Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Karavaanari.org ja keskustelukulttuuri

<< < (11/16) > >>

juzzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 24.02.2018     kello on 17:37 ---Pumppukeskustelun https://karavaanari.org/index.php/topic,20523.0/topicseen.html jälkeen tuli mieleeni keskustelukäytännöt palstalla. Tämähän on yksi SFC-alue. Vakioporukka määrää mistä keskustellaan ja miten. "Ulkopuoliset" saavat osallistua keskusteluun, kunhan sopivasti peesaavat kantahenkilökunnan mielipiteitä eivätkä häiritse keskustelun oikeaa suuntaa.

--- Lainaus päättyy ---

Olen sen verran uusi täällä, että vakiporukoista ei minulla ole aavistustakaan. Paljon olen täältä saanut hyviä neuvoja ja fiksuja ohjeita.

Siksi minulle tulikin hiukan puskan takaa kommentit, kun esitin mielipiteeni niinkin tärkeästä asiasta tässä maailmassa kuin mopoautoista.
Suoraan ihmeteltiin mistä olen siinnyt..  :laugh: Kovinkaan montaa asiallista vastausta ei tullut.  Asia ei sinällään minua vaivaa, enkä ottanut papua nenääni siitä.
Lähinnä hivenen huvittuneena ihmettelin, kuinka paljon tunteita näinkin vähäpätöinen aihe toi pintaan. En uskalla edes ajatella mitä seuraisi, mikäli täällä keskusteltaisiin poliitikasta yms. perinteisistä jankkaus asioista  :D

Otin nytkin kantaa vain siksi, että keskustelukulttuuri on nostettu aiheeksi. Meitä ihmisiä on paljon ja meille on eri asiat tärkeitä ja luonnollisesti on erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia. Kaikki eivät vaan voi olla samaa mieltä kaikista asioista. Ehdottaisinkin, että annetaan kaikkien pitää omat mielipiteensä, vastataan ja perustellaan omat mielipiteet asiallisesti menemättä henkilökohtaisuuksi in.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 26.02.2018     kello on 08:29 ---Muutos? Olen ollut tätä mieltä. Hienoa että täällä on muitakin samoin ajattelevia.
Lause "näin on aina tehty" ei kuulu sanavarastooni.

--- Lainaus päättyy ---

Eli turha toivo.
Tähän lainaamaasi perustin ajatukseni,  mutta ei.

--- Lainaus käyttäjältä: JJJ - 25.02.2018     kello on 20:38 --- jäänyt omat mielipiteet ja asenteet niin syvälle pääkopan poimuihin ettemme voi edes puolitosissamme ajatella, että asiat voi olla/tehdä myöskin toisella tavalla ja aikojen kuluessa myös muuttua ?

--- Lainaus päättyy ---

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 26.02.2018     kello on 08:29 ---Muutos? Olen ollut tätä mieltä. Hienoa että täällä on muitakin samoin ajattelevia.
Lause "näin on aina tehty" ei kuulu sanavarastooni.

--- Lainaus päättyy ---

No joo. Tavallaan. Mun sanavarastoon kuuluu. On paljon asioita joita on kehitetty kauan sitten ihan huippuunsa. Eikä niitten muuttaminen tuo mitään arvoa. Esim näin puukkoseppänä näen että puukko on hyvä peli ja jos puukko keksitään uudelleen se ei välttämättä ole enään puukko. Saattaa olla kyllä hyvä veitsi.
Kainuulainen Tommi puukkokin on niin valmis peli että se on paree tehdä niinkuin ennenkin.

Mutta ymmärrän tarkoituksesi.
Kerran yhellä sfc alueella menin saunaan, heittäjän paikalla oli tilaa. Hetken päästä hiljaisuudesta kuului:
-se on Masan paikka.
-ai jaa, missäs Masa?
-se ei ole täällä tänä viikonloppuna...

88k5:
Nostankin asian tänne pohdittavaksi kun tämä pumppupuolella herättää myös negatiivisia tunteita;

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 25.02.2018     kello on 20:18 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 25.02.2018     kello on 14:46 ---@88k5: "Eräs innovaatio tarvitsisi kaksisuuntaista miel.. pumppausta."
- Innovaatio... tämä on taikasana joka herättää uteliaisuuden vaikka
  foorumin taso miten herättäisikin inhoreaktion.

Tuossa on viitteitä siihen suuntaan että sivukanavapumppu voisi
olla yksi mahdollisuus. Sehän on dynaaminen pumppu mutta sillä
on syrjäytyspumppumais ia ominaisuuksia. Ellei kanavan muotoilulla
tarkoituksellisesti muuta aiheuteta niin se toimii molempiin suuntiin
yhtä hyvin. Hyötysuhde ei aivan pärjää radiaalipumpulle mutta
toisaalta ei kärsi toimintapisteen muutoksesta yhtä herkästi.

Se täytyy myöntää että en nyt heti keksi mistä soveltuvan
pumpun sopivasti hankkisi, niitä tulee satunnaisesti vastaan
monenlaisissa laitteissa.

--- Lainaus päättyy ---
Erittäin mielenkiintoinen ja valaiseva kirjoitus. Tosin vain kirjoittajansa mielestä.

--- Lainaus päättyy ---
Tämän tyyppiseen mielipiteenilmaisuu n (ja tällaisten vastauksista) tulee eniten raportteja asiattomuuksista, vain ylläpidolle ja moderaattoreille näkyviä ..
Ja viittaus kirjoittajaan on 2-jakoinen kun alkup. lainauksessa niitä tosiaan on 2..

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 26.02.2018     kello on 10:15 ---Nostankin asian tänne pohdittavaksi kun tämä pumppupuolella herättää myös negatiivisia tunteita;
Erittäin mielenkiintoinen ja valaiseva kirjoitus. Tosin vain kirjoittajansa mielestä.

Tämän tyyppiseen mielipiteenilmaisuu n (ja tällaisten vastauksista) tulee eniten raportteja asiattomuuksista, vain ylläpidolle ja moderaattoreille näkyviä ..
Ja viittaus kirjoittajaan on 2-jakoinen kun alkup. lainauksessa niitä tosiaan on 2..

--- Lainaus päättyy ---
No, mitä mieltä olet kirjoituksesta. Kuinka suurelle lukijajoukolle luulet sen olevan kirjoitettu?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View