, jotta pääsisi hieman aiemmin metsään, mutta taitavat jäädä nyt melko pitkään kantoon, jos ei lapioi jokaisen puun juurella. Joskus käytin lumikenkiä metsähommissa, kaato onnistuu, mutta karsimisessa menee lumikenkien kanssa ns. sukset ristiin Tulin kaffelle ja lähden sitten isolle lumikierrokselle, 5 tuntia ja noin 60 litraa polttoainetta..
Sama positiivinen ongelma myös länsirannikolla. Velipojan piti käydä Ockelbolla polkemassa raiteita, jotta pääsisi hieman aiemmin metsään, mutta taitavat jäädä nyt melko pitkään kantoon, jos ei lapioi jokaisen puun juurella. Minä olen jättänyt pitkiä kantoja vaikka ei ole ollut lunta. No niiden tarkoitus on toimia taljan ankkureina kun kaadan lisää puita. Saan taljan niihin tukevasti kiinni kun varmistan kaatumissuunnan. Olenhan sentään amatöörimetsuri. Sitten kun tontti on tarpeeksi tyhjä, niin joutaa kannotkin lyhentää normaaleiksi. Minä olen jättänyt pitkiä kantoja vaikka ei ole ollut lunta. No niiden tarkoitus on toimia taljan ankkureina kun kaadan lisää puita. Saan taljan niihin tukevasti kiinni kun varmistan kaatumissuunnan. Olenhan sentään amatöörimetsuri. Sitten kun tontti on tarpeeksi tyhjä, niin joutaa kannotkin lyhentää normaaleiksi. No tuo meidän urakka on kyllä ihan metsässä ja ei oikeen ole kivaa keikkua seuraavalla kerralla mönkkärin kanssa sen pitkän kannon nokassa. Pihalta ei lähde 40-50 mottia vuodessa ![]() Olisin kadun puhdistanut hiekasta mutta täyty mennä opistolle hopeaa vääntämään ja nyt on sitten pakastanut joten hiekat jäi poistamatta.
Kaakonkulmalla on lunta sen verta vähän, eli polveen asti, että aloitettiin ajourien hakkuu. On tuo vähän tarpomista, mutta enää ei voi lumen sulamisia odotella. Keli sikäli oli loistava. Ja niin tyvestä poikki kuin saa, että pääsee sitten kesälläkin ajamaan tarvittaessa.
Nyt jään odottamaan, että postipojat tuovat uuden sohvan. Hieno palvelu postipojilta. Tuskin kuului Maskun ostamaan palveluun. Nostivat vanhan sohvan autotalliin odottamaan mahdollista tulevaa käyttöä. Tänään koittanut saada eri tekijöitä kohdalleen isäni hautajaisia varten.
Isän maallinen vaellus loppui eilen klo 17.00 Vaikka oli tiedossa,ettei matka ole pitkä,loppu tuli nopeasti,onneksi.Ei tarvinut kauan kipuja kärsiä. Tänään koittanut saada eri tekijöitä kohdalleen isäni hautajaisia varten. Sivuja: [Edelliselle sivulle] 1 ... 3193 3194 [3195] 3196 3197 ... 5001 [Seuraavalle sivulle] Siirry ylös
|