Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunujen keulojen muotoilua

<< < (10/14) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska -  9.03.2018     kello on 12:51 ---Miten sen silmällä näkee mikä on virtaviivainen ja mikä ei?? Ilmanvastus kun ei ole ihan niin yksinkertainen juttu että viistotaan keulaa ja ollaan onnellisia.
Tuossakin keulan reunat on muotoilematta täysin. No, minäkään en osaa varmaksi sanoa paljonko siitä on haittaa mutta tiedän että hyötyä siitä ei ainakaan ole.

--- Lainaus päättyy ---

Sekä miten pyörteilee auton ja vaunun välissä?? Mitä vaikuttaa erilaisten autojen muotoilu??

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman -  9.03.2018     kello on 13:49 ---Juu, ei ehkä ole ilmanvastus yksinkertainen juttu, mutta eipä tarvii olla mikään sherlokkikaan ymmärtääkseen 90 astetta vs. 45 astetta ja kumpi jarruttaa enempi. Perusnegatiivisella asenteella sekin voi olla vaikeaa hyväksyä... :laugh:

--- Lainaus päättyy ---

Kumpi on parempi 45 vai 90, se ei ole itsestään selvää.
Riippuu vetäjästä ja vehkeiden korkeuksista.
Jopa pituus vaikuttaa.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.03.2018     kello on 13:51 ---Sekä miten pyörteilee auton ja vaunun välissä??

--- Lainaus päättyy ---

Eikös tästäkin ollut joskus jotain Pelle Pelottoman viritelmiä, erilaisia pressu- tms. ratkaisuja peittämään tuon raon ja ohjaamaan ilmavirrat toisaalle ??? Eikä pidä unohtaa tuota kattospoileriakaan. Sellainen kuorma-autojen nupin katolta tuttu spoileri asennettuna henkilöauton taakkatelineelle juurikin ohjaamaan sitä ilmavirtaa as.vaunun keulan yli ::) Ja taas sitten sillä toisella puolella on tosiaan se käytännöllisyys, millaiset sisätilat tuollainen koppi enää kykenee tarjoamaan jos mennään kovin rankasti ilmanvastuksen ja muotoilun ehdoilla. Huomaahan sen jo henkilöautoistakin, kuinka on about järjestäin jokaisen farkun takalasia jo kaadettu eteenpäin, pahimmillaan jopa hatcbackin luokkaa ja näin menetetään siitä kontin tilavuudesta aimo siivu - joka saattaa tulla monelle yllärinä kun konttiin tungetaan joku kaappi ja paukataan luukku kiinni niin kuuluu vain RÄTZ! kun kaapin kulma mullauttaakin luukun takalasin ulos :-\

Petrooli:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman -  9.03.2018     kello on 12:28 --- Knaussin keula edelleen virtaviivainen. Jotenkin kuvista ei kokonaan asia käy ilmi, pitää seistä itse lähellä vieressä niin homma aukenee.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä voin tuon vahvistaa. Meidänkin entinen Knaussi oli ihan älyttömän hyvä vetää. Ainakin paras vaunu mitä minulla on ollut vedettävyydeltään. Se tuntui olevan jopa sitä tukevampi, mitä kovempaa veti. Downforse toimi. Sen sijaan kaikki Dethleffsit joita minulla on ollut, olivat etuseinältään melko pystyjä. Mitä kovemmin veti, niin sitä kovemmin pyrki aisa nousemaan ylös pystyn otsapinnan johdosta.

T-Cat:

--- Lainaus käyttäjältä: Petrooli -  9.03.2018     kello on 23:12 ---Kyllä voin tuon vahvistaa. Meidänkin entinen Knaussi oli ihan älyttömän hyvä vetää. Ainakin paras vaunu mitä minulla on ollut vedettävyydeltään. Se tuntui olevan jopa sitä tukevampi, mitä kovempaa veti. Downforse toimi. Sen sijaan kaikki Dethleffsit joita minulla on ollut, olivat etuseinältään melko pystyjä. Mitä kovemmin veti, niin sitä kovemmin pyrki aisa nousemaan ylös pystyn otsapinnan johdosta.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---

No mites tuo nykyinen LMC käyttäytyy vedettäessä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View