rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9774294 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #13785 : 29.10.2013 kello on 20:42 »
Nyt on paljon kehuttu Volvo perseen alla. Mää vaan en tiiä et mist ne kehut tulee???  Iskarit/jouset niin kovat et ajonautinto on lähinnä ajotuskaa   :-X

Vaihdoin C5:sen dieselin tuohon V70:seen, kun piti saada Hobbylle veturi.. Ajonautinto oli kyllä aluksi todella tuskaa. Tuntui että onko nämä Suomen tiet todella näin huonoja. Volvon alusta sitikan jälkeen on raskas ja kova kuin kivireki. Mutta kaikkeen tottuu. Nyt en tiedä uskaltaisinko sitikkaa kokeilla kun on Volvoon tottunut. Vois pian tulla liian iso sitikka kuume :)

Sitikan kanssa ei ollut mitään huolia. Ainut remontti jonka jouduin tekemään niin 5e tiivisteiden vaihto takajousen sylintereihin.  Paljon halvempi huollettava kuin Volvo. Varaosat merkittävästi halvempia.

Sitikaa haukkuvat vaan ne jotka eivät uskalla sitä ostaa. Paljon mainettaan parempi auto. Mikä parasta ne ovat käytettynä todella halpoja.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
« Vastaus #13786 : 29.10.2013 kello on 21:15 »
Laitoin kesäkulkimet talvi lepoon. Knaussin ressun taakse talliin ja Tunturin hilasin tallin kattoon. Ottakoot siellä kevättä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.07.2025 kello on 21:28
« Vastaus #13787 : 29.10.2013 kello on 21:20 »
 Sipulle: Sitten kun olet ostanut kolmannen tai neljännen Volvon niin alkaa laatuauto Sitikan ominaisuudet unohtua, näin on mulle ainakin käynyt.
 Kyllä Sitikasta jäi positiiviset kokemukset ja yksilöitä ilmeisesti nekin ovat, mulla pelas moitteettomasti useamman vuoden. ;)
 Niin että mitä tänään tehty: Tulipa tilattua Setkaan etukuormaaja. :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #13788 : 29.10.2013 kello on 21:21 »
Jos vertailet toimivaan sitikan hydraulijousituksee n niin miltei kaikki muut tuntuvat kovilta.

No juu ei noista voi puhua ees samalla viikolla. Mutta tässä lyhyehkön elämäni aikana olen ajanut aika montaa muutakin autoa. Ja tolla Rellulla tehtiin sama reisu viime torstaina, eikä siitäkään voi puhua samana päivänä ton volvon kanssa. Yyh, tollasta Volvoa en kyllä ostais (lue: ei mun selkä kestäis) Thumbd

Ja lisättäköön että ei oo matalaprofiilirenka ita, eikä madallettukaan, mielestäni

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
« Vastaus #13789 : 30.10.2013 kello on 09:33 »
Jos Volvon koriin ja moottoriin sais Sitikan alustan ja jousituksen niin avot. Auto olis täydellinen.

Tämä d5 moottori on kyllä taloudellisuudessa / tehoissa paljon parempi kuin kuin se 2,2hdi mikä mulla oli sitikassa.  Nykyäänhän nuo 1.6 dieselit ovat volvossa, fordissa ja sitikoissa samoja moottoreita.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #13790 : 30.10.2013 kello on 09:57 »
Jos Volvon koriin ja moottoriin sais Sitikan alustan ja jousituksen niin avot. Auto olis täydellinen.

Tämä d5 moottori on kyllä taloudellisuudessa / tehoissa paljon parempi kuin kuin se 2,2hdi mikä mulla oli sitikassa.  Nykyäänhän nuo 1.6 dieselit ovat volvossa, fordissa ja sitikoissa samoja moottoreita.
:o :o

• Kaikkien Kaveri
  • 1299XX
« Vastaus #13791 : 30.10.2013 kello on 11:58 »

Mä en tiiä sen enempää mitä moottori tossa on, mutta on diesel ja jää kyllä kiihtyvyydessään Citikalle kakkoseksi.
Mää otin kuulkaas tosta Volvosta oikein kuvanki, hetkonen, pittää ladata se puhelimel tähä :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
« Vastaus #13792 : 30.10.2013 kello on 12:08 »
Vanhalla maineella se Volvo elelee, kuten tää Mersukin, jota joudun työkseni ajamaan. Tosin tässä on sentään 3litranen v6 kone, eikä mikään starttimoottori, kuten nyky-volvoissa. Tuossa noin 8 vuotta sitten volvo oli vielä maineensa veroinen, vaikkakin s80 mallin ohjaus oli vähän vetelä.

