rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Uuden vetoauton hankinta  (Luettu 8344 kertaa)

  • Vieras
  • Uuden vetoauton hankinta
    « : 31.07.2011 kello on 20:55 »
    Painavamman vaunun myötä on tullut ajankohtaiseksi päivittää tuo vetoauto.
    Kilometrejä vuodessa ei tule kun 12000 km joten bensa-auto taitaa olla viisain päätös.Ja jos bensa-auto niin tietenkin turbo.
    Mutta paljonko heposia vaatis auto että tuollanen 1600 kg kokonaismassainen vaunu tulis suht kivutta perässä. ???
    Joukossa on varmasti paljonkin bensalla vetäjiä??Ja nyt alkaa muuten mieli kääntyä sen automaatin puoleen  ::)Eli onkohan joku automaatti mitä kannattas katsella eli sellainen joka on yleisesti "piireissä" tunnustettu kestäväksi.Onhan automaatti täysin ylivertainen vetohommissa ja varmaankin tavan liikenteessä.Itsell ä ei vain ole kokemuksia joten siksi kyselen. :)
    Mielipiteitä vaan laudalle ja vaikka automerkkejä mitä itse laittaisitte.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #1 : 31.07.2011 kello on 21:01 »
    Hae koeajolle muutamia merkkejä. vedä vaunua silleen se löytyy. itse kiinnittäisin automaatissa vääntöön huomiota, tää on vaan mun mielipide.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:27.12.2012 kello on 08:21
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #2 : 31.07.2011 kello on 21:03 »
    Oman kokemuksen perusteella voin suositella Volvon S80 mallia ja 170hv:n koneella. Niitä on myös pienemmällä 140hv:n myllyllä olevia.
    Laatikko on toiminut moitteetta Aisin AW 55-50 SN tyypiltään. Turboa koneessa ei ole, mutta en ole sitä kaivannutkaan. Ei ole ollut tarvetta sille, teho on riittänyt muutenkin.

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #3 : 31.07.2011 kello on 21:06 »
    Esson baarista kuultua.....ei vaan työkaveri mainitsi että hänelle oli vaunumyyjä sanonut kerran että sen mitä vaunun kokonaismassa on niin autossa täytyy olla kymmenesosa tehoja siitä lukemasta eli sun Kaben veturissa 160 heppaa pitäisi vähintään olla ja kyllähän sellainen liikuttaa, varsinkin turbollisena vallan mainiosti.

    Mitäpä minä autoilijana siihen muuta osasin sanoa kuin että asiaa puhui myyjä. ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:24
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #4 : 31.07.2011 kello on 21:14 »
    Itsellä tuo Ooppelin Zafira jossa 148 hp ja automaatti,tollanen tonnin vaunu tuli kuin naru perässä kunnes vaihdettiin tupa-auto.Varmaan pitää Kaben painoille nuo ed.kirjotusten tehoarviot paikkansa,uskon että niistä vääntöäkin löytyy jo riittävästi.Tykkäsi n tuolla tomaatilla vetää!

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #5 : 31.07.2011 kello on 21:18 »
    Niin ja mitä tulee tuohon automaattiin niin se on mun mielestä kyllä liioiteltua sen erin omaisuus, ainakin vetohommissa. Itse olen tämän kesän harjoitellut tuolla vaimon autom.(6v) Volvolla vaunun vetoa , mutta tullut siihen tulokseen, että meidän perheessä jatketaan mun käsivaihteisella(5v) vetohommia, se vain on jotenkin luontevampaa.Toisek seen polttoainetta kuluu huomattavasti vähemmän.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #6 : 31.07.2011 kello on 21:22 »
    Itse olen joskun vetänyt vaunuja muutamilla koslilla ja täytyy todeta että maasturi oli paras,oli sitten ylämäki.. vastatuuli.. ohitus tilanne.. tai muuten vain talviset kelit, niin ei tarvinnut pelleillä, homma pelitti niin kuin piti ja aina ei edes tiennyt oliko se vaunu perässä..joten jos turvallista peliä haet niin katso että konepellin alla on riittävästi tehoja , ei kannata näissä säästellä.

    Nykyinen tupa-auton kannattaja..

