Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Karavaanari.org ja keskustelukulttuuri

<< < (12/16) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 26.02.2018     kello on 10:25 ---No, mitä mieltä olet kirjoituksesta. Kuinka suurelle lukijajoukolle luulet sen olevan kirjoitettu?

--- Lainaus päättyy ---
En mielläni kommentoi toisten mielipiteitä (julkisesti) - toivottavasti en ole ketään niistä ole moittinut (ehkä yleisellä tasolla), enkä omasta mielestäni kehunutkaan. Mielipidevapaus  Thumb

Asioista voidaan kaikki olla avoimestikin erimieltä kunhan jotain argumentteja mukana - ja jos meni mettään, myönnetään se..
Ainakin itse mutuilun päätteksi olen parikin sähköpuoleen liittyvää testiä tehnyt ja julkaissut niistä raportit "että enpäs ollut oikeassa"  8)

Rauzi:
No, mä nyt olen tyytyväinen tämän orgin keskustelukulttuuri in, ja modejen linjaan. Käsittääkseni suurin osa on. No sitte tietysti, joka saitilla, työpaikalla, taloyhtiössä, yhdistyksessä ja vaikka missä on aina niitä joille homma ei käy. Ei montaa, mutta äänekkäitä.
Tämäkin ketju on menossa väittelyn puolelle, väittelyn joka ei johda mihinkään hyödylliseen, ja katsonkin:
Mitäs minä, hiljanen mies, olisin siellä nimenhuudossa tehny.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 26.02.2018     kello on 10:40 ---Asioista voidaan kaikki olla avoimestikin erimieltä kunhan jotain argumentteja mukana - ja jos meni mettään, myönnetään se..

--- Lainaus päättyy ---

Varmaan ammattitauti mutta tätä minäkin liian usein kaipaan.
Kun esille tuodaan varma, paikkansapitävä ja ehdoton totuus, voisi edes ½:lla sanalla vihjaista perusteista.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 26.02.2018     kello on 10:40 ---En mielläni kommentoi toisten mielipiteitä (julkisesti)

--- Lainaus päättyy ---
Sitten on aika vaikea keskustella. Tämähän on keskustelupalsta jossa esitetään mielipiteitä. Faktista tietoa lukuunottamatta muu on mielipidettä. Kirjoituksellaan kukin siihen kommentoi. Puolesta tai vastaan.
Moderointilinja on asiallista lukuunottamatta muutamaa seikkaa: Kun joillekin ei mielipiteeni kelpaa, eikä osaa vasta-argumenttia kirjoittaa vaan alkaa kommentoida henkilökohtaisuuksi a, viesti jää palstalle. Kun tähän vastaan joskus tylsemmällä joskus terävämmällä kynällä, jo siivooja-Marjoonalla luutu viuhahtaa. Taitaa joillakin modeilla olla putsausintoa henkilökohtaisistak in syistä.

Edelleen ihmettelen ettei keskustelukulttuuri n luojat ja totuuksien esittäjät ole tähän keskusteluun osallistuneet.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 26.02.2018     kello on 11:27 ---Sitten on aika vaikea keskustella. Tämähän on keskustelupalsta jossa esitetään mielipiteitä. Faktista tietoa lukuunottamatta muu on mielipidettä. Kirjoituksellaan kukin siihen kommentoi. Puolesta tai vastaan.
..

--- Lainaus päättyy ---
Selkeästi mielipiteenä esitetty kommentti (mutu) ei minusta muiden arvosteluja/tivaamisia kaipaa. Esimerkkinä, jos joku kysyy reittiehdotuksia Eurooppaan - joku kommentoi yksinkertaisesti "en tykkää Ruotsin läpiajosta" tai "en tykkää Balttia läpiajosta".. mitäs siinä kun ei syitä kerro, niin ei asiassa ole keskusteltavaakaan. Tai jos vetoautokeskustelus sa joku kirjoittaa "en tarvitse isoa autoa". Jos ei kommentoijalla mielipiteensä tueksi ole mitään argumenttia, ei asiassa minusta ole mitään keskusteltavaakaan - tällöin kaikenlaiset vastaheitot tällaiseen mutuiluun on myös aika korneja

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View