No, se siitä.

Ja mitäkö tänään tehty? No töitä tietenkin, eipä meikäläinen juuri muuta puuhaa.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #13793 : 30.10.2013 kello on 12:10 »
Vanhalla maineella se Volvo elelee, kuten tää Mersukin, jota joudun työkseni ajamaan. Tosin tässä on sentään 3litranen v6 kone, eikä mikään starttimoottori, kuten nyky-volvoissa. Tuossa noin 8 vuotta sitten volvo oli vielä maineensa veroinen, vaikkakin s80 mallin ohjaus oli vähän vetelä.

No, se siitä.

Ja mitäkö tänään tehty? No töitä tietenkin, eipä meikäläinen juuri muuta puuhaa.
No,no ;)

• Kaikkien Kaveri
  • 1299XX
« Vastaus #13794 : 30.10.2013 kello on 12:14 »
Tänään on keitetty aamupuuroa ja tiskattu ja käyty lasten kans uunissa, syöty makaroonilaatikkoa ja laitettu nämä herrantertut päiväunille. Ja se tärkein, otettu kuva Volvosta   :laugh:

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #13795 : 30.10.2013 kello on 12:15 »
Komia on peli :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #13796 : 30.10.2013 kello on 12:21 »
Alakerrassa olen leikkinyt puuseppää. Eikä ole ajatukset risteilly rahvaan yksinhertaisimmassa asiassa, henkilöautoissa.  ;D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #13797 : 30.10.2013 kello on 12:30 »
Sipulle: Sitten kun olet ostanut kolmannen tai neljännen Volvon niin alkaa laatuauto Sitikan ominaisuudet unohtua, näin on mulle ainakin käynyt.
 Kyllä Sitikasta jäi positiiviset kokemukset ja yksilöitä ilmeisesti nekin ovat, mulla pelas moitteettomasti useamman vuoden. ;)
 Niin että mitä tänään tehty: Tulipa tilattua Setkaan etukuormaaja. :)

en osaa tuohon nyt ottaa kantaa
kun oon jo ollut toistakymmentä vuotta
suobbistinainen  ;D
mutta alkaa tuo vanhuus  vm 86  jo saabbissakin näkymään
mutta vielä onneksi riittää käynti korjaamolla ja molla  :)

noh eilen tuli haravoitua
siihen malliin ,että selkä parka on siin mallis
ettei pääse kunnolla kävelemään
mikä lie lihasjutska  :o
mutta nyt on pakko lähteä tuonne pikkukaupungin cityyn  :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #13798 : 30.10.2013 kello on 12:37 »
Ihana aamupäivä kotona: rauhallista heräilyä, kahvia ja lisää kahvia!  :)
Iskuas on ollut pari päivää hiukan parempi ja noi kuntohuoneen laitteet vetää puoleensa. Pasilla on jo menossa viides viikko ja mä jään jälkeen. Oli ihan pakko käydä pieni ohjelma tekemässä.... Nyt kinttu juilii. Oliko fiksua?  :laugh:
Tyhjät tölkit viety ja töihin ostettu evästä. Kohta pitää lähteä ajelemaan iltavuoroon.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.11.2025 kello on 20:05
  • Koiria ja reissaajia
« Vastaus #13799 : 30.10.2013 kello on 12:53 »
Aamulla klo 6 laitoin vuokaan ruuan joka leivinuunissa oli valmis ennen työhönlähtöä. Kätevää!
Nyt selkä kipeä-auts! Auto tuli vaihdettua ja lähettivät kesärenkaat perästä. Hain ja nostelin autoon
renkaat- kyllä tuntui. Pitäisköhän minunkin tehdäkin jotain siellä kuntosalilla eikä vain katsella.  ;D
Vielä pitäis saada Knaussiin talvirenkaat laitatettua alle- illalla laitoin rekisteriin. Sitten pitäisi nostaa renkaat kyytiin
ja ajaa jonnekin vaihdattamaan ne. Auts taas-luulisin.