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #7 : 31.07.2011 kello on 21:30 »
    Hae koeajolle muutamia merkkejä. vedä vaunua silleen se löytyy. itse kiinnittäisin automaatissa vääntöön huomiota, tää on vaan mun mielipide.
    Joo tuo on hyvä neuvo ja nyt sen voi toteuttaa kun lomaa on 3 viikkoa jäljellä.Taidankin hakea aaumuksi vaikka tuon Crv 2 litran bensakoneen autoliikkeestä(tosin ei ole turbo :() lainaksi ja vetäisen vaunun kausipaikalta kotio ja sitten jatketaan muilla merkeillä millä tehdään vetotestit.Sekä manuaali että automaatti.
    Kertoilen viikon mittaan miten homma pelittää eri merkeillä jos löytys niitä mitä olen ajatellut ja mitä olette ehdotellu.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
    • häme
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #8 : 31.07.2011 kello on 21:34 »
    Volvo S80, V70 2,4 bensa automaatti on varmasti ihan pätevä laite tuon painoiselle vaunulle.
    Vähän jykevämpää jos hakee niin XC70 irtoaa melkoedullisesti bensa versiona. Kokeilemisen arvoinen on myös Santa Fe bensana. Niitäkin saa ominaisuuksiin nähden edullisesti nimenomaan bensaversioina.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #9 : 31.07.2011 kello on 21:36 »
    Tämä on sellainen aihe jotta en viitsi merkkiä laittaa. liikkeestä saa kyllä hyvin kokeiltavaksi vaununkin kans

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #10 : 31.07.2011 kello on 21:36 »
    Onko muuten noissa autoliikkeiden esittelyautoissa jo vetokoukku valmiina, en ole koskaan pannut koukkua merkille kun sellaista en ole vielä missään omistamassani autossa tarvinnut.

    edit: ahas, tuossa weiccon vastauksessahan se jo tuli, mersuissa varmaankin mutta miten lie näillä muilla merkeillä ?

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #11 : 31.07.2011 kello on 21:36 »
    Oman kokemuksen perusteella voin suositella Volvon S80 mallia ja 170hv:n koneella. Niitä on myös pienemmällä 140hv:n myllyllä olevia.
    Laatikko on toiminut moitteetta Aisin AW 55-50 SN tyypiltään. Turboa koneessa ei ole, mutta en ole sitä kaivannutkaan. Ei ole ollut tarvetta sille, teho on riittänyt muutenkin.
    Muistanko oikein että Toyota tekee tuota automaattia tai ainakin on enemmistö osakkaana ks. firmassa.Hassua ettei Toyotalla ole siitä huolimatta kovin monta mallia missä olis automaatti tarjolla ???
    Olen kyllä Volvoakin miettinyt mutta meitä on kaksi jotka asiasta päättää niin asia ei ole niin yksinkertainen... :-[
    Ei kuulemma muotoilu kelpaa emännykselle  ::)
    Niin ja mainittakoon että pitää olla farmari koska koirille pitää olla oma tila takana koirahäkin muodossa.Unohtui mainita alussa tämä ,tsori.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #12 : 31.07.2011 kello on 21:41 »
    Vaihtoehtojahan on miljoona...Varsinki n kun hintaluokkaa et ole maininnut.

  • Vieras
  • Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #13 : 31.07.2011 kello on 21:45 »
    Onko muuten noissa autoliikkeiden esittelyautoissa jo vetokoukku valmiina, en ole koskaan pannut koukkua merkille kun sellaista en ole vielä missään omistamassani autossa tarvinnut.

    edit: ahas, tuossa weiccon vastauksessahan se jo tuli, mersuissa varmaankin mutta miten lie näillä muilla merkeillä ?
    No ei ole tarkoitus ostaa pakkauutta autoa vaan hinnaltaan joku 26 k€ olevaa.Nyt saisi kyllä aika herkullisia Saab Aeroa halvalla kaikilla varusteilla mutta mietityttää kun meni konkurssiin että miten vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon,osien saantiin ja merkin luotettavuuteen kun en ole Saabin luotettvauudesta lukenut mitään??
    Auto pitäs olla niinkuin edellinen eli ei pajalla seisotteluun menis aikaa turhaan.Ei kyllä persekään kestä moista. :o

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
    Vs: Uuden vetoauton hankinta
    « Vastaus #14 : 31.07.2011 kello on 21:46 »
    Vaihtoehtojahan on miljoona...Varsinki n kun hintaluokkaa et ole maininnut.

    Vaikka tosa...Huolii vanhankin http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3